Ik weet niet hoe je dit bedoelt, maar ik heb er, sinds het probleem, amper mee gereden.. heb het geluk dat ik alles binnen fiets afstand heb liggen. En nu ik er zoveel geld in heb zitten, zal ik em ook niet snel verkopen..Dat je er nog een jaar mee rondrijdt...
Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Zo mensen weer even een update van mijn situatie…
Ik heb vorige maand de BMW alweer weggebracht met de vermelding ‘je hoeft me niet te bellen zolang de problemen niet zijn opgelost’. Ook heeft de BMW een grote beurt gekregen en een velgen wissel (de Racing dynamics zijn vervangen voor gerestaureerde styling 72).
Na 2 dagen werd ik gebeld dat de auto klaar was en dat alles oké was. Zelfde middag nog de auto opgehaald en de auto voelde zeker beter aan. Het nerveuze was minder geworden en de oneffenheden in de weg werden beter gefilterd. Eenmaal op de snelweg merkte ik dat de trillingen in het stuur en in de bodem (bij het gaspedaal) van zeer hevig naar ‘medium’ waren gegaan.. (velgen?) een verbetering maar niet zoals het hoort. Die middag moest ik naar de Ardennen, dus een flink ritje voor de boeg, eens zien of de auto na een lange rit nog hetzelfde rijd (klinkt raar). En ja hoor naarmate ik langer aan het rijden was op de snelweg des te nerveuzer de auto werd en het filteren van de oneffenheden was weer naar het niveau ‘zeer slecht’ afgezakt, inclusief de bijbehorende vibraties van de banden/wegdek die door de gehele auto raasde.. ohja niet te vergeten het stuurgevoel was ook weer slecht/vaag. Ik natuurlijk weer flink chagrijnig .
Na het weekendje Ardennen gelijk weer terug naar de garage en ook zij constateerde hetzelfde. Auto weer laten staan en dezelfde dag werd ik weer gebeld dat de auto opnieuw is nagekeken en ook opnieuw is uitgelijnd. “De auto rijdt een stuk fijner, maar is nog wel nerveus op slechte wegen” zeiden ze. Weer de auto opgehaald en ook nu weer voelde de auto weer beter/stabieler aan en wat me het meest opviel was dat de auto veel zwaarder stuurde (veel fijner). Helaas na een lange rit op de snelweg, ook nu weer, ging het weer snel achteruit. Inmiddels stuurt de auto weer zeer licht, zeer nerveus (continu aan het corrigeren tijdens het rijden) en de oneffenheden in de weg worden niet goed gefilterd. Weer gebeld met de garage en zei zeggen nu dat de banden dan niet goed zijn . Er zitten (vrij nieuwe) vredestein ultrac sessanta onder 225 voor 255 achter. Vergeten te vermelden al die klachten gaan tevens gepaard met gigantisch veel onderstuur. Ik zelf ben er niet van overtuigd dat het alleen de banden zijn. Naar mijn mening klopt er geen snars van de vering, aangezien de auto bij elk hobbeltje (zelfs de witte markeringstrepen op de weg) wegspringt. Plan van aanpak: Eibach veren + nieuwe veerpootlagers. Wat denken jullie? (sorry voor de spelfouten.. in 1 ruk ingetikt )
Ik heb vorige maand de BMW alweer weggebracht met de vermelding ‘je hoeft me niet te bellen zolang de problemen niet zijn opgelost’. Ook heeft de BMW een grote beurt gekregen en een velgen wissel (de Racing dynamics zijn vervangen voor gerestaureerde styling 72).
Na 2 dagen werd ik gebeld dat de auto klaar was en dat alles oké was. Zelfde middag nog de auto opgehaald en de auto voelde zeker beter aan. Het nerveuze was minder geworden en de oneffenheden in de weg werden beter gefilterd. Eenmaal op de snelweg merkte ik dat de trillingen in het stuur en in de bodem (bij het gaspedaal) van zeer hevig naar ‘medium’ waren gegaan.. (velgen?) een verbetering maar niet zoals het hoort. Die middag moest ik naar de Ardennen, dus een flink ritje voor de boeg, eens zien of de auto na een lange rit nog hetzelfde rijd (klinkt raar). En ja hoor naarmate ik langer aan het rijden was op de snelweg des te nerveuzer de auto werd en het filteren van de oneffenheden was weer naar het niveau ‘zeer slecht’ afgezakt, inclusief de bijbehorende vibraties van de banden/wegdek die door de gehele auto raasde.. ohja niet te vergeten het stuurgevoel was ook weer slecht/vaag. Ik natuurlijk weer flink chagrijnig .
