Pagina 29 van 31

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 03 mei 2012, 14:22
door hanser
iemand ervaring met world chiptuning? beetje goedkope website
chiptuninig vanaf 200€ ??

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 07 mei 2012, 20:15
door Fabian79
niet doen. rammen ze ff snel software in en dat is meestal niet de beste oplossing.

Ga naar een tuner die op maat tuned en het liefst met vemogensbank.
Draai er niet te veel uit en laat je niet gek maken door pk's en mega hoge koppels.

Nuanceer een beetje,dan blijft het heel en heb je er veel plezier van.
Bij dat hele gekke tunen gaat er uiteindelijk echt wat kapot. Wellicht niet de eerste 10.000km, maar uiteindelijk gaan je lagers, versnellingsbak o.i.d. er toch
vervelend onder doen. Helemaal bij automaten is het wat gevaarlijk omdat de koppels veels te hoog worden en de bakken hier niet tegen bestand zijn.

laat je dus goed informeren voordat je er zomaar wat software in laat schieten.

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 09 mei 2012, 15:13
door DutchPlayer
Ik ben dan wel niet met een BMW geweest bij http://www.beekautoracing.nl" onclick="window.open(this.href);return false; die doen chiptuning dmv de rolbank en handmatig programmeren. Was iets van 520 eu kwijt en de Alfa 146ti met 155PK kwam eruit met 167PK...

Professioneel bedrijf met aardige mensen!

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 09 mei 2012, 23:15
door hanser
voor mensen die interesse hebben de 320d facelift 5 versnelling bak kan 390 nm aan , terwijl de 320d pre fl er maar op 280 zou berekend zijn, ook de 6 vers.. is niet super sterk uitkijken dus

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 10 mei 2012, 15:13
door Verheeske
dat roep je nu al een paar keer, maar waar heb je die info vandaan? want je maakt mij niet wijs dat ze een auto zo construeren dat de bak bij voorbaat al op het max zit van zijn kunnen.

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 11 mei 2012, 11:05
door hanser
de etk tik jou model in en kijk naar de nr van de versnellingsbak
Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren!

Moderatoropmerking judaz

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 12 mei 2012, 10:53
door Mikkie
Lijkt me onzin. Voor zover ik weet kunnen de handbakken van de 320d met richting de 400Nm zonder problemen hebben. De automaatbakken zijn lastiger, die moet je niet te ver over de 400Nm hebben want dan krijgen ze het zwaar.

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 12 mei 2012, 11:02
door Verheeske
Ik vraag me af waar jij die info vandaan haalt, dat die cijfers het maximum koppel aangeven dat de bak kan hebben. De cijfers zelf opzoeken kan ik ook wel...

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 14 mei 2012, 17:52
door Niels
Ik heb goede ervaring met VVT in Marum. Die hebben mijn 320D on-chipt en wisten goed waar ze het over hadden. Ook een bank aanwezig :duim: Momenteel hebben ze een 118D staan met 250pk (en nog een Ibiza met 300 diesel pk's)

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 15 mei 2012, 16:21
door Jorikdenkik
Ik ben nog nergens geweest om mijn auto te laten chippen maar ik heb al wel een ervaring: DTC Tuning wil blijkbaar geen omzet maken... Ik heb ze een mail gestuurd 9 werkdagen geleden maar ik heb nog steeds geen antwoordt terug mogen ontvangen. Vreemde zaak :nee:

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 19 mei 2012, 22:06
door hanser
misschien ben je hier iets mee


BMW TIS - 23 Versnellingsbaktypen Verklaring van de BMW code: A5S 300J GS6-37BZ

Verklaring van de BMW code:

Handgeschakelde versnellingsbak:

Automatische transmissie:

23 Versnellingsbaktypen
A5S 300J (oude benaming)
A Transmissietype - S = handgeschakelde versnellingsbak
- A = automatische transmissie
5 Aantal vooruitversnellingen
S Type hoogste versnelling - D = prise-direct
- S = overdrive
300 Max. ingaand koppel (Nm)
J Codeletter van de versnellingsbakfabrikant - G = Getrag
- J = Jatco
- R = GMPT (General Motors Powertrain)
- Z = ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen)
SMG Opmerkingen SMG= sequentiële M-versnellingsbak
GS6-37BZ (nieuwe benaming volgens BMW Group Standaard GS 90007)
G Differentieel
S Transmissietype - S = handgeschakelde versnellingsbak
- A = automatische transmissie
6 Aantal vooruitversnellingen
-
- - = standaard met handmatige schakeling
- HP = hydraulische planetaire overbrenging
37 Versnellingsbaktype - 26 = D-versnellingsbak
- 31 = C-versnellingsbak
- 39 = F-versnellingsbak
- 37 = H-versnellingsbak
- 53 = G-versnellingsbak
- 17 = I-versnellingsbak
- 47=J-versnellingsbak
B Tandwielset - B = benzineoverbrenging
- D = dieseloverbrenging
Z Codeletter van de versnellingsbakfabrikant - G = Getrag
- Z = ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen)
Omschrijving BMW Fabrikant Omschrijving fabrikant Opmerking




