Bij mij waren de achterste 2 lek na 220k. Alles zelf vervangen en rijdt sindsdien weer als nieuw.Oxellaar schreef:Hoe lang gaan schokbrekers eigenlijk mee?
Is natuurlijk afhankelijk van gebruik, maar wat is ongeveer de richtlijn?
BMW .., OPVOLGER INDIVDUAL
Re: BMW 320d Touring..
Re: BMW 320d Touring..
die van mij zijn niet lek,....echter wel roestvorming en 1 mm afname bovenin
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: BMW 320d Touring..onderhoud en APK...
De roestvorming bovenin is een bekend probleem bij de E46, en daar worden ze inderdaad ook vaak op afgekeurd. Mijn auto heeft 195k gelopen en bij mij zijn ze ook lek, en ze zijn inderdaad niet goedkoop!
Re: BMW 320d Touring..onderhoud en APK...
Afgelopen tijd het volgende gedaan:
MP3 omgeruild voor CD wisselaar
Int. cleaning met Extractor (met scheut Robijn )
Veel steenslag aangetipt
Polijstbeurt en in de wax
Ramen in Pro Vision
WinterSet eronder
Nieuwe Wieldoppen (gelijk in wax gezet)
komende week doen:
Differentieel olie verversen
Versnellingbak olie verversen
str. Bekrachtiging olie verversen
relais achteruit verwarming controleren
nieuwe achteruit? Twijfel....alleen de 2 bovenste lijntjes die het doen maar wel gemeten en alle lijntjes hebben stroom
Koplampglazen demonteren, behandelen en terug monteren.
Uitlezen
Alle Vacuüm slangen controleren
Afspraak is al gepland.
MP3 omgeruild voor CD wisselaar
Int. cleaning met Extractor (met scheut Robijn )
Veel steenslag aangetipt
Polijstbeurt en in de wax
Ramen in Pro Vision
WinterSet eronder
Nieuwe Wieldoppen (gelijk in wax gezet)
komende week doen:
Differentieel olie verversen
Versnellingbak olie verversen
str. Bekrachtiging olie verversen
relais achteruit verwarming controleren
nieuwe achteruit? Twijfel....alleen de 2 bovenste lijntjes die het doen maar wel gemeten en alle lijntjes hebben stroom
Koplampglazen demonteren, behandelen en terug monteren.
Uitlezen
Alle Vacuüm slangen controleren
Afspraak is al gepland.
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: BMW 320d Touring..winterklaar...
Goed bezig geweest!
Had met mijn achterruit precies het zelfde, wel spanning maar geen warmte op een groot deel.
Ruit heb ik laten vervangen, zat kortsluiting in de ruit zelf.
De draden slijten door waar ze op de rubbers liggen volgens mij.
Kost zo een setje wieldoppen trouwens, als ik zo brutaal mag zijn?
Had met mijn achterruit precies het zelfde, wel spanning maar geen warmte op een groot deel.
Ruit heb ik laten vervangen, zat kortsluiting in de ruit zelf.
De draden slijten door waar ze op de rubbers liggen volgens mij.
Kost zo een setje wieldoppen trouwens, als ik zo brutaal mag zijn?
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Re: BMW 320d Touring..winterklaar...
ok dan, bedankt voor de info Oxellaar.
Ik ga de ruit dan laten vervangen...
wieldoppen.... zie http://www.bimmerportal.nl/banden-en-ve ... 23939.html
Ik heb nog een nieuw setje te koop, zijn imitatie, het zijn diegene op de foto hier boven.
p.s Ik had ook een orgineel setje, die is helaas verkocht.
Ik ga de ruit dan laten vervangen...
wieldoppen.... zie http://www.bimmerportal.nl/banden-en-ve ... 23939.html
Ik heb nog een nieuw setje te koop, zijn imitatie, het zijn diegene op de foto hier boven.
p.s Ik had ook een orgineel setje, die is helaas verkocht.
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: BMW 320d Touring..winterklaar...
Ruit ging bij mij gewoon via de verzekering, gelukkig want hij is duurder dan je voorruit.
Geloof bijna twee keer zo duur.
Heeft mij gelukkig niets gekost, zelfs geen eigen risico.
Heb een setje lichtmetaal liggen voor de winterbanden, nog van mijn vorige e36
Maar 50 valt mij best mee, mooi prijsje
Geloof bijna twee keer zo duur.
Heeft mij gelukkig niets gekost, zelfs geen eigen risico.
Heb een setje lichtmetaal liggen voor de winterbanden, nog van mijn vorige e36
Maar 50 valt mij best mee, mooi prijsje
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Re: BMW 320d Touring..winterklaar...
In november dacht ik winterklaar te zijn....maar deze winter heb ik toch weer het nodige laten doen.
Thermostaat EGR vervangen
Grote Thermostaat vervangen
KVS ververst en ontlucht (met antifreeze van dealer)
DDE Voorgloei Regeleenheid laten vervangen + Inregelen Regeleeinheid (software)
Differentieel olie en Versnellingbak olie verversen heeft de dealer afgeraden.
