Zoals jullie hebben gelezen heb ik een nieuwe kop erop laten zetten omdat de vorige gescheurt was omdat ie was warm gelopen!
Nadeel was toen de nieuwe kop erop zat en klaar was dat de wagen rookte met starten (misschien kleprubber niet goed zitten)?
En laterna bleek dat ie ook nog 1 liter olie op 900 km gebruikte.
Toen ik de wagen weg heb gebracht naar MRV, omdat er garantie opzat hebben ze daar ontdekt dat het niet het enigste probleem was.
Ik heb op 1 cilinder boven de 30% lek en de rest meer als 20% lek terijl de witte zonne van bmw rond de 10% lek ligt dus dat houdt in zuigerveren op

Nu word er zolang even een ander blok in gelegt met automaatbak omdat mij automaatbak ook deed knarssen in de R en 1ste versnelling van de D.en toch een wagen moet hebben wat rijd voor na het werk.
Nu had ik 2 opties!
Nu heb ik MRV gevraagd wat het kost voor het onderblok te reviseren van men oud blok en de kosten zaten rond de 2500 euro.
Nu hed ik bij de BMW dealer gevraagd en daar krijg je voor 2000 euro een nieuw onderblok met nieuwe zuiger en zuigerveren met 2 jaar garantie.
Dus ik heb besloten dat ik bij de BMW dealer een nieuwe onderblok met zuiger en zuigerveren haal en men blok helemaal opnieuw opbouw.
Want de kop heb ik al nieuw hoef ik alleen eventueel de drijfstangen en de krukas met vliegwiel om te zetten ligt eraan hoeveel dat ze versleten zijn anders die ook nieuwe plus de lagerschalen plus ketting en keting spanner wordt wel wat duurde in totaal prijs.
Maar dan heb ik wel een hagel nieuw 325 BLOK met 0 km en 2 jaar garantie op somige delen.
Dus ik heb weer wat te doen in de winter.