Oh tof dat je ze ook besteld hebt.
Kwa polijsten. moeilijk is het niet echt meer een handigheidje. Al moet ik erwel bij zeggen dat ik gebruik heb gemaakt van een excentrische poets machine een dap900. Hiermee kan je je lak niet verpesten. Neem je een rotorische en je doet het verkeerd krijg je juist allemaal swirls.
Overige kan je met een rotorische wel veel meer voor elkaar krijgen en sneller. Maar nogmaals weet wat je doet dan.
Wat ik persoonlijk al heel veel verschil vond maken is het kleien van de auto.
Dit proces haalt de porieën leeg van de lak. en de kleur ook al extreem terug komt. En voelt daarna weer helemaal glad aan. En Dit is ook relatief goedkoop ook. Je hebt maar 2 dingen nodig dan. Klei en lube.
Stappen plan:
- Was de auto zorgvuldig.
- Daarna pak je een stukje klei (let op niet op de grond laten vallen. ander dit stukje meteen weg gooien. ivm krassen.)
- Kneet het stukje klei een beetje. maak er een soort pannenkoekje van.
- Spuit wat lube op de auto.
- Daarna met het stukje klei over de auto wrijven. De ene doet dit in circles. en de andere in banen. Ik had gekozen voor banen.
- Pak delen stuk voor stuk en zorg dat je genoeg lube gebruikt.

Lekker nat houden

Je zal merken dat je klei begint te verkleuren/ spikkels in komen. Dit is het troep wat uit de poriën komt. als dit gebeurt kan je het stukjes weer opnieuw kneden en hergebruiken.
- