BMW E46 330ci Clubsport
-
- Contacteer:
Re: BMW E46 328i
Niet doen. Geloof me dit is echt veel werk. Als je echt van plan bent om dit te doen, kun je beter een spaghetti spruitstuk kopen met katvervangers. Dan heb je dat geneuzel niet meer bij de keuring.
Maar dat is bijna net zo duur als een gebruikte eisenmann. Verder zal er bijna geen verschil in het geluid zitten. Je kunt beter gewoon de twee middelste dempers vervangen voor pijpen. Dit heeft wel effect.
Maar dat is bijna net zo duur als een gebruikte eisenmann. Verder zal er bijna geen verschil in het geluid zitten. Je kunt beter gewoon de twee middelste dempers vervangen voor pijpen. Dit heeft wel effect.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: BMW E46 328i Uitlaat vraagje
Hoi,
Je had laatst ook mij een PM'tje gestuurd geloof ik. Wat ik tot nu toe gezien en gehoord heb, een 328i klinkt standaard gewoon stuk gedempter dan de E36 328i en ook stuk minder sportief als een 330i. Ik zou net als bij mijne, een 330i demper monteren met rechte middenpijpen voor een beschaafd maar toch sportief geluid. Je moet aardig wat doen om jouw auto daarvoor geschikt te maken, maar een kat leeg halen kost ook redelijk wat tijd denk ik en ik weet niet wat voor geluidswinst je daar uit haalt. Ik zou gewoon jouw huidige uitlaat intact laten zodat je hem in zijn geheel kan verkopen en het volgende doen:
- 330i demper 2e-hands zoeken (50 euro)
- Eisenmann soundpipes voor tot achter (totaal 350 euro)
Wat je aan moet passen:
- De aansluitingsflenzen van de Eisenmann soundpipes op de kats (tenzij ze een M52 dubbelpijps variant verkopen?)
De dubbelpijps (M54) flenzen zitten namelijk precies omgedraaid ten opzichte van de M52, dus die moet je doorslijpen en dan 90 graden draaien en dan weer vastlassen, dan zitten ze op de M54 positie.
Het kost even wat tijd, maar je hebt dan wel een lekker snerpend geluid, nu die uitlaat ingebrand is knettert hij ook veel meer en snerpt hij ook lekker. Bij 2000 toeren hoor je een lichte brom door de auto heen, maar het is niet storend. Bij cruisesnelheden boven 90 is het zoals origineel, tot je gas geeft
Als je gas loslaat tussen 2000-3000 toeren dan hoor je ook goed plofjes uit de uitlaat
Wat je ook kan doen is het bovenstaande, maar dan met onderdelen die specifiek voor de 328i uitlaat bedoeld zijn of zelf rechte pijpen ertussen lassen (dus enkelpijps soundpipes) en dan de 328i uitlaat doorslijpen. Mijn ervaring met een soundpipe op de 328i uitlaat is dat ie alsnog niet genoeg geluid maakt overigens. Dat was eerst mijn setup (was wel een dikwandige pijp van 2,5mm geloof ik).
De Eisenmann pijpjes passen trouwens erg mooi onder de wagen, nauwelijks problemen gehad met passen en meten.

Je had laatst ook mij een PM'tje gestuurd geloof ik. Wat ik tot nu toe gezien en gehoord heb, een 328i klinkt standaard gewoon stuk gedempter dan de E36 328i en ook stuk minder sportief als een 330i. Ik zou net als bij mijne, een 330i demper monteren met rechte middenpijpen voor een beschaafd maar toch sportief geluid. Je moet aardig wat doen om jouw auto daarvoor geschikt te maken, maar een kat leeg halen kost ook redelijk wat tijd denk ik en ik weet niet wat voor geluidswinst je daar uit haalt. Ik zou gewoon jouw huidige uitlaat intact laten zodat je hem in zijn geheel kan verkopen en het volgende doen:
- 330i demper 2e-hands zoeken (50 euro)
- Eisenmann soundpipes voor tot achter (totaal 350 euro)
Wat je aan moet passen:
- De aansluitingsflenzen van de Eisenmann soundpipes op de kats (tenzij ze een M52 dubbelpijps variant verkopen?)
De dubbelpijps (M54) flenzen zitten namelijk precies omgedraaid ten opzichte van de M52, dus die moet je doorslijpen en dan 90 graden draaien en dan weer vastlassen, dan zitten ze op de M54 positie.
Het kost even wat tijd, maar je hebt dan wel een lekker snerpend geluid, nu die uitlaat ingebrand is knettert hij ook veel meer en snerpt hij ook lekker. Bij 2000 toeren hoor je een lichte brom door de auto heen, maar het is niet storend. Bij cruisesnelheden boven 90 is het zoals origineel, tot je gas geeft

