N42 Carterventilatie
Re: N42 Carterventilatie
Ik denk dat je zo op 250 300 kan rekenen. Er zit best wat werk in.
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
Als je t laat doen bn je wel veel meer kwijt denk.
ik had t alleen over de onderdelen haha.
als je het bij de dealer laat doen ben je bij van Poelgeest al €120 per uur kwijt, maal 3 uur is al 360 + 150 aan onderdelen, zit je op 510 knaken
ik had t alleen over de onderdelen haha.
als je het bij de dealer laat doen ben je bij van Poelgeest al €120 per uur kwijt, maal 3 uur is al 360 + 150 aan onderdelen, zit je op 510 knaken
The ultimate driving machine, BMW
Re: N42 Carterventilatie
Ff snel gezegd; € 150 aan carterventilatieonderdelen, €20 inlaatpakkingen en evt eens €90 voor een krukassensor? Uurloon is erg variabel dus die laat ik ff weg.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
Ik heb de rekening nog:
Olie afscheider: €28.45
Verbindingsleiding: €21.12 (van olie afscheider naar blok)
Leiding: €22.11 (van olie afscheider naar peilstok)
Slang: €22.27 (over de inlaat)
Set pakkingen: €26.73 (inlaat)
Profielpakking: €5.93 (gasklephuis pakking)
Afdichtring: €3.40 (luchtmassameter afdichting)
Is totaal €130.01 ex BTW --> €157.31 inc BTW
Ik heb minder betaald omdat ik korting krijg
Ik begrijp niet zo goed waarom je een sensor van €90 zou vervangen als ie nog gewoon functioneert...
Olie afscheider: €28.45
Verbindingsleiding: €21.12 (van olie afscheider naar blok)
Leiding: €22.11 (van olie afscheider naar peilstok)
Slang: €22.27 (over de inlaat)
Set pakkingen: €26.73 (inlaat)
Profielpakking: €5.93 (gasklephuis pakking)
Afdichtring: €3.40 (luchtmassameter afdichting)
Is totaal €130.01 ex BTW --> €157.31 inc BTW
Ik heb minder betaald omdat ik korting krijg
Ik begrijp niet zo goed waarom je een sensor van €90 zou vervangen als ie nog gewoon functioneert...
The ultimate driving machine, BMW
Re: N42 Carterventilatie
Dit is een bekend euvel, aangezien hier ook het inlaatspruitstuk en andere onderdelen voor gedemonteerd moeten worden, zou ik die gelijk meenemen. Die van jou had 240.000 gelopen? Dan zal die waarschijnlijk al zijn vervangen.
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
Ik heb geen idee.
om eerlijk te zijn ken ik dit probleem niet en heb ik er dus niet op gelet
om eerlijk te zijn ken ik dit probleem niet en heb ik er dus niet op gelet
The ultimate driving machine, BMW
Re: N42 Carterventilatie
BMW-mannetje; ik neem aan origineel BMW delen?
En inderdaad, die sensor doet t prima, maar als ie stuk is schijnt het inlaatspruitstuk er vanaf te moeten.. lijkt me dan best handig om te combineren. Ben t voor een deel wel met je eens hoor, ik ben ook niet zo van willekeurig vervangen. Alleen in dit geval is t een vaker voorkomend euvel en een k*tklus om bij te komen (schijnt).
En inderdaad, die sensor doet t prima, maar als ie stuk is schijnt het inlaatspruitstuk er vanaf te moeten.. lijkt me dan best handig om te combineren. Ben t voor een deel wel met je eens hoor, ik ben ook niet zo van willekeurig vervangen. Alleen in dit geval is t een vaker voorkomend euvel en een k*tklus om bij te komen (schijnt).
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
Aha, okee.
Daar is het voor mij nu te laat voor! haha
Ja onderdelen orgineel BMW, bij BMW van Poelgeest Heemstede gehaald.
Daar is het voor mij nu te laat voor! haha
Ja onderdelen orgineel BMW, bij BMW van Poelgeest Heemstede gehaald.
