///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Nee, maar wel 20 pk meer en een paar kilo's minder!
Zoals ik het nu zie gaat zo'n CSL er ook nog wel komen
Zoals ik het nu zie gaat zo'n CSL er ook nog wel komen
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
eh ja, maar 3 knopjes, geen 7 inderdaadRoderik_ schreef:En een lege knoppenbalk
een rollo voor een ruit, wie mist dat in een ?
een hoogwaardige geluidsinstallatie, wie mist dat met een door 6 inlaatkanalen zuigende 6-cilinder voor je?
ok, op een hele koude winterdag zal ik misschien wel eens de stoelverwarming missen
(stoelen met TEX stof/leer combi, mogelijk minder relevant)
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Ik snap de SMG nog steed niet. . Ik lees over de a4 s6 stand? Ik ben stiekem ook aan het kijken voor een M3, maar weet totaal niet wat me te wachten staat met de smg. Zou iemand het uitgebreid kunnen vertellen hoe het werkt.
Zoals ik het nu zo allemaal lees, de verschillende standen, het gas even loslaten en de duwtjes tijdens het schakelen, zou ik voor de handgeschakeld gaan.
Maar ben benieuwd hoe de smg werkt.
Zoals ik het nu zo allemaal lees, de verschillende standen, het gas even loslaten en de duwtjes tijdens het schakelen, zou ik voor de handgeschakeld gaan.
Maar ben benieuwd hoe de smg werkt.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
De smg is handmatig te rijden, maar ook automatisch. Als je automatisch rijdt staat er een a bij in je in dashboard, met daarnaast in welke versnelling hij zit. De automaat is in te schakelen door de pook naar rechts te duwen, dan komt dus ook de a in je dashboard ernaast staan wat ik net zei. Als in de automatische stand rijdt en je gebruikt de flippers of de pook zelf om op of af te schakelen gaat hij uit ze automatische stand en moet je zelf schakelen.
De SMG bak kan in verschillende standen worden gezet, normaal van 1 tm 5, hoe hoger hoe sneller hij schakelt. In je dashboard zie je in welk stand hij staat , door behulp van een aantal balkjes. Als je DSC uitzet en en de SPORT knop aan, dan komt er een extra balkje in je dashboard en dit is dus S6. Met deze stand kan je onder andere de Launch control gebruiken.
Als je het gas iets lift, dan gaat alles net even wat rustiger, dit is ook vaak bij een gewone automaat als je het gas effe los laat loopt het schakelen soepeler allemaal. Maar je kan ook gewoon je voet op het gaspedaal houden.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd, anders horen we het wel
(p.s. Echt een aanrader SMG, dat vind ik tenminste )
De SMG bak kan in verschillende standen worden gezet, normaal van 1 tm 5, hoe hoger hoe sneller hij schakelt. In je dashboard zie je in welk stand hij staat , door behulp van een aantal balkjes. Als je DSC uitzet en en de SPORT knop aan, dan komt er een extra balkje in je dashboard en dit is dus S6. Met deze stand kan je onder andere de Launch control gebruiken.
Als je het gas iets lift, dan gaat alles net even wat rustiger, dit is ook vaak bij een gewone automaat als je het gas effe los laat loopt het schakelen soepeler allemaal. Maar je kan ook gewoon je voet op het gaspedaal houden.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd, anders horen we het wel
(p.s. Echt een aanrader SMG, dat vind ik tenminste )
BMW ///M3 Cabrio SMG
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Het is allemaal een stuk duidelijker nu. Ik denk dat het echt een kwestie van wennen is. Er rijden wel is andere mensen in me auto, zoals me broer zwager enzo, die hebben het net als k wel onder de knie na een aantal keren, alleen maak ik me wat meer zorgen om me vader of zus.