Wat je ook kan doen is het bovenstaande, maar dan met onderdelen die specifiek voor de 328i uitlaat bedoeld zijn of zelf rechte pijpen ertussen lassen (dus enkelpijps soundpipes) en dan de 328i uitlaat doorslijpen. Mijn ervaring met een soundpipe op de 328i uitlaat is dat ie alsnog niet genoeg geluid maakt overigens. Dat was eerst mijn setup (was wel een dikwandige pijp van 2,5mm geloof ik).
De Eisenmann pijpjes passen trouwens erg mooi onder de wagen, nauwelijks problemen gehad met passen en meten.

Bedankt voor de reacties. Ik had je inderdaad een PM gestuurd en dat wat jij gedaan hebt staat ook zeker op m'n lijstje. Dat is precies het geluid wat ik zoek! Helaas verdien ik 's winters heel wat minder aangezien ik student ben met seizoenswerk, dus helaas zal dat in het voorjaar pas gaan gebeuren. Ik onderzocht even de mogelijkheden voor de 'budgetmanier' om wat meer geluid te produceren, zoals bijvoorbeeld katalysator leeghalen. Maar nu ik dit zo lees, heeft dat dus niet zoveel zin. Dan maar eventjes de winter doorkomen en daarna voor 330 demper en soundpipes gaan! Bedankt voor je reactie en de duidelijke uitleg!
Vandaag gaat de auto op een testbank, eens kijken hoeveel vermogen het beestje nog produceert. Zaterdag zal de auto (weer) naar de garage gaan voor wat reparaties. Stoelverwarming besloot er mee op te houden, rechterraam gaat niet meer recht naar beneden en er is een parkeersensor stuk.
Niet heel veel geluk gehad met deze auto, maar ondanks alles wen ik er zo langzamerhand wel wat aan de E46 en rijdt het eigenlijk toch heel fijn. 
Vandaag gaat de auto op een testbank, eens kijken hoeveel vermogen het beestje nog produceert. Zaterdag zal de auto (weer) naar de garage gaan voor wat reparaties. Stoelverwarming besloot er mee op te houden, rechterraam gaat niet meer recht naar beneden en er is een parkeersensor stuk.

Bij mij ook heel wat gedaan aan de auto, zowel reparaties als mods. Dat ging ook niet altijd vlekkeloos, maar als je weer instapt dan krijg je toch weer een glimlach op je gezicht. Komen bij mij ook aantal dingen aan die ik wil fixen (zie lijstje showroom) en dan hoop ik dat ik dan weer tijdje vooruit kan
Ik kan wel keertje video maken van hoe het geluid momenteel is met warme uitlaat, als de uitlaat ritje heeft gehad klinkt ie meteen heel anders! In de video had auto kwartiertje stil gestaan na een rit en dan issie alweer aardig afgekoeld.

Dat is wel een heerlijk geluid! Kan niet wachten tot die van mij zoiets produceert.
De resultaten van de testbank zijn ook binnen. Zal straks even een foto plaatsen van de uitdraai. Het vermogen is 206,7 pk.

De resultaten van de testbank zijn ook binnen. Zal straks even een foto plaatsen van de uitdraai. Het vermogen is 206,7 pk.

