Pagina 4 van 12
Re: E61 - 2004 - 525i
Geplaatst: 23 jan 2011, 13:28
door Dutch 530i
lekkerwijf1 schreef:@ pess.
Ik ben toch erg benieuwd naar jouw et waarde omdat ik strax ook velgen ga kopen met 9 en 10 j
Omdat je zegt als ik nog lager ga raak ik mijn wielkasten.
The problem of rubbing is not the 9 or 10j its the ET number (how far the wheel sits out from the wheel hub.
I had Original 19" M6 wheels which were 8.5j on the front but ET12 and I had lots of rubbing in the beginning. I've had the front wheel arches rolled and a small piece of the inside front bumper cut away and now no rubbing.....ever:-)
Re: E61 - 2004 - 525i
Geplaatst: 23 jan 2011, 19:24
door lekkerwijf1
@ dess heb je last van inveren bij een volbeladen auto met inveren achter ? omdat de velgen die ik wil zijn ook 10j en et 14 achter. Als de luchtvering nou zakt dmv koppelstangen of dat er andere veren bij een auto zonder luchtveren wordt geplaatst, de ophanging blijft hetzelfde.
Mijn vraag aan dess is heb jij last van aanlopende wielen achter bij het inveren. Of zitten de wielen strak tegen de wielkuip aan? als je hem belaadt.
Re: E61 - 2004 - 525i
Geplaatst: 23 jan 2011, 19:30
door Dess
Als ik de auto belaad dan gaat mijn luchtcompressortje de luchtbollen verder oppompen dus hoogte blijft dan bij mij altijd gelijk, haal ik er spullen uit of er stapt iemand uit dan laat hij de auto weer zakken op de ingestelde hoogte. Bij de E60 gaat de wagen steeds verder zakken, bij een E60 kan je van grote afstand al zien of hij zwaar beladen is en bij een E61 niet.
Re: E61 - 2004 - 525i
Geplaatst: 23 jan 2011, 19:38
door lekkerwijf1
@ dess Ik begrijp het met de luchtvering maar stel jij zou hem dmv de koppelstangen verder naar beneden draaien achter zouden de banden dan net langs de spatbord randen gaan of komt de wielkast dan bovenop de band te liggen.
Ik weet het ik ben lastig maar wil niet de verkeerde velgen kopen strax.

Re: E61 - 2004 - 525i
Geplaatst: 23 jan 2011, 19:48
door Dess
Als ik het lastig zou vinden zou ik niet reageren he "lekkerwijf"
Maar als ik de bollen leeg laat lopen dan zit hij zeker tegen de schermen aan
Ik zou zeggen, gooi de veren eronder en ga bij een velgenboer passen, zorg ervoor dat hij verschillende ET-waardes heeft van de velg. Heb ik bij mijn vorige auto ook gedaan omdat ik iets wilde wat niet alledaags was. En anders met bandbreedte spelen smallere band dan oorspronkelijk op de 10J hoort (getrokken bandjes zie van MrTurbo
http://i55.tinypic.com/1zclrvt.jpg
En anders de optie die Dutch 530 aandraagt volgen, kasten uit laten rollen (gaat mij iets te ver om dat aan plaatwerk te gaan doen, vuil of vocht kan er tussen gaan zitten)
Re: E61 - 2004 - 525i
Geplaatst: 23 jan 2011, 19:51
door Dess
Ik zal wel ff foto uploaden, maar die is wel meer van voren dan van achter
Hier zijn ze dan...

Re: E61 - 2004 - 525i
Geplaatst: 23 jan 2011, 20:03
door lekkerwijf1
Dat uitrollen gaat mij ook te ver.
Ik kan nog met bandenmaten spelen maar zie dat ik dan wel hele getrokken banden moet hebben omdat als ik zo een beetje kijk op je fotos de velg gelijk is met je achterscherm. Dan mag ik bijna 245-255 banden op 10j doen.
Mischien de et afdraaien 5mm.
Het is een idee op langs de bandenboer te gaan maar de meeste willen niet meewerken of hebben tot nu toe niet de goede et/ breedte van de velgen.
Ik ga het allemaal ff zien Hartelijk bedankt voor je moeite dess

Re: E61 - 2004 - 525i
Geplaatst: 23 jan 2011, 20:14
door Dutch 530i
Arch rolling was my only option. If its done well then its fine. I had mine sealed after with kit so no dirt, water can sit in between the rolled metal, although I just did the front. I think the rear is harder as its thicker. Definitely a good idea from Dess to get the shop where you buy the wheels from to put them on and see how it sits. 265 tyres may help but not really a common size. 255 would be a very stretched on a 10j.
Re: E61 - 2004 - 525i
Geplaatst: 23 jan 2011, 20:16
door j0eyv
Heele mooie wagen! Wat zijn ze toch mooi he die E6x

Re: E61 - 200* - 525i - Achterlichten gemonteerd
Geplaatst: 24 jan 2011, 16:36
door Frank535
Dess schreef:Spoorverbreders voor gemonteerd, rijd goed alleen nog even kijken als we er met het hele gezin in rijden... Foto's volgen nog wel auto moet weer eens gewassen worden.
Hoi Dess, misschien een simpele vraag - maar gebruik je dan ook langere wielbouten als je er een spacer tussen zet ?
Ik vind de huidige bouten al niet zo diep in de wielopnemer draaien, als daar nog een centimeter vanaf gaat blijft er niks meer over ... Kun je zulke langere wielbouten bij de autohandel halen ? (sorry - geen ervaring mee !)
Verder - mooie wagen met hele mooie velgen en rijhoogte !

Re: E61 - 2004 - 525i
Geplaatst: 24 jan 2011, 17:29
door Dess
Jazeker zitten er langere bouten in, ik heb de mijne besteld bij car fantasy, deze leveren de bouten ook los. Verder denk ik dat de automaterialen zaak ze ook wel verkoopt.
Je moet zeker wel 8 slagen rond kunnen draaien anders zijn ze te kort. Maar te lang is ook niet goed he
Re: E61 - 2004 - 525i
Geplaatst: 31 jan 2011, 20:50
door Dess
Vandaag toch maar vast M-pakket besteld. Had wat schade gereden van het weekend (|
Re: E61 - 2004 - 525i - Mpakket besteld
Geplaatst: 31 jan 2011, 20:56
door Rene08
Zonde van de schade, wel een prima excuus tot overgang op

-pakket. Icm met deze velgen wordt dat echt :~ :~ :~
Grt, René
Re: E61 - 2004 - 525i - Mpakket besteld
Geplaatst: 31 jan 2011, 20:58
door Dnl
.... Echt wel..!!!!

Re: E61 - 2004 - 525i - Mpakket besteld
Geplaatst: 31 jan 2011, 21:07
door Jaapi
Echt super touring zo! nu al , laat staan met m pakket (h) , zijn ook de dikste wielen die!