Pagina 4 van 4
Re: Spanningslek? BMW 530D
Geplaatst: 24 feb 2012, 21:47
door Hendrix
@Exqua,
Is het probleem inmiddels opgelost?
Re: Spanningslek? BMW 530D
Geplaatst: 31 mar 2012, 10:42
door wimluijk
beste hendrix
ik snap dat je moedeloos wordt van deze onkundige mensen
als er elektronen een accu verlaten moeten dezen ar aan de andere kant weer in anders kan een circuit niet werken
als je naar een stroomcircuit van de auto kijkt moet je de accu niet zien als iets waar stroom uit komt maat een pomp die de stroom rond pompt de accu heeft een weerstand waar 12 volt over staat (mits geladen) als er een zware verbruiker word ingeschakeld zakt de accu-spanning omdat er stroom door de accu gaat, de inwendige weerstand van de accu zorgt voor een spanningsverlies als je te lang zou starten word de accu heet en al heb je kortsluiting in de accu kan deze zelfs exploderen door de aanwezigheid van knalgas maar dit komt gelukkig zelden voor ik heb het zelf een keer meegemaakt gelukkig zat de accu onder een gesloten motor kap want alles was aangetast door het accu zuur dat door de explosie overal in de motor-ruimte rondgeslingerd was
maar verder ik heb een vraag aan jou over de spanningsverlies over de zekeringen
een zekering heeft een geringe weerstand waardoor bij een stroom de spanning over de zekering/weerstand verschilt
ik heb ooit een tabel gehad met waarden bij desbetreffende zekeringen
kun je daar nog wat over zeggen
Re: Spanningslek? BMW 530D
Geplaatst: 31 mar 2012, 23:06
door Hendrix
Hallo Wim Luijk,
De man in het filmpje vertelt precies hoe deze meting moet worden uitgevoerd en waarom dit een beter alternatief is dan de "zekeringtrekmethode". Dat er een tabel bestaat met "waarden" is mij niet bekend. Met een goede meter die millivolts kan meten moet een ongewenste stroom goed op te sporen zijn. Wanneer de zekeringen van boven niet open zijn, is het mischien een optie om de draden naar de betreffende zekering toe op te sporen en vanaf daar over de zekering te meten. Dit is waarschijnlijk gunstiger doordat de kleine, maar toch aanwezige overgangsweerstand van de steker of steekverbindingen van de zekering er tussen zitten. Ik hoop dat je iets aan het filmpje en mijn reactie hebt. Hier onder de link.
http://www.youtube.com/watch?v=d3_yWnUH ... vH0Rp1cmQ=" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Hendrik