Na het weekendje Ardennen gelijk weer terug naar de garage en ook zij constateerde hetzelfde. Auto weer laten staan en dezelfde dag werd ik weer gebeld dat de auto opnieuw is nagekeken en ook opnieuw is uitgelijnd. “De auto rijdt een stuk fijner, maar is nog wel nerveus op slechte wegen” zeiden ze. Weer de auto opgehaald en ook nu weer voelde de auto weer beter/stabieler aan en wat me het meest opviel was dat de auto veel zwaarder stuurde (veel fijner). Helaas na een lange rit op de snelweg, ook nu weer, ging het weer snel achteruit. Inmiddels stuurt de auto weer zeer licht, zeer nerveus (continu aan het corrigeren tijdens het rijden) en de oneffenheden in de weg worden niet goed gefilterd. Weer gebeld met de garage en zei zeggen nu dat de banden dan niet goed zijn . Er zitten (vrij nieuwe) vredestein ultrac sessanta onder 225 voor 255 achter. Vergeten te vermelden al die klachten gaan tevens gepaard met gigantisch veel onderstuur. Ik zelf ben er niet van overtuigd dat het alleen de banden zijn. Naar mijn mening klopt er geen snars van de vering, aangezien de auto bij elk hobbeltje (zelfs de witte markeringstrepen op de weg) wegspringt. Plan van aanpak: Eibach veren + nieuwe veerpootlagers. Wat denken jullie? (sorry voor de spelfouten.. in 1 ruk ingetikt )
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Onderstuur, licht sturen, zoekerig gedrag. Klinkt mij toch allemaal als slechte uitlijnen en/of een kapot stuurhuis..
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Stuurhuis is al vervangen.. helaas zonder resultaatOnderstuur, licht sturen, zoekerig gedrag. Klinkt mij toch allemaal als slechte uitlijnen en/of een kapot stuurhuis..
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Stuurhuis is al vervangen.. ook is de auto al zeker 4x uitgelijnd, helaas zonder resultaat.Onderstuur, licht sturen, zoekerig gedrag. Klinkt mij toch allemaal als slechte uitlijnen en/of een kapot stuurhuis..
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, moet vaak met 2 handen aan het stuur om soms niet de berm in te rijden
Al vervangen: schokbrekers, draagarmrubbers, stabilisatorstangrubbers voor.
Met mijn 17" style 98 velgen veel meer last als met de 16" style 136.
Zal ook wel liggen aan te brede banden (225) aangezien de style 98 maat 7J zijn.
Maar ik ben er nog niet klaar mee.
Ik twijfel aan de stabilisatorstang, omdat links voor de bocht in de stang al in het rubber begint, dat vind ik vreemd.
Al vervangen: schokbrekers, draagarmrubbers, stabilisatorstangrubbers voor.
Met mijn 17" style 98 velgen veel meer last als met de 16" style 136.
Zal ook wel liggen aan te brede banden (225) aangezien de style 98 maat 7J zijn.
Maar ik ben er nog niet klaar mee.
Ik twijfel aan de stabilisatorstang, omdat links voor de bocht in de stang al in het rubber begint, dat vind ik vreemd.
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Setje Eibach Pro is inmiddels besteld.. Iemand een idee hoelang de garage over het plaatsen van de veren doet?
Ook wil ik nieuwe veerpootlagers bestellen, ik neem aan dat het onderdeel nr 1 is op de afbeelding hieronder?
Zo ja, dan staat het artikelnummer niet vermeld op realoem.com
Ook wil ik nieuwe veerpootlagers bestellen, ik neem aan dat het onderdeel nr 1 is op de afbeelding hieronder?
