[E46] Accu spontaan leeg ineens
Re: Accu spontaan leeg ineens.
Zo me nieuwe dynamo zit erop en me nieuwe stuurbekrachtiging pomp.
Alles werkt perfect en het is best wel goed te doen op je gemak
Accu opgeladen met de acculader en nu maar afwachten of de nieuwe dynamo ze best gaat doen
Hieronder nog wat foto's.
Demontage:
Nieuwe Dynamo:
Oude stuurpomp rechts en nieuwe stuurpomp links:
Nieuwe stuurpomp gemonteerd zonder poelie:
Nieuwe stuurpomp gemonteerd met poelie:
Alles werkt perfect en het is best wel goed te doen op je gemak
Accu opgeladen met de acculader en nu maar afwachten of de nieuwe dynamo ze best gaat doen
Hieronder nog wat foto's.
Demontage:
Nieuwe Dynamo:
Oude stuurpomp rechts en nieuwe stuurpomp links:
Nieuwe stuurpomp gemonteerd zonder poelie:
Nieuwe stuurpomp gemonteerd met poelie:
Mooi gedaan!
Maar die oude stuurpomp lijkt anders ook wel nieuw.
Heel je blok ziet er erg netjes uit btw, eerst motor gereinigd?
Maar die oude stuurpomp lijkt anders ook wel nieuw.
Heel je blok ziet er erg netjes uit btw, eerst motor gereinigd?
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Nee dat is vanaf het begin al bijgehouden en doe ik zelf ook nog regelmatig met de poetsdoek.
De oude stuurpomp zag er inderdaad nog goed uit en ik kon ook niks vinden of merken van slijtage
Enig wat is nog zag is dat de hoge druk leiding van de stuurbekrachtiging wat zweterig was, deze wil ik wel op kort termijn ook nog vervangen, kost alleen 180 euro bij de dealer (op eBay inclusief verzending nog geen 90 euro)
De oude stuurpomp zag er inderdaad nog goed uit en ik kon ook niks vinden of merken van slijtage
Enig wat is nog zag is dat de hoge druk leiding van de stuurbekrachtiging wat zweterig was, deze wil ik wel op kort termijn ook nog vervangen, kost alleen 180 euro bij de dealer (op eBay inclusief verzending nog geen 90 euro)
Zo alles draait top, dynamo levert 14.5/14.6 volt nu, ga er ook vanuit dat ie 100% oplaad uiteraard.
Stuurpomp is ook top, echter is het gerammel/gebrom er nog steeds, dus advies van de dealer was onjuist
Wel even goed geluisterd met de stethoscoop op de hoge druk leiding en die klink ook niet helemaal lekker, ook trilt deze als je stuurt en hem beetpakt en aangezien deze ook zweet vervang ik deze ook maar gelijk.
Dus de stuurpomp is dus verder in orde en kan op marktplaats, ik zet hem wel bij de advertenties ook op het forum.
De dynamo zal ook goed zijn als er een nieuwe spanningsregelaar in gezet word, dus die kan op op marktplaats, zet hem ook wel bij de advertenties op het forum.
Stuurpomp is ook top, echter is het gerammel/gebrom er nog steeds, dus advies van de dealer was onjuist
Wel even goed geluisterd met de stethoscoop op de hoge druk leiding en die klink ook niet helemaal lekker, ook trilt deze als je stuurt en hem beetpakt en aangezien deze ook zweet vervang ik deze ook maar gelijk.
Dus de stuurpomp is dus verder in orde en kan op marktplaats, ik zet hem wel bij de advertenties ook op het forum.
De dynamo zal ook goed zijn als er een nieuwe spanningsregelaar in gezet word, dus die kan op op marktplaats, zet hem ook wel bij de advertenties op het forum.
Laatst gewijzigd door Hompie op 23 feb 2012, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
omdat je drukleiding zweet kun je hem vervangen ja, maar ook een nieuwe blijft bewegen.
Als deze niet zou bewegen breekt deze na een hele korte periode aan de aansluitingen af omdat hij zijn krachten niet kwijt kan.
Kijk maar eens bij een kraan die voor grondverzet werkzaamheden ingezet wordt. Daar zit veel leven in de hoge druk leidingen. Dat is een volkomen juiste werking van een hydroliek leiding.
Als deze niet zou bewegen breekt deze na een hele korte periode aan de aansluitingen af omdat hij zijn krachten niet kwijt kan.
Kijk maar eens bij een kraan die voor grondverzet werkzaamheden ingezet wordt. Daar zit veel leven in de hoge druk leidingen. Dat is een volkomen juiste werking van een hydroliek leiding.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Je hebt gelijk, klinkt ook raar wel dat ie beweegt eigenlijk, bedoel meer dat het lijkt alsof de vloeistof er niet helemaal lekker door heen wordt gepompt eigenlijk.
