Pagina 4 van 4

Re: Een 316i of 320D kopen?

Geplaatst: 19 jun 2012, 22:31
door Griffendahl
Berkani92 schreef:Een 316i gaat van 0-100 in 10,9.. Als ik wat mods breng en ik rond de 8 a 9 sec kom.. Ben ik happy!
Lol, dan zou ik ook happy zijn... Maar volgens mij heb je geen idee waar je het over hebt. Met 'wat mods' moet je blij zijn als je op 10,4s komt. Om van 0-100km/h 2 á 3 seconden te winnen heb je minimaal een pk of 50 extra nodig. Die ga je met 'wat mods' echt niet vinden, mag je blij zijn dat je de 5 haalt. De enige mod die je gaat helpen om zoiets te bereiken in drukvulling, maar doe je zelf een lol, koop dan gewoon gelijk een 323i ofzo, da's goedkoper en betrouwbaarder. Of toch gewoon 320d halen, die is met een relatief goedkope mod (chiptuning) nog wel flink te kietelen. Al denk ik dat je daar ook geen 8 seconden 0-100 mee gaat halen.
Berkani92 schreef:PS: Wat doen de 316i/318i E46 (Facelifters) ongeveer op een volle 63 liter tank?
Mijn 320d van voor de facelift haalt iig zo'n 1200 km op een 63 liter tank ter waarde van pak hem beet 82 euro.

Re: Een 316i of 320D kopen?

Geplaatst: 19 jun 2012, 23:20
door JzAero
8seconden is al 323i territorium inderdaad, die auto heeft 170pk en een bak meer koppel.

Re: Een 316i of 320D kopen?

Geplaatst: 19 jun 2012, 23:27
door Holographic91
Zet de te rijden kilometers met de kosten gewoon eens op een rijtje en ga proefrijden in auto's, je hoeft jezelf nog niks te verplichten, desnoods spaar je nog even door. BMW rijden hoeft niet duurder te zijn dan een ander merk, maar je gaat niet een BMW nemen om zo goedkoop mogelijk van A naar B te rijden. Rij eens in een diesel, benzine, een 4 cilinder, een 6 cilinder en bepaal wat voor jou werkt. Ga er ook inderdaad niet vanuit dat je uit een benzine nog meer vermogen haalt (nee zeker niet door een ander luchtfilter ;) ).
Misschien is het ook wel eens handig een proefrit te nemen in zowel een automaat als een schakelbak. En als je een 4 cilinder neemt rijden in een pre-facelift en het facelift model. Vraag ook eens bij mensen na die een facelift 6 cilinder (M54) hebben na het olieverbruik, ik lees dit toch vaak terug op autoweek.nl en op forums.
Misschien een ander zeer belangrijk punt is je verzekeringskosten. Dit heeft mij genoodzaakt een 4 pitter te rijden en ook dat merk je elke maand goed (of op oudersnaam indien dit mogelijk is zou de overstap tussen een 4 en 6 pitter makkelijk zijn :) ).

Re: Een 316i of 320D kopen?

Geplaatst: 20 jun 2012, 23:42
door Bob528i
Misschien nog een andere optie....

Rij zelf in een 318D e46 facelift, dit is de niet common rail 115pk versie in een zeer luxe dikke uitvoering qua opties. Motor roffelt wat meer dan een 320d maar het verbruik is echt subliem. Ik haal serieus 1150 km op 60 liter diesel! ruim 1:19 (5,2l /100km) met een licht voetje welte verstaan en veel snelweg zonder files (A9 de goede kant uit) als ik mijn best doe maar dan ook echt mijn best(het betere gaspedaalwerk), dan staat het gemiddelde verbruik op de BC op 6.3l/100km.
Daar kan mijn ouwe 90 pk peugeotje 206 hdi niet tegenop!
De 318d is veel sneller dan elke vergelijkbare diesel van een ander merk met het zelfde aantal pk's. en een chipje pompt er nog een bonk vermogen bij als je het te weinig vind. Ik heb zelf gezocht naar een uitvoering met M onderstel, maakt het zuinig tokkelen wel wat leuker op de afrit :driving: .


Zelf heb ik hem niet gechipt, er staat namelijk ook een 525D voor de deur als het echt hard moet/wil gaan :driving: . en ook daar kan je best zuinig mee rijden als het moet hoor, ik haal de 1:17 met gemak, das een kwestie van gas terug nemen als je kruissnelheid bereikt heb en niet altijd maar harder willen dan toegestaan.

Maar terug ontopic, een 318d is zeker een aanrader als het echt heel zuinig moet rijden.

Wel lastig een nette te vinden met minder dan 2 ton oor een goede prijs, kostte mij heel wat weken zoeken.

Re: Een 316i of 320D kopen?

Geplaatst: 21 jun 2012, 15:01
door Mikkie
Griffendahl schreef:Mijn 320d van voor de facelift haalt iig zo'n 1200 km op een 63 liter tank ter waarde van pak hem beet 82 euro.
Zag ik jouw kar niet laatst te koop staan?

Overigens voor TS: zou ik bij 20k per jaar gaan dieselen. Doe ik ook en bevalt prima. Tweedehands ontloopt benzine en diesel elkaar qua aanschafprijs niets meer en die vijf tientjes extra mrb rij je er makkelijk uit als je meer dan gemiddeld één keer per maand tankt.
Verbruik is maar net hoe je er mee omgaat. Gemiddeld haal ik 1:16. Doe ik echter rustig aan en let ik op m'n verbruik, is 1:19 net haalbaar. Ben ik aan het doorkarren in Duitsland, dan kan 1:13 ook met gemak. Dus neem dat mee in je overweging. Als je binair rijdt is elke auto duur.

Re: Een 316i of 320D kopen?

Geplaatst: 22 jun 2012, 09:02
door Griffendahl
Mikkie schreef:Zag ik jouw kar niet laatst te koop staan?
Dat klopt, heb inmiddels een leaseauto dus de auto is helaas overbodig geworden. Heb hem met pijn in mijn hart te koop gezet...

Re: Een 316i of 320D kopen?

Geplaatst: 22 jun 2012, 14:22
door buutnhuus
@ griffendahl,
is de leaseauto ook een bmw? de 320D die je nog hebt heb ik altijd met plezier naar gekeken hier op 't forum.
ti's echt een supermooi ding geworden. :duim:
maar ontopic: mijn 316i facelift haalt zo'n 600 km op 1 tank. maar ik heb niet bepaald een zuinige rijstijl. dit komt mede doordat ik veel korte afstandjes rijdt.
ik denk dat wanneer het (bijna) allemaal snelwegkilometers zouden zijn dat je richting de 750 km per tank gaat.
maar net wat griffendahl zegt, het ligt allemaal gewoon aan je rechtervoetje

Re: Een 316i of 320D kopen?

Geplaatst: 22 jun 2012, 21:12
door Holographic91
Bij korte stukken inderdaad ongeveer 650 km en bij langere stukken 800 km op 1 tank :)