Mijn witte F11 525d Touring

Show je BMW F07 / F10 / F11. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Hansv321
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 apr 2014, 10:30
Locatie: Brabantse Kempen

Re: Mijn nieuwe F11

Bericht door Hansv321 » 01 mar 2016, 21:35

Indrukwekkende cijfers en hoop idd voor je dat het goed blijft gaan. Mooi bedrijf verder. Mijn " nieuwe" 20 velgen komen onder de 5-serie van Yannick vandaan.

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe F11

Bericht door Bart70 » 02 mar 2016, 14:53

Ik zwijg verder over het koppel ;)

Maar gefeliciteerd en zou inderdaad leuk zijn als je ons op de hoogte houd hier :duim:

Gebruikersavatar
BMW530xdrive
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 mei 2015, 11:18

Re: Mijn nieuwe F11

Bericht door BMW530xdrive » 02 mar 2016, 17:45

:rolf:

http://www.ebay.de/itm/BMW-5-F10-F11-F0 ... 1480314650

Revisies van Mechatronic/koppelomvormer zijn iets goedkoper, maar volgens mijn automaatspecialist kan ZF geen onderdelen leveren. :X
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm

Gebruikersavatar
Witte F11M
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 dec 2011, 22:46
Locatie: Houten

Re: Mijn nieuwe F11

Bericht door Witte F11M » 14 mar 2016, 16:59

BMW530xdrive schreef:Inderdaad, max koppel voor de ZF GA8HP45Z is 500Nm. Daar ga je flink overheen. Kan goed gaan, kan goed fout gaan. Maar die afweging zal je zeker ook zelf gemaakt hebben.
Navraag bij BR Performance levert dit op:

Ik vrees toch dat je verkeerd geïnformeerd bent want een oud klasgenoot van mij is ingenieur bij ZF en die bevestigd dat de 8HP45 tot 675Nm aankan, wat me logisch lijkt want wij hebben alles samen de voorbije jaren exact 472 stuks van deze 525D's getuned, allemaal met meer dan 600Nm en nooit enig probleem met de automaat.

De verwarring is er gekomen omdat de naam van de automaat 8HP45 is, die 45 staat voor gemiddelde koppels van 450Nm, dat wel, maar dat is zonder veiligheidsmarges, ooit heeft er één persoon zich vergist en gezegd dat dit betekent dat de automaat maximaal 450Nm kan hebben en sindsdien zijn er duizenden die domweg dit idee hebben overgenomen, maar de 450Nm is een mean torque en geen max torque. Stel je voor dat het inderdaad maximaal 450Nm was en je hebt nu net een wagen met goede motor die 451Nm levert origineel zonder tuning, dan zou je automaat kapot vliegen bij de eerste acceleratie.
De 8HP60 en 8HP70 kunnen nog meer koppel aan ( tot +1000Nm ).


We zullen het in de praktijk zien....
Mijn auto's: Alpina B6 Biturbo Gran Coupe (F06), BMW 118i (F21), BMW Z4 3.0i (E85), Citroën DS19H Pallas 1965

Gebruikersavatar
BMW530xdrive
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 mei 2015, 11:18

Re: Mijn nieuwe F11

Bericht door BMW530xdrive » 14 mar 2016, 18:10

Tja, wie vertrouw je. Die oud klasgenoot van je tuner, of de waardes die ZF officieel opgeeft in hun Data Sheets:

http://www.zf.com/global/media/product_ ... eet_EN.pdf

Daar staat toch echt een koppel van 500Nm voor de diesel in. Waarom zou ZF zijn producten op deze wijze positioneren. Als de HP450 makkelijk meer dan 600Nm koppel aan zou kunnen zou de 530d toch ook deze aan boord moeten hebben?