The ultimate driving machine, BMW
Re: N42 Carterventilatie
Zag hem zitten maar geen problemen mee. Na alles gedaan te hebben, toch nog even uitgelezen maar alles was in orde.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 28 feb 2013, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Re: N42 Carterventilatie
Heemstede; mijn ex-vrienden Voornamelijk omdat ik er niet meer kwam toen ik lease ging rijden en nu omdat ik er niet meer woon hahah
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
haha toevallig!
Maar mensen, ik ben nogsteeds niet tevreden.... :S
ik rij er niet lekker mee weg in zn 1 en zn 2 vaak ook, lijkt wel alsof de koppeling de ene keer vroeg pakt en de andere keer laat.
Ook testte ik als ik in zn 2 rij, zonder gas te geven, en dan optrekken dat ie tot de 2000 toeren schokt en vermogen mist, maar dit is niet duidelijk merkbaar, daarom weet ik het niet zeker.
Wat ik wel weet is dat er iets niet klopt.
Ik kan nauwlijks snel wegrijden bij het stoplicht zonder OF op de koppeling weg te rijden OF te shacken dat ie te vroeg op kwam...
Moet ik denken aan een nieuwe koppeling?
Of een nieuwe distributie met geleiders en verstel units?
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is haha.
(carterventilatie is al vervangen)
Maar mensen, ik ben nogsteeds niet tevreden.... :S
ik rij er niet lekker mee weg in zn 1 en zn 2 vaak ook, lijkt wel alsof de koppeling de ene keer vroeg pakt en de andere keer laat.
Ook testte ik als ik in zn 2 rij, zonder gas te geven, en dan optrekken dat ie tot de 2000 toeren schokt en vermogen mist, maar dit is niet duidelijk merkbaar, daarom weet ik het niet zeker.
Wat ik wel weet is dat er iets niet klopt.
Ik kan nauwlijks snel wegrijden bij het stoplicht zonder OF op de koppeling weg te rijden OF te shacken dat ie te vroeg op kwam...
Moet ik denken aan een nieuwe koppeling?
Of een nieuwe distributie met geleiders en verstel units?
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is haha.
(carterventilatie is al vervangen)
The ultimate driving machine, BMW
Re: N42 Carterventilatie
Heb ik ook dat schakelen in 1e en 2e versnelling stroef gaat. Heb pas nieuwe transmissieolie erin gedaan en nog steeds stroef. Volgende DIY zou het moeten oplossen ga dit nog doen binnenkort.
http://www.impee.co.uk/bmw_cdv_delete.htm
http://www.impee.co.uk/bmw_cdv_delete.htm
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
Dat kan ik ook doen inderdaad, maar het schakelen gaat opzich niet zwaar.
Wat ik me nu wel af vraag is waarom ze dat ding er dan op hebben gedaan, als dit de veroorzaker is dan zou dat toen toch ook al moeten zijn?
Wat ik me nu wel af vraag is waarom ze dat ding er dan op hebben gedaan, als dit de veroorzaker is dan zou dat toen toch ook al moeten zijn?
Laatst gewijzigd door BMW-Mannetje op 04 mar 2013, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
The ultimate driving machine, BMW
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
Wat bedoelen ze hier mee:
''The brake fluid will be used in the Clutch Bleed at the end of this DIY''
Gewoon remvloeistof aanvullen?
''The brake fluid will be used in the Clutch Bleed at the end of this DIY''
Gewoon remvloeistof aanvullen?
The ultimate driving machine, BMW
Re: N42 Carterventilatie
Als je de slangen loshaald komt er lucht in systeem en is het mogelijk dat je koppelingspedaal niet meer zo lekker gaat. Daarom raad hij aan om de koppeling te ontluchten, de remvloeistof dient ook voor koppeling. Zal je nog wel iets laten weten als ik het heb gedaan, moet zowiezo mijn remsysteem ontluchten en doe ik meteen dit erbij.