Eve kijken of ik ergens kan regelen dat ik een smg voor een paar dagen kan lenen. Ben wel benieuwd
Eve kijken of ik ergens kan regelen dat ik een smg voor een paar dagen kan lenen. Ben wel benieuwd
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Bekijk dit even http://www.bimmerportal.nl/post213698.h ... MG#p213698
Worden de mogelijkheden van de SMG gedemonstreerd in een filmpje.
Worden de mogelijkheden van de SMG gedemonstreerd in een filmpje.
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Danish het linkje van willem is ook erg handig, staat ook een hoop info in. Het lijkt misschien even lastig alles te bedienen, maar als je er mee gereden hebt zul je zien dat het piece of cake is.
De anderen mensen in je familie zullen het ook wel begrijpen denk... Mijn moeder kan er zelfs mee rijden en alle functie's bedienen van de smg
De anderen mensen in je familie zullen het ook wel begrijpen denk... Mijn moeder kan er zelfs mee rijden en alle functie's bedienen van de smg
BMW ///M3 Cabrio SMG
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Bedankt willem voor die link, heb het even doorgenomen. Het is mij allemaal wel een stuk duidelijker geworden. Echter zou ik het wel is een keer willen zien, dat ik er naast zit en zie hoe het gaat in de stad met schakelen enz.
Als het zelfs voor je moeder te doen is, zal mijn vader enzo er ook niet veel moeite mee moeten hebben.
Als het zelfs voor je moeder te doen is, zal mijn vader enzo er ook niet veel moeite mee moeten hebben.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
- Albert..M3
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 30 nov 2009, 21:49
- Locatie: bellingwolde
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
smg is gewoon super.. winters met laag sneeuw rij je zo weg met M3 in zijn automaat stand . ik wil niks anders weer.
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Mijn dochter heeft 1 jaar haar rijbewijs en rijdt heel relaxed met de SMG bak zonder enig probleem. Zelfs beetje gas minderen met schakelen had ze meteen door. Dus dan kan jij het ook, gewoon even wennen. Het schakelen is zelfs simpeler als met een gewone bak, je hoeft alleen maar de flippers aan te tikken of tegen het pookje te duwen. En als je vergeet terug te schakelen is dat geen probleem, de SMG schakelt dan automatisch terug als je te zacht gaat.Danishbmw schreef:Bedankt willem voor die link, heb het even doorgenomen. Het is mij allemaal wel een stuk duidelijker geworden. Echter zou ik het wel is een keer willen zien, dat ik er naast zit en zie hoe het gaat in de stad met schakelen enz.
Als het zelfs voor je moeder te doen is, zal mijn vader enzo er ook niet veel moeite mee moeten hebben.
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
kende SMG van jaren terug eens mee gereden
had de M3 niet gekocht als er geen SMG in zat!
dat gas terug nemen is een aardig idee, maar het systeem regelt het allemaal super VOOR je, afhankelijk van welk programma je hebt aangegeven
van rustig naar dynamisch dus in A van 1-5 en S (sequentieel/zelf schakelen) van 1-6, zoals al geschreven
@Danishbmw: als je langs kunt komen, omgeving Den Haag, ben je welkom, stuur een Bericht
had de M3 niet gekocht als er geen SMG in zat!
dat gas terug nemen is een aardig idee, maar het systeem regelt het allemaal super VOOR je, afhankelijk van welk programma je hebt aangegeven
van rustig naar dynamisch dus in A van 1-5 en S (sequentieel/zelf schakelen) van 1-6, zoals al geschreven
@Danishbmw: als je langs kunt komen, omgeving Den Haag, ben je welkom, stuur een Bericht
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Begin 2012 denk ik maar opzoek te gaan naar een M3 smg
@ Dsport: Ik zal je binnekort even een berichtje sturen, ben redelijk vaak in de omgeving den haag, rotterdam. Dat komt wel goed.
@ Dsport: Ik zal je binnekort even een berichtje sturen, ben redelijk vaak in de omgeving den haag, rotterdam. Dat komt wel goed.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +