
Het zijn een beetje gemengde gevoelens wat ik er aan over heb gehouden. De auto voelt namelijk zo goed aan dat ik wel kan stellen dat het lijkt of zowat alles beter is geworden maar aan de andere kant ontbreekt er wat 'sportwagen' emotie. Het is eigenlijk nog meer een supersnelle sedan geworden.
- Hij schakelt echt wel veel beter en sneller dan de SMG. Je kunt hem gewoon op de D stand rijden Dit is echt een vooruitgang en het lompe, rauwe is er vanaf.
- De auto zelf voelt wat lichtvoetiger aan (hoewel die zwaarder is) Het gevoel is of je in een kleinere auto zit dan de E60
- Ik had wel eerder gereden in de F10 maar het niveau is weer een stukje omhoog qua afbouw en interieur. Geen kraakjes, bonken of rammelen meer, helemaal nergens nooit.
- Het motorvermogen is heerlijk en hoewel je het verschil in pk's nou niet echt merkt (+10 %) heb je veel meer koppel en dat merk je wel.
- Je rijdt ook ongemerkt veel sneller, juist ook omdat er zoveel koppel is en de auto zo stil is.
- Het onderstel is een stuk beter, minder stoten en bokken ondanks de 20" wielen waarop hij stond. De banden (Michelin Super Sport) voelen geweldig aan. Jammer dat ze niet de bandenmaat voeren voor de E60.
- ik vind het nog meer een 'gewone' snelle sedan geworden. Minder beleving dan de V10 waarbij je echt het idee hebt dat er heel wat gebeurd, alles gaat soepeler en eenvoudiger en met minder 'heftig' gedrag.
-Waar je met de V10 het idee had dat je steeds meer versnelde (wat ook zo is gelet op de koppelkrome) gaat de nieuwe M5 er vanaf het eerste moment al snel er vandoor. Je mist de ervaring wel van het geleidelijk versnellen. Het is net een snelle diesel qua koppel na na de 6500 toeren raakt de fut er snel uit.
- Het geluid is echt heel anders. De v8 klinkt wat roffelig en rommelig. Soms een plof uit de uitlaat. De V10 heeft hier veruit mijn voorkeur. Die heeft meer beleving en emotie, lompere en brutere kracht. (zo klinkt het dan)
- Het interieur en instrumentarium is subliem. Hoewel mijn auto van de laatste generatie E60 is met de 'nieuwe nav' had deze auto grootbeeld nav in de nieuwe stijl en dat is nog weer beter. Ook de HUD is beter al heb ik het idee dat ik te hoog in mijn stoel zat omdat ik soms de bovenkant niet kon zien.
- Ook de rest van de instrumenten (richtingaanwijzer, knopjes etc) voelen erg goed (beter) aan.
- Tegenvaller vond ik dat in de standaard HUD weergave nog steeds niet zichtbaar is in welke versnelling je zit. Maar goed dat is geneuzel in de marge.
Conclusie; dit is voor mij eigenlijk nog meer mijn auto. Hoewel het sportwagengevoel minder is vind ik dat persoonlijk niet zo erg. Wat er voor terugkomt is de enorm snelle sedan die onder alle omstandigheden beter aanvoelt, beter schakelt en algeheel een uitmuntend rijgedrag kent.
Eigenlijk ben ik nog helemaal niet aan de beurt voor een andere auto maar ik kon het toch niet nalaten om een offerte te vragen