"Hoeft echt niet ververst te worden" werd er duidelijk aangegeven. dus heb ik het maar gelaten.
wat betreft KVS, ik had dus eerste keer bij vervangen thermostaat G12+ (roze) bijgevuld.
De dealer zei dat ik antivries moest gebruiken en niet mag mengen, dat kon na een jaar rijden wel problemen geven.
nou inderdaad, die mengsel zag er na 2 weken al niet fris uit:
nu zit er gelukkig weer helder groen/blauw vloeistof in
Thermostaat EGR vervangen
Grote Thermostaat vervangen
KVS ververst en ontlucht (met antifreeze van dealer)
DDE Voorgloei Regeleenheid laten vervangen + Inregelen Regeleeinheid (software)
Differentieel olie en Versnellingbak olie verversen heeft de dealer afgeraden.
"Hoeft echt niet ververst te worden" werd er duidelijk aangegeven. dus heb ik het maar gelaten.
wat betreft KVS, ik had dus eerste keer bij vervangen thermostaat G12+ (roze) bijgevuld.
De dealer zei dat ik antivries moest gebruiken en niet mag mengen, dat kon na een jaar rijden wel problemen geven.
nou inderdaad, die mengsel zag er na 2 weken al niet fris uit:
nu zit er gelukkig weer helder groen/blauw vloeistof in
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: BMW 320d Touring..Remprobleem
al weken voelde ik af en toe rare trillingen, ik ben erachter gekomen dat mijn remklauw LV vast zat... dit merkte ik aan hoe snel die velg vies werd...en hoger verbruik.
vandaag in de garage een bevestiging.... remklauw vast gelopen... remschijven en blokken bijna metaal op metaal. wel raar dat er geen lampjes branden en de auto verder goed remt. (gek he )
Nu sta ik voor een keuze.
Bij beun, imitatie schijven (bosch) imitatie blokken (TRW) Imitatie klauw (TRW) imitatie indicator.. Prijs €380,- incl BTW en arbeid
Bij BMW specialist:. OEM schijven, OEM blokken, OEM indicator, imitatie klauw (SPIDAN) + remvloeistof verversen met BMW vloeistof Prijs 499 incl BTW en arbeid
Verschil 119 euro,.. is wel veel geld, maar als OEM liefhebber neig ik toch naar het laatste. Of is dit echt onzin? Die Klauw kost OEM echt TEVEEL geld. dus dat wordt Imitatie
wel goed om te weten, de blokken en schijven waren dit jaar aan de beurt, maar sneller dan ik dacht
vandaag in de garage een bevestiging.... remklauw vast gelopen... remschijven en blokken bijna metaal op metaal. wel raar dat er geen lampjes branden en de auto verder goed remt. (gek he )
Nu sta ik voor een keuze.
Bij beun, imitatie schijven (bosch) imitatie blokken (TRW) Imitatie klauw (TRW) imitatie indicator.. Prijs €380,- incl BTW en arbeid
Bij BMW specialist:. OEM schijven, OEM blokken, OEM indicator, imitatie klauw (SPIDAN) + remvloeistof verversen met BMW vloeistof Prijs 499 incl BTW en arbeid
Verschil 119 euro,.. is wel veel geld, maar als OEM liefhebber neig ik toch naar het laatste. Of is dit echt onzin? Die Klauw kost OEM echt TEVEEL geld. dus dat wordt Imitatie
wel goed om te weten, de blokken en schijven waren dit jaar aan de beurt, maar sneller dan ik dacht
Laatst gewijzigd door izzy op 16 mar 2012, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: BMW 320d Touring..Remprobleem
TRW en Bosch is echt niks mis mee, het is wel belangrijk dat je dit bij een vakkundige garage laat doen! Dit is iets wat je als je het bij de dealer laat doen zeker weet.
Als je vertrouwen hebt in je universele garage hebt, zeker die 120E besparen (wel zeker weten dat ze echt TRW en Bosch monteren en geen troep)
Als je vertrouwen hebt in je universele garage hebt, zeker die 120E besparen (wel zeker weten dat ze echt TRW en Bosch monteren en geen troep)
Re: BMW 320d Touring..Remprobleem
Je hebt wel gelijk, er is echt niks mis met TRW en Bosch, maar Ik heb inmiddels besloten om naar de BMW specialist te gaan om 3 redenen:
1: Daar zit verversen van remvloeistof bij kost al gauw 50 euro.
2: Kan snel handelen, spullen zijn al binnen a.s. dinsdag kunnen ze erop. Andere keus ben ik minimaal 1 week verder.
3:ik ben een OEM fanaat (zolang niet extreem)
Die remklauw is van Spidan, daar heb ik wel vetrouwen in, een orgineel kost 329 euro bij de dealer, imitatie 114 euro. Dat verschil is wel heel groot, ook voor een OEM fanaat
1: Daar zit verversen van remvloeistof bij kost al gauw 50 euro.
2: Kan snel handelen, spullen zijn al binnen a.s. dinsdag kunnen ze erop. Andere keus ben ik minimaal 1 week verder.
