FDD1975 zijn E39 M5 * schorsing*
- Blackthunder
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 06 mei 2014, 15:14
Re: FDD1975 zijn E39 M5
Zo,
Begin deze maand is de M5 3 jaar geleden in mijn bezit gekomen. Dat is sowieso al een mijlpaal dat een wagen langer dan een anderhalf jaar in mijn bezit blijft. Gisteren heb ik er een nieuwe mijlpaal aan toegevoegd:

Gekocht met 151000 kilometer op de klok, in 3 jaar tijd 50000 kilometer op de klok erbij gezet, terwijl ik in die tijd nog geen 300 dagen echt thuis ben geweest. Dat bewijst wel dat de wagen mij erg bevalt. Stiekem zit ik weleens te kijken naar een opvolger maar ik denk dat ik eerst nog even verder ga genieten van deze wagen
Groeten,
Eric
Begin deze maand is de M5 3 jaar geleden in mijn bezit gekomen. Dat is sowieso al een mijlpaal dat een wagen langer dan een anderhalf jaar in mijn bezit blijft. Gisteren heb ik er een nieuwe mijlpaal aan toegevoegd:

Gekocht met 151000 kilometer op de klok, in 3 jaar tijd 50000 kilometer op de klok erbij gezet, terwijl ik in die tijd nog geen 300 dagen echt thuis ben geweest. Dat bewijst wel dat de wagen mij erg bevalt. Stiekem zit ik weleens te kijken naar een opvolger maar ik denk dat ik eerst nog even verder ga genieten van deze wagen


Groeten,
Eric
Re: FDD1975 zijn E39 M5
Dat moet een genot zijn om met die auto zoveel km's te maken!
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: FDD1975 zijn E39 M5
Je hoort mij ook helemaal niet klagen hoor



Re: FDD1975 zijn E39 M5
Zo......
Ze staat weer in de garage na een uitgebreide Inspectie II beurt. Naast deze beurt heb ik ook wat andere zaken laten vervangen:
- Mistlampglas rechtsvoor (zelfmoord vlieg had het glas kapot gekopt)
- Verschillende uitlaatklemmen ( 2 doorgeroest, rest meegepakt )
- Reactiestangetjes voor
KM-stand momenteel 202768 en er komt helaas niet veel meer bij momenteel. De redden daarvoor is dat ik me door de klant in Pakistan heb laten overhalen om een potje voetbal te spelen. Dat gebeurd daar blootvoets, het gevolg daarvan was dat ik mijn grote teen heb gebroken en er bijna heb afgescheurd. Heb hem zelf onder mijn voet vandaan gehaald er weer goed gezet. Daarna is alles flink gehecht zonder verdoving en in een spalk gezet.
Voordeel: na 3 maanden Pakistan kon ik weer naar huis.
Nadeel: Zit in een rolstoel of huppel op krukken en dat gaat nog wel even duren. Kan dus ook geen auto meer rijden.
Groeten,
Eric
Ze staat weer in de garage na een uitgebreide Inspectie II beurt. Naast deze beurt heb ik ook wat andere zaken laten vervangen:
- Mistlampglas rechtsvoor (zelfmoord vlieg had het glas kapot gekopt)
- Verschillende uitlaatklemmen ( 2 doorgeroest, rest meegepakt )
- Reactiestangetjes voor
KM-stand momenteel 202768 en er komt helaas niet veel meer bij momenteel. De redden daarvoor is dat ik me door de klant in Pakistan heb laten overhalen om een potje voetbal te spelen. Dat gebeurd daar blootvoets, het gevolg daarvan was dat ik mijn grote teen heb gebroken en er bijna heb afgescheurd. Heb hem zelf onder mijn voet vandaan gehaald er weer goed gezet. Daarna is alles flink gehecht zonder verdoving en in een spalk gezet.
Voordeel: na 3 maanden Pakistan kon ik weer naar huis.

Nadeel: Zit in een rolstoel of huppel op krukken en dat gaat nog wel even duren. Kan dus ook geen auto meer rijden.


Groeten,
Eric
Re: FDD1975 zijn E39 M5 InspectieII beurt
goed bezig met het onderhouden van de m5. minde leuk voor je voet. beterschap.
gr
kotje
gr
kotje
Re: FDD1975 zijn E39 M5 InspectieII beurt
Ah balen van je voet! beterschap.
Ik hou me overigens wel aanbevolen om weekend ritjes met je te maken hoor
Ik hou me overigens wel aanbevolen om weekend ritjes met je te maken hoor

Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: FDD1975 zijn E39 M5 InspectieII beurt
En toen kwam er een ratelend/tikkend geluid uit de voorkant van het motorblok bij koude en warme motor
Ondertussen zit ik weer in Pakistan en ik vermoed dat het of de Vanos is of de kettinggeleiders. Her en der ondertussen wat rond gekeken op het world wide web en aardig wat gegoogeld. Doordat ik er niet teveel mee wil rondrijden heb ik in het noorden van het land gezocht.
Zo kwam ik terecht bij de site van Autoservice Procar uit Zwolle, de prijs om beide te vervangen ( Vanos en kettinggeleiders ) komt uit onder de 2000 euro wat ik op zich wel netjes vind als je ziet wat voor tijd het gaat kosten.
Iemand ervaringen met dit bedrijf ze hebben aardig wat M3's onder handen genomen aangaande VANOS dus op zich is dat wel een goed teken.
Groeten,
Eric