Dat zijn mooie getallen, niet verkeerd!
Ik heb je btw een PM gestuurd!

Ik heb je btw een PM gestuurd!

E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
Zo zou die ook moeten klinken nu toch
?

De M52 328i levert sowieso meer vermogen als fabrieksopgave, is al jaren een publiek geheimMFW schreef:Dat is wel een heerlijk geluid! Kan niet wachten tot die van mij zoiets produceert.![]()

Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
@JzAero Excuus, zei het verkeerd. Bedoelde te zeggen dat ik niet kan wachten tot hij zo klinkt zoals die van jou nú klinkt. Bij mijn huidige uitlaat hoor ik nauwelijks een 'brom' of wat dan ook van de uitlaat. Ik hoor bijna alleen motorgeluid. Zal eens proberen een geluidsclip te maken. Weet alleen niet of ik die op de PC krijg, aangezien mn USB kabel van iPhone stuk is.
@P-imCoupé Ik heb het gezien, zal een bericht terugsturen!
@bofkont daar was ik van op de hoogte. M'n vorige had 210 pk. Echter had ik van deze auto het vermoeden dat 'ie niet meer alle paardjes onder de kap zou hebben. Ik had het blijkbaar mis.
@P-imCoupé Ik heb het gezien, zal een bericht terugsturen!
@bofkont daar was ik van op de hoogte. M'n vorige had 210 pk. Echter had ik van deze auto het vermoeden dat 'ie niet meer alle paardjes onder de kap zou hebben. Ik had het blijkbaar mis.
Ook aan de e46? hahah.
Ben ondertussen ook overgestapt.
Jammer dat je velgen gekocht hebt met verkeerde et. Gewoon te koop zetten en setje kopen met de juiste et
Ben ondertussen ook overgestapt.
Jammer dat je velgen gekocht hebt met verkeerde et. Gewoon te koop zetten en setje kopen met de juiste et
@Jaapi Ja, ben ook overgestapt haha! Velgen staan inderdaad te koop. Hoop dat ze snel weg zijn. Kan ik op zoek naar een ander setje. Dat wat er nu onder zit lijkt nergens naar. Toch kan ik nu legaal de smoes gebruiken dat het winterbanden zijn.
Over velgen gesproken: heeft iemand enig idee wat voor velgen dit zijn? Ik heb ze gekregen en zet ze te koop, maar geen idee wat voor velgen dit zijn en wat ze waard zijn.. Zo te zien zijn de logo's in ieder geval aan vervanging toe.

Over velgen gesproken: heeft iemand enig idee wat voor velgen dit zijn? Ik heb ze gekregen en zet ze te koop, maar geen idee wat voor velgen dit zijn en wat ze waard zijn.. Zo te zien zijn de logo's in ieder geval aan vervanging toe.
- Spoiler: Laat zien
Lijkt op styling 2 en styling 15, maar is het zo te zien allebei niet? Staat er geen onderdeelnummer aan de binnenkant?
Styling 2

BMW-Styling
5er E34
7x15 225/60R15 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 20
6er E24
7er E32

BMW-Styling
5er E34
6er E24
7er E32
Tijdje geen updates gepost ivm een winterslaap, maar nu het voorjaar er weer aan zit te komen en er weer wat geld in binnen komt kan er weer wat uitgegeven worden aan de auto. Het eerste dat gedaan is dit jaar is het voorscherm vervangen. Eindelijk van het roest af.
Het volgende punt op het lijstje is de vanos. Weet iemand daar een goed adres voor? Met mijn vorige auto ben ik bij Offenga geweest, maar dat leverde me een lekke koppakking op dus daar ga ik niet weer heen.

- Spoiler: Laat zien

Het volgende punt op het lijstje is de vanos. Weet iemand daar een goed adres voor? Met mijn vorige auto ben ik bij Offenga geweest, maar dat leverde me een lekke koppakking op dus daar ga ik niet weer heen.
Laatst gewijzigd door Leen op 21 feb 2020, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.