S5D 200G Getrag B-versnellingsbak (220/5)
S5D 200G Getrag B-versnellingsbak (221/5) Alleen voor M41 motor
S5D 250G Getrag B-versnellingsbak (220/5) Versterkte uitvoering




S5D 260Z ZF C-versnellingsbak (S5-31 D) Alleen voor M51 motor
S5D 280Z ZF C-versnellingsbak (S5-31)
S5D 310Z ZF C-versnellingsbak (S5-31) Tot 9.95
S5D 320Z ZF C-versnellingsbak (S5-31) Vanaf 9.95 (versterkte uitvoering)
GS5S31BZ (SMG) ZF C-versnellingsbak SMG




GS5-39DZ ZF F-versnellingsbak
S6S 420G Getrag D-versnellingsbak (226/6)
S6S 420G (SMG) Getrag D-versnellingsbak SMG
S6S 560G Getrag E-versnellingsbak (286/6)








GS6-37BZ ZF H-versnellingsbak
GS6S37BZ (SMG) ZF H-versnellingsbak
GS6-37DZ ZF H-versnellingsbak
GS6-37BG Getrag H-versnellingsbak




GS6-53BZ ZF G-versnellingsbak
GS6-53DZ ZF G-versnellingsbak




GS6-17BG Getrag I - versnellingsbak




GS7S47BG (sequentiële M-versnellingsbak) Getrag J-versnellingsbak (247) Sequentiële M-versnellingsbak-7 versnellingen




Omschrijving BMW Fabrikant Omschrijving fabrikant Opmerking




A4S 200R GMPT GM4




A4S 270R GMPT THM-R1w Automatische transmissie met grote spreiding
A4S 310R GMPT THM-R1




A5S 300J Jatco Jatco




A5S 310Z ZF 5HP-18
A5S 325Z ZF 5HP-19
A5S 440Z ZF 5HP-24
A5S 560Z ZF 5HP-30




A5S 360R / 390R GM GM5




GA6HP19Z ZF 6HP19
GA6HP26Z ZF 6HP26
GA6HP32Z ZF 6HP32




GA6L45R GM GM6
No posts yet.




Verheeske schreef:Ik vraag me af waar jij die info vandaan haalt, dat die cijfers het maximum koppel aangeven dat de bak kan hebben. De cijfers zelf opzoeken kan ik ook wel...

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 09 jun 2012, 06:36
door Hugo M
Jorikdenkik schreef:Ik ben nog nergens geweest om mijn auto te laten chippen maar ik heb al wel een ervaring: DTC Tuning wil blijkbaar geen omzet maken... Ik heb ze een mail gestuurd 9 werkdagen geleden maar ik heb nog steeds geen antwoordt terug mogen ontvangen. Vreemde zaak :nee:
zou nog een mailtje eraan wagen, ik had dezelfde dag een mailwisseling.
wellicht niet aangekomen?

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 10 jun 2012, 13:52
door toma5659
hanser schreef:misschien ben je hier iets mee


BMW TIS - 23 Versnellingsbaktypen Verklaring van de BMW code: A5S 300J GS6-37BZ

Verklaring van de BMW code:

Handgeschakelde versnellingsbak:

Automatische transmissie:

23 Versnellingsbaktypen
A5S 300J (oude benaming)
A Transmissietype - S = handgeschakelde versnellingsbak
- A = automatische transmissie
5 Aantal vooruitversnellingen
S Type hoogste versnelling - D = prise-direct
- S = overdrive
300 Max. ingaand koppel (Nm)
J Codeletter van de versnellingsbakfabrikant - G = Getrag
- J = Jatco
- R = GMPT (General Motors Powertrain)
- Z = ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen)
SMG Opmerkingen SMG= sequentiële M-versnellingsbak
GS6-37BZ (nieuwe benaming volgens BMW Group Standaard GS 90007)
G Differentieel
S Transmissietype - S = handgeschakelde versnellingsbak
- A = automatische transmissie
6 Aantal vooruitversnellingen
-
- - = standaard met handmatige schakeling
- HP = hydraulische planetaire overbrenging
37 Versnellingsbaktype - 26 = D-versnellingsbak
- 31 = C-versnellingsbak
- 39 = F-versnellingsbak
- 37 = H-versnellingsbak
- 53 = G-versnellingsbak
- 17 = I-versnellingsbak
- 47=J-versnellingsbak
B Tandwielset - B = benzineoverbrenging
- D = dieseloverbrenging
Z Codeletter van de versnellingsbakfabrikant - G = Getrag
- Z = ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen)
Omschrijving BMW Fabrikant Omschrijving fabrikant Opmerking