Afbeelding
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm

Gebruikersavatar
Witte F11M
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 dec 2011, 22:46
Locatie: Houten

Re: Mijn nieuwe F11

Bericht door Witte F11M » 14 mar 2016, 20:21

Bedankt voor de info. Ik ga het verder uitzoeken.
Mijn auto's: Alpina B6 Biturbo Gran Coupe (F06), BMW 118i (F21), BMW Z4 3.0i (E85), Citroën DS19H Pallas 1965

Gebruikersavatar
de Wolf
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 dec 2015, 21:15

Re: Mijn nieuwe F11

Bericht door de Wolf » 15 mar 2016, 19:48

Ik was laatst op bezoek bij ZF in Dortmund. Max 500Nm zeggen zij dus ja, dan neig ik toch naar de fabrikant luisteren dan naar een oud klasgenoot die zoals hij zegt ingenieur bij ZF is. Als die beste man mij een papier van ZF overhandigt waarin staat dat ze met max 500Nm eigenlijk 600NM bedoelen......naeh, don't think so!

Time will tell 8)

Gebruikersavatar
Witte F11M
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 dec 2011, 22:46
Locatie: Houten

Re: Mijn nieuwe F11

Bericht door Witte F11M » 21 aug 2016, 13:43

Nog steeds geen enkel probleem met de bak na 15.000 km. We zullen zien wat het wordt.
Mijn auto's: Alpina B6 Biturbo Gran Coupe (F06), BMW 118i (F21), BMW Z4 3.0i (E85), Citroën DS19H Pallas 1965

Gebruikersavatar
RSRay
Berichten: 195
Lid geworden op: 20 okt 2008, 17:54

Re: Mijn nieuwe F11

Bericht door RSRay » 21 aug 2016, 22:21

En nog steeds tevreden dus ?

Gebruikersavatar
Witte F11M
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 dec 2011, 22:46
Locatie: Houten

Re: Mijn nieuwe F11

Bericht door Witte F11M » 23 aug 2016, 19:59

Zeker. Dat megakoppel is verslavend.
Mijn auto's: Alpina B6 Biturbo Gran Coupe (F06), BMW 118i (F21), BMW Z4 3.0i (E85), Citroën DS19H Pallas 1965

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Mijn nieuwe F11

Bericht door tom_il » 02 okt 2016, 05:44

Anders moet je eens garantie vragen op de automaat bij de tuner.
Niet dus.
Kan hij het koppel aan van de 530d, neen want dan stak hij in de 530d, dat is toch logisch, of niet ?
Zo een automaat vliegt natuurlijk niet stuk als je 1Nm boven specificatie gaat. Wat voor een bullshit is dat.
Maar durven beweren dat hij 675Nm is al even grote bullshit.
Ding gaat gewoon zijn levensduur niet halen. Simpel.
Hangt natuurlijk van de rijstijl af, maar gebruik het koppel veel, reken dan maar dat hij vroegtijdig de geest geeft.
525d E61 2007 pre-LCI

Miggel88

Re: Mijn nieuwe F11

Bericht door Miggel88 » 06 feb 2017, 15:59

Maat van me heeft met zijn 525d met GA8HP45Z, ruim 70k verder met ook 620nm zonder enige problemen.
Ook bij BR-performance laten chippen, net zoals die 530d van mij (welke ook nog steeds geen issues heeft met het koppel, nu heb ik wel een "zeldzame" handbak ipv automaat), weet niet of daar nog verschil in zit verder.

Gebruikersavatar
Witte F11M
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 dec 2011, 22:46
Locatie: Houten

Re: Mijn nieuwe F11

Bericht door Witte F11M » 19 feb 2017, 10:48

Alle discussie over de bak is wat mij betreft ten einde. Er hebben zich geen problemen voorgedaan. Ik heb deze witte 525d Touring inmiddels verkocht (staat nu te koop bij GAM in Naarden) en ik heb een 640d xDrive Gran Coupé uit Bulgarije geïmporteerd. Deze auto staat sinds vorig weekend op NL kenteken. Alles uiteraard vooraf uitgebreid gecheckt qua km-stand, onderhoud en schadehistorie via BMW Nederland en de de officiële BMW dealer in Sofia die de auto geleverd heeft en altijd in onderhoud heeft gehad. Uiteindelijk ongezien gekocht. Alles is prima in orde, en het is een schitterende auto met full options. Km stand is 52k. Hij staat in de 6-serie F06 showroomsectie.
viewtopic.php?f=742&t=52972
Mijn auto's: Alpina B6 Biturbo Gran Coupe (F06), BMW 118i (F21), BMW Z4 3.0i (E85), Citroën DS19H Pallas 1965

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Showroom”