Ondertussen zit ik weer in Pakistan en ik vermoed dat het of de Vanos is of de kettinggeleiders. Her en der ondertussen wat rond gekeken op het world wide web en aardig wat gegoogeld. Doordat ik er niet teveel mee wil rondrijden heb ik in het noorden van het land gezocht.
Zo kwam ik terecht bij de site van Autoservice Procar uit Zwolle, de prijs om beide te vervangen ( Vanos en kettinggeleiders ) komt uit onder de 2000 euro wat ik op zich wel netjes vind als je ziet wat voor tijd het gaat kosten.
Iemand ervaringen met dit bedrijf ze hebben aardig wat M3's onder handen genomen aangaande VANOS dus op zich is dat wel een goed teken.
Groeten,
Eric
Re: FDD1975 zijn E39 M5 InspectieII beurt
Heb tot nu toe erg goede verhalen over procar gehoord. Goede service en gaan secuur en goed te werk van wat ik begrepen heb.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: FDD1975 zijn E39 M5 InspectieII beurt
Misschien Offenga? Hoor daar over het algemeen goede verhalen van. Was wel laatst een heel apart verhaal over een E39 met een boel ellende, maar dat is volgens mij ook weer opgelost.
Wat meer naar het zuiden (Oss) zit Bas Roos. Daar ga ik altijd naar toe.
Wat meer naar het zuiden (Oss) zit Bas Roos. Daar ga ik altijd naar toe.
Re: FDD1975 zijn E39 M5 InspectieII beurt
Beste FDD,
wat bedoel je precies met ratelend/tikkend? bedoel je dan echt dat het uit de VANOS komt? of juist de ketting geleider?
want ik vind zelf niet echt noodzakelijk om je vanos te vervangen omdat jij een vanos geluid hoort.
gr
kotje
wat bedoel je precies met ratelend/tikkend? bedoel je dan echt dat het uit de VANOS komt? of juist de ketting geleider?
want ik vind zelf niet echt noodzakelijk om je vanos te vervangen omdat jij een vanos geluid hoort.
gr
kotje
Re: FDD1975 zijn E39 M5 InspectieII beurt
Thanks voor de feedback, zal ook even wat zaken toelichten.
Offenga is wat verder rijden dan naar Zwolle voor mij, daarnaast toen ik in Groningen woonde ben ik daar een keertje geweest en voor al het contact (of beter gebrek daaraan) heeft mij doen besluiten om na een goed half uur weer weg te rijden. Daarnaast hing daar een bordje dat je niet mee de werkplaats in mag tijden reperaties. Nogmaals ben omgedraaid dus ik weet niet of dat echt zo is, maar wil toch graag even meekijken/kleppen met de monteur.
Procar zei mij ook al dat ze eerst even een analyse wilde doen waar het geluid exact wegkwam. Het kon ook een asje betreffen van de Vanos, maar de Vanos of ook kettingeleiders gebaseerd op wat ik beschreeft. Had dit zelf ook al op oa het M5 board achterhaald.
Pak ik beide zaken aan komt dat op 1700 euro maar indien bijvoorbeeld de VANOS gewoon nog goed is laat ik die natuurlijk niet aanpakken. Eerst ergens in November maar even de experts er naar laten kijken en dan weten we meer.
Nogmals bedankt voor de feedback en tips
Groeten,
Eric
Offenga is wat verder rijden dan naar Zwolle voor mij, daarnaast toen ik in Groningen woonde ben ik daar een keertje geweest en voor al het contact (of beter gebrek daaraan) heeft mij doen besluiten om na een goed half uur weer weg te rijden. Daarnaast hing daar een bordje dat je niet mee de werkplaats in mag tijden reperaties. Nogmaals ben omgedraaid dus ik weet niet of dat echt zo is, maar wil toch graag even meekijken/kleppen met de monteur.
Procar zei mij ook al dat ze eerst even een analyse wilde doen waar het geluid exact wegkwam. Het kon ook een asje betreffen van de Vanos, maar de Vanos of ook kettingeleiders gebaseerd op wat ik beschreeft. Had dit zelf ook al op oa het M5 board achterhaald.
Pak ik beide zaken aan komt dat op 1700 euro maar indien bijvoorbeeld de VANOS gewoon nog goed is laat ik die natuurlijk niet aanpakken. Eerst ergens in November maar even de experts er naar laten kijken en dan weten we meer.
Nogmals bedankt voor de feedback en tips
Groeten,
Eric
Re: FDD1975 zijn E39 M5 InspectieII beurt
over offenga ben ik helemaal met je eens. ik heb ze een keertje mee gemaakt en dat was niet echt goed vond ik zelf. het lijkt erop of zij bmw uit gevonden hebben.
maar ja er zijn heel veel andere garages met veel meer service naar de klant.
gr
kotje
maar ja er zijn heel veel andere garages met veel meer service naar de klant.
gr
kotje
Re: FDD1975 zijn E39 M5 InspectieII beurt
Ik vind het nogal forse prijzen, over Offinga lees ik meer slechte verhalen dan goede….
Re: FDD1975 zijn E39 M5 InspectieII beurt
Als ik alle kettingeleiders vervang moet het hele blok vermoed ik open. Denk ook niet dat dit karwei binnen een dag klaar is.......
Ze willeen eerst analyseren wat er aan de hand is voordat gelijk alles open gaat, dus dat vind ik dan weer erg positief.
Groeten,
Eric
Ze willeen eerst analyseren wat er aan de hand is voordat gelijk alles open gaat, dus dat vind ik dan weer erg positief.
Groeten,
Eric