Zo ja, dan staat het artikelnummer niet vermeld op realoem.com
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
veerpoot lagers kunnen inderdaad problemen geven die door komen in je stuur.
ik zou ze gewoon vervangen,
ik zou ze gewoon vervangen,
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
maar ben je er ook bijgeweest toen ze hem uit gelijnd hebben.?
de meeste bedrijven lijnen aleen de voorste wielen uit, en controleren voornamelijk alleen de sporing. dus je moet een complete 4 punts uitlijning doen, de achteras is ook niet onbelangrijk, miss nog wel belangrijker als voor
de meeste bedrijven lijnen aleen de voorste wielen uit, en controleren voornamelijk alleen de sporing. dus je moet een complete 4 punts uitlijning doen, de achteras is ook niet onbelangrijk, miss nog wel belangrijker als voor
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Ja kleine moeite om de veerpootlagers ook te vervangen als de poten toch los gaan. Het uitlijnen is een paar x gebeurt en dat waren allen 4 punts uitlijningen. Zijn er naast het veerpootlager (nr 1) nog onderdelen die cruciaal zijn om te vervangen zoals dat rubber (nr9)?
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
er is niemand op het idee gekomen van de garagisten om de motorsteunen en versnellingsbak ophanging te controleren? Als daar teveel speling opzit wordt er bij iedere beweging gewoon gewicht verplaatst van links naar rechts en andersom. Je bent met sturen gewoon een contragewicht uit aan het hangen. Laat de motor en bak het zwaartste zijn in de hele auto. Als je al compleet alles vervangen hebt zou ik daar zeker eens naar laten kijken.
Ik weet niet wat voor een sloffen eronder zitten maar zelf zou ik als ik dit voor mijn kiezen kreeg de smalste band op de auto zetten om te controleren of het hem niet in de bandenmaat zit. Gewoon terug naar 195 of 185/175. Even met de winterband rondrijden. Checken of het juiste gevoel terugkomt. Nu heeft een winterband geen goede wegligging nu, maar iedere normale auto zou er mee kunnen rijden hoor. Je hoeft niet gelijk 160km/u te rijden om je auto te checken. Als je auto strak 100 rijdt, doet hij dat ook bij 200.
Dit zit hem niet meer in uitlijnen. Als je auto fatsoenlijk de 100 haalt zonder trillingen of nerveus gedrag komt er met al die nieuwe onderdelen geen trilling meer bij. Dat voel je aan je stuurwiel. Voel je niks aan je stuurwiel zit het hem daar niet in.
Ik weet niet wat voor een sloffen eronder zitten maar zelf zou ik als ik dit voor mijn kiezen kreeg de smalste band op de auto zetten om te controleren of het hem niet in de bandenmaat zit. Gewoon terug naar 195 of 185/175. Even met de winterband rondrijden. Checken of het juiste gevoel terugkomt. Nu heeft een winterband geen goede wegligging nu, maar iedere normale auto zou er mee kunnen rijden hoor. Je hoeft niet gelijk 160km/u te rijden om je auto te checken. Als je auto strak 100 rijdt, doet hij dat ook bij 200.
Dit zit hem niet meer in uitlijnen. Als je auto fatsoenlijk de 100 haalt zonder trillingen of nerveus gedrag komt er met al die nieuwe onderdelen geen trilling meer bij. Dat voel je aan je stuurwiel. Voel je niks aan je stuurwiel zit het hem daar niet in.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Is er nog nieuws over de wegliggings problemen. Ik ben erg benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak is.
'k Heb nl hetzelfde probleem. Bij 200 is het een dweil op de weg
grz, Twan330
'k Heb nl hetzelfde probleem. Bij 200 is het een dweil op de weg
grz, Twan330
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
dit probleem hem ik jaren gehad. tientallen keren uitgelijnd en ook door een prof in Friesland echter zonder resultaat, je moest auto op de snelweg continu corrigeren.
vorig maand werd de auto afgekeurd op rechterspoorstang- eind(denkfuseekogel). toen heb ik allebei laten vervangen en de auto rijdt ongelooflijk weer als nieuw, En dit zonder uitlijnen.
GEWELDIG Auto stuurt gewoon strak weer.
vorig maand werd de auto afgekeurd op rechterspoorstang- eind(denkfuseekogel). toen heb ik allebei laten vervangen en de auto rijdt ongelooflijk weer als nieuw, En dit zonder uitlijnen.
GEWELDIG Auto stuurt gewoon strak weer.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Ik heb zojuist geinformeerd bij bas roos voor het monteren van het setje veren. Monteren 162 ex btw en uitlijnen 46 ex btw. Toch best schappelijk of niet?