S5D 200G Getrag B-versnellingsbak (220/5)
S5D 200G Getrag B-versnellingsbak (221/5) Alleen voor M41 motor
S5D 250G Getrag B-versnellingsbak (220/5) Versterkte uitvoering




S5D 260Z ZF C-versnellingsbak (S5-31 D) Alleen voor M51 motor
S5D 280Z ZF C-versnellingsbak (S5-31)
S5D 310Z ZF C-versnellingsbak (S5-31) Tot 9.95
S5D 320Z ZF C-versnellingsbak (S5-31) Vanaf 9.95 (versterkte uitvoering)
GS5S31BZ (SMG) ZF C-versnellingsbak SMG




GS5-39DZ ZF F-versnellingsbak
S6S 420G Getrag D-versnellingsbak (226/6)
S6S 420G (SMG) Getrag D-versnellingsbak SMG
S6S 560G Getrag E-versnellingsbak (286/6)








GS6-37BZ ZF H-versnellingsbak
GS6S37BZ (SMG) ZF H-versnellingsbak
GS6-37DZ ZF H-versnellingsbak
GS6-37BG Getrag H-versnellingsbak




GS6-53BZ ZF G-versnellingsbak
GS6-53DZ ZF G-versnellingsbak




GS6-17BG Getrag I - versnellingsbak




GS7S47BG (sequentiële M-versnellingsbak) Getrag J-versnellingsbak (247) Sequentiële M-versnellingsbak-7 versnellingen




Omschrijving BMW Fabrikant Omschrijving fabrikant Opmerking




A4S 200R GMPT GM4




A4S 270R GMPT THM-R1w Automatische transmissie met grote spreiding
A4S 310R GMPT THM-R1




A5S 300J Jatco Jatco




A5S 310Z ZF 5HP-18
A5S 325Z ZF 5HP-19
A5S 440Z ZF 5HP-24
A5S 560Z ZF 5HP-30




A5S 360R / 390R GM GM5




GA6HP19Z ZF 6HP19
GA6HP26Z ZF 6HP26
GA6HP32Z ZF 6HP32




GA6L45R GM GM6
No posts yet.




Verheeske schreef:Ik vraag me af waar jij die info vandaan haalt, dat die cijfers het maximum koppel aangeven dat de bak kan hebben. De cijfers zelf opzoeken kan ik ook wel...
Hallo, kan deze info nog aanvullen mbt het maximale koppel bestemd voor de verschillende versnellingsbakken.
Bijvoorbeeld:
GS6-37BZ ZF Hier betekend 37 dat de bak ontworpen is voor een max koppel van 370 NM
GS6-53DZ ZF Hier betekend 53 dat de bak ontworpen is voor een max koppel van 530 NM
A5S 560Z ZF Hier betekend 560 dat de bak ontworpen is voor een max koppel van 560 NM
GS7S47BG Hier betekend 47 dat de bak ontworpen is voor een max koppel van 470 NM
GA6HP26Z ZF Hier betekend 26 dat de bak ontworpen is voor een max koppel van 260 NM
enz.

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 12 jun 2012, 15:08
door 330cdevil
Laats iemand gesproken die zijn 330cd had laten chippen bij Tunex. Hij zei dat deze vrij goedkoop was, maar toch op maat heeft laten chippen. Heeft hij wel moeten benadrukken, die afstemming op staat van de auto. Wat wel merkwaardig is, is dat diegene die de chiptuning deed (de technische man) hem vertelde dat hij deze auto's ook wel eens tot 290 pk had gechiptuned :S. De 330cd van die kerel met wie ik sprak had met aangepaste software zo'n 320.000 kilometer op de teller, waarvan 100.000 met aangepaste software en reed nog gewoon goed. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij had deze ook 245/250pk.

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 12 jun 2012, 19:09
door rick.bosch
Heb een 320d pre-facelift met dus 136 pk, zou graag wat meer snelheid willen! Er staan nu 181.xxx km's op, ga maar eens even dit topic doorlezen om er wat meer over te weten te komen! Hebben jullie zo op of aanmerkingen hierover? Mocht ik wat over het hoofd lezen..