3:ik ben een OEM fanaat (zolang niet extreem)
Die remklauw is van Spidan, daar heb ik wel vetrouwen in, een orgineel kost 329 euro bij de dealer, imitatie 114 euro. Dat verschil is wel heel groot, ook voor een OEM fanaat
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: BMW 320d Touring..Remprobleem
Is dat zo? Bij de dealer lopen ook jonge broekjes die alles vanuit de boekjes doen...ranquin schreef:TRW en Bosch is echt niks mis mee, het is wel belangrijk dat je dit bij een vakkundige garage laat doen! Dit is iets wat je als je het bij de dealer laat doen zeker weet
Daarnaast kan bijna elke beun GOED de remmen vervangen, natuurlijk is het een kritisch onderdeel van de wagen, maar remmen vervangen is bijna een basis beginsel als monteur zijnde.
Re: BMW 320d Touring..Remprobleem
vandaag de remmen vernieuwd:
OEM schijven voor
OEM blokken voor
imitatie remklauw
Remvloeistof verversen en onluchten
slijtage indicator OEM
Bij BMW Specialist voor 450E inc BTW en Arbeid
ben blij dat ik voor OEM ben gegaan, scheelde uitendelijk maar 60 euro...en hij is 4 mm dikker dan imitatie
kan weer lekker
OEM schijven voor
OEM blokken voor
imitatie remklauw
Remvloeistof verversen en onluchten
slijtage indicator OEM
Bij BMW Specialist voor 450E inc BTW en Arbeid
ben blij dat ik voor OEM ben gegaan, scheelde uitendelijk maar 60 euro...en hij is 4 mm dikker dan imitatie
kan weer lekker
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: BMW 320d Touring..
Was net aan het rekenen, ik heb even al het onderhoud en uitgave erbij gepakt.
totaal in 4 jaar €4080,- en nog 300 euro te gaan. Wat is o.a. vervangen of wordt vervangen deze 2 maanden:
remschijven + blokken en toebehoren voor en achter (OEM)
Voorgloeiregeleenheid computer (OEM dealer) (ik twijvel of het echt nodig was)
Gloeiboegies en pakking inlaat (OEM dealer)
remklauw LV (imitatie)
Beide thermostaten (OEM)
Alle multi riemen (OEM dealer)
trillingsdemper voorin ((OEM dealer)
Airco onderhoud (opnieuw vullen)
In 2011 nieuw software voor navigatie (europa) a 120 euro
Draagarm rubber voor (OEM)
Draagarm rubber achter (OEM)
Motorsteunen (imitatie)
4 nieuwe banden 17inch 225 breed Goodyear
Set OEM winterstaal op michelin alpin sport* 16 inch
Schokdempers achter (KONI) (moet nog gebeuren)
EHBO set onder de stoel (OEM)
KVS ontluchten en verversen
1 keer Wintercheck bij dealer 9onnodig, maar kreeg een babyracer kado )
2 keer een nieuwe voorruit bij dealer
Nieuwe wissers
nieuwe cd wisselaar
(2 nieuwe winterbanden achter) (moeten nog deze winter)
voor de rest iedere jaar bij dealer: Uitlezen, Olie + alle filters, Inspectie 2, olieafscheider, br.stof filter,
iedere 2 jaar remvloeistof bij dealer
dus ongeveer €90 in de maand sinds ik hem heb
ik ga nog maar even doorijden anders loont het niet
totaal in 4 jaar €4080,- en nog 300 euro te gaan. Wat is o.a. vervangen of wordt vervangen deze 2 maanden:
remschijven + blokken en toebehoren voor en achter (OEM)
Voorgloeiregeleenheid computer (OEM dealer) (ik twijvel of het echt nodig was)
Gloeiboegies en pakking inlaat (OEM dealer)
remklauw LV (imitatie)
Beide thermostaten (OEM)
Alle multi riemen (OEM dealer)
trillingsdemper voorin ((OEM dealer)
Airco onderhoud (opnieuw vullen)
In 2011 nieuw software voor navigatie (europa) a 120 euro
Draagarm rubber voor (OEM)
Draagarm rubber achter (OEM)
Motorsteunen (imitatie)
4 nieuwe banden 17inch 225 breed Goodyear
Set OEM winterstaal op michelin alpin sport* 16 inch
Schokdempers achter (KONI) (moet nog gebeuren)
EHBO set onder de stoel (OEM)
KVS ontluchten en verversen
1 keer Wintercheck bij dealer 9onnodig, maar kreeg een babyracer kado )
2 keer een nieuwe voorruit bij dealer
Nieuwe wissers
nieuwe cd wisselaar
(2 nieuwe winterbanden achter) (moeten nog deze winter)
voor de rest iedere jaar bij dealer: Uitlezen, Olie + alle filters, Inspectie 2, olieafscheider, br.stof filter,
iedere 2 jaar remvloeistof bij dealer
dus ongeveer €90 in de maand sinds ik hem heb
ik ga nog maar even doorijden anders loont het niet
BMW e91 LCI 320da Individual