Vandaag even gecheckt na 5 dagen flink rijden en de drukleiding is nog steeds kurkdroog en schoon, dus als dat zo blijft laat ik hem lekker nog zitten.
Wel ben ik er achter dat de omkeerrol die aan de dynamo zit echt een mega zeurderig vervelend gierend geluid maakt vooral met koude start, deze is 2 jaar gelden vervangen bij de dealer.
Kan dat dan, dat deze na 2 jaar en 10.000 km alweer niet helemaal goed meer is ?
Wel ben ik er achter dat de omkeerrol die aan de dynamo zit echt een mega zeurderig vervelend gierend geluid maakt vooral met koude start, deze is 2 jaar gelden vervangen bij de dealer.
Kan dat dan, dat deze na 2 jaar en 10.000 km alweer niet helemaal goed meer is ?
Vandaag de omkeerrol vervangen ook en het geluid is weg, top.
Gefluit is er nog steeds, lijkt wel een turbo soms, komt toch echt van de dynamo af, ik heb nu op advies en google een originele Valeo poelie gekocht, de imitatie poelie vervang ik voor de originele poelie, hoop dat hiermee het probleem is opgelost.
Heb alleen speciaal gereedschap nodig voor de poelie en dat kan ik nergens vinden, iemand enig idee ?
Heb alleen speciaal gereedschap nodig voor de poelie en dat kan ik nergens vinden, iemand enig idee ?
Speciaal poelie gereedschap net besteld in Duitland via internet, kost 23.50 euro incl. verzending voor 1 speciale sleutel voor de Valeo dynamo poelie, de veeltand om de poelie los te maken heb ik hier in nederland besteld, totaal ca 35 euro om 1 moer los en vast te zetten
Zo vandaag een splinternieuwe Varta E44 Silver Dynamic accu gekregen voor garantie omdat me vorige (Exide Premium) toch niet helemaal meer goed was na 15 maanden door diversen keren leeg geweest te zijn, dus in combinatie met me nieuwe dynamo moet het nu hopelijk allemaal goed blijven.
Lijkt wel of het nu allemaal wat soepeler loopt, draait en rijdt nu, maar dat zal wel inbeelding zijn.
Mijn dynamo levert nu wel weer netjes 14.4 > 14.6 volt, met de vorige accu was dat al weer gedaald naar 13.9 > 14.2 volt.
Misschien nog een voltage stabilizer er tussen, dat topic heb ik al aangemaakt met een maat van mij op het forum.
Lijkt wel of het nu allemaal wat soepeler loopt, draait en rijdt nu, maar dat zal wel inbeelding zijn.
Mijn dynamo levert nu wel weer netjes 14.4 > 14.6 volt, met de vorige accu was dat al weer gedaald naar 13.9 > 14.2 volt.
Misschien nog een voltage stabilizer er tussen, dat topic heb ik al aangemaakt met een maat van mij op het forum.
Vandaag een nieuwe Originele Valeo 120A Dynamo besteld, is om 15.00 uur binnen.
Die andere dynamo heb ik er al uit gehaald en gaat weg, die deed het trouwens wel perfect met laden, alleen die fluit/brom toon vond ik erg hinderlijk
Weer geleerd goedkoop=duurkoop.
Die andere dynamo heb ik er al uit gehaald en gaat weg, die deed het trouwens wel perfect met laden, alleen die fluit/brom toon vond ik erg hinderlijk
Weer geleerd goedkoop=duurkoop.
Die splinternieuwe, originele dynamo maakt nu weer een fluitend/zoemend zeurderig geluid bij stationair alleen, dacht dat ik gek werd na de montage
Heb de plus kabel los gemaakt van de dynamo en dan hoor je niks meer, waar kan dat in godsnaam aan liggen nou ?
Heb de plus kabel los gemaakt van de dynamo en dan hoor je niks meer, waar kan dat in godsnaam aan liggen nou ?
Laatst gewijzigd door Hompie op 31 okt 2012, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
De oude originele (die trouwens hetzelfde zeurderige geluid had) was belast met alles aan rond de 13.6 en onbelast ca 14.1.
De nieuwe imitatie (de helemaal een geluid maakte als een super charger, maar niet met stationair) was belast met alles aan nog 13.8 en onbelast zelfs 14.5 volt.
Deze splinternieuwe, originele dynamo is belast met alles aan ook rond de 13.6 en onbelast ca 14.1 soms 14.2, zelfde ongeveer als de oude originele.
De nieuwe imitatie (de helemaal een geluid maakte als een super charger, maar niet met stationair) was belast met alles aan nog 13.8 en onbelast zelfs 14.5 volt.
Deze splinternieuwe, originele dynamo is belast met alles aan ook rond de 13.6 en onbelast ca 14.1 soms 14.2, zelfde ongeveer als de oude originele.
Hoe kan ik dat precies meten, heb alleen een multimeter (goedkope) ?