Zo morgen gaan we de turbo weer monteren en alles aan sluiten.
Heb nog even wat rond gebeld want er waren verschillen menningen.
Of de turbo nu wel een ristrictor moet hebben of niet.
En of het alleen met kogelgelagerde turbo moet en niet met glijgelagerde turbo's.
Was even uitzoeken geweest want niemand had een duidelijk antwoordt
Nu had ik nog na Turbo Hoet gebeld.
En die vertelde me dat de turbo tusssn de 500ml tot 800ml olie per min er doorheen mag met koude motor.
Dus wordt morgen auto starten en de retour in een oliekan laten lopen en een minuut lang laten draaien.
En dan kijken hoevel olie erin zit is het meer dan 800ml moet er een ristrictor tussen.
En moeten we dat even bereken
Dus langszamer hand komen we er wel.
Heb gisteren ook VDO klokje besteld want deze passen goed bij het interieur.
Olie druk tot 10 bar , olie temp tot 150 , turbo druk -1 tot 1,5.
Hoop ze ztaerdag al binnen te krijgen.
Heb ook al de olie filteradapter erop met de sensoren voor olie druk en temp.
Foto's verschijnen van het weekend
