Zo Gents,
long time no see, waarom weet ik eigenlijk niet, zal wel door de veranderingen in het forum geweest zijn waardoor de site af en toe niet helemaal naar behoren werkte, hoe dan ook, stilzitten doen we niet aan!
zo te zien zijn de Hartge's nog onbekend op het forum, op de auto gemonteerd althans, dus los gehtst:
De set is na de laatste update hier opnieuw gespoten geweest, 140 nieuwe boutjes zijn aangerukt en een nieuwe set velgranden kwam aanwaaien. Samen zorgen ze met een set nieuwe Toyo Proxes T1R banden voor een breedset van 8,5J en 9J. ( ET40 )
Ondanks berekeningen en metingen bleek achter behoorlijk aan te lopen bij inveren, de achterste wielkasten zijn lichtjes uitgerold, de veranderingen qua model in de wielkasten zijn niet noemenswaardig.
Hoe dan ook ben ik ( inmiddels ) alles behalve tevreden over de set, natuurlijk 3-delig, dus er kan ook 3 keer zoveel fout gaan. de boutjes zijn allemaal aan het roesten, hoe dat kan weet ik niet, de randen worden vies en krijg ik niet geweldig meer schoon ( niet goed gepolijst her en der ) en de lak is niet sterk genoeg.
plan is dus om uit Deutschland ( felgengarage.de ) nog een setje aluminium kapjes te halen ( 250 euro

)
en de hele set te laten poedercoaten, de randen opnieuw diep laten polijsten, de boutjes opnieuw verchromen of voor andere gaan, en dan de hele set nog laten richten...
maar dat alles is voor later want ook ik heb helaas geen geldboom in de tuin!
andere projecten gaan ook door, en heb alweer aardig wat opgespaard in de tussentijd;
E36 M3 EVO aluminium (!) deuren.
Let op de bijzondere lassen T.O.V. een standaard deur
Deze deuren wegen geloof ik 25KG minder als een stalen set, dus ook een aanrader voor snelheidsduivels hier
een nieuwe afdekkap voor de softtop ( oude had een klein streepje roest )
Nieuwe ''deurpanelen'' achter, in leer!
Verder weten jullie dat ik nogal moeilijk tevreden ben, de OBC en binnenspiegel zijn door mij zelf later aangebracht, het werkt prima, maar het is niet origineel bedraad ( ja zo erg ben ik )
Dus toen de gelegenheid daar was heb ik een nieuwe kabelboom op de kop getikt uit een 1994 M3, welke goed in de opties zit.
o.a.;
-PDC ( had ik al, maar toch mooi dat ik het niet over hoef te pluggen! )
-18 knops OBC ( als standaard )
-Centrale vergrendeling op afstand ( de binnenspiegel dus )
-DWA alarm klasse II ( Diebstahl Warn Anlage, Erg vaag systeem, maar dat zal zichzelf nog wel wijzen )
-Climate control ( digitaal

)
-Park Ventilation !
-Rolbeugels ( weet niet of ik ze plaats, en of het problemen geeft als ik het niet doe.. )
Zelf voeg ik er nog aan toe;
-Autotelefoon
-Cruise Control
Dit alles gaat gepaard met een hoop gefloek en boekenwerk zoals je zult begrijpen.
Het is dan ook nog lang niet klaar, maar heb wel alles al liggen!;
De kabelboom, met de gehele buitensectie ( motorkap ) eruit, dit moet ik opnieuw gaan intapen omdat ik wat stekkers preventief ga vervangen, en omdat de bedrading van de Cruise Control Actuator erbij komt. Uiteraard alles via de fusebox, zoals OEM!
De cruise set heb ik van Lieuwe, en de kabelboom die erbij zit is zonder knipwerk, het is nog wel even uitzoeken wat waar moet, maar in principe plug en play.
De Cruise Control set
Dan de autotelefoon,
Ook een hersenkraker, samen met Richy heel wat Whatsappjes over en weer gestuurd over het hoe en wat, maar ik ben er wel uitgekomen.
Telefoon
Eject Box, gelukkig in nieuw staat! vele zijn versleten.
Alle overige telefoon attributen, nieuwe kabelboom voor de telefoon en voor de handsfree, basismodule
houder, microfoon en dashboard deel.
Het beugeltje voor over de houder is helaas niet meer leverbaar, dus dan moet je zelf maar aan de gang! Gelukkig zijn er genoeg machines op mijn werk op het een en ander te realiseren;
niets 'zaagt' zo recht als een frees
'
komt mooi overeen met mijn tekening
Eindresultaat ( is later nog gespoten )
Toen ben ik nog aan de gang geweest met het airco systeem ( Clima is immers niet compleet zonder! )
Airco compressor;
Voor:
Na:
Voor de compressor is nog een vervangende magneetkoppeling onderweg, deze was niet helemaal gaaf meer, ook zal ik nog een pakkingset bestellen en de compressor opnieuw sealen, dankzij mijn werk ben ik gecertificeerd koeltechnieker, dus kan ik de hele set nog wel aan de apparatuur hangen om lekdichtheid te garanderen.
De motor van de condensor fan liep wat aan, dus op de sloop, AKA E36 Heaven, een nieuwe gescoord;

De fan bovenop de condensor ( uit 99

)
en zoals jullie weten kan je niet alles hebben, ik dacht zo goed als zeker een AC-Schnitzer veerpootbrug op de kop getikt te hebben via marktplaats, 2 dagen later mail ik maar weer omdat het ff duurde, nu bleek deze al verkocht ( zo goed als ) en de verkoper verontschuldigde zich dat hij over mijn mailtje had heengelezen, ik was de eerste!!
Hou je marktplaats zo goed in de gaten, reageer je snel, lezen ze over je mailtje heen, ben een beetje woest maargoed, kom vast wel weer wat moois tegen! ( Hartge brug ? )
Hoe dan ook, Aufwiederschnitzel en hou jullie op de hoogte !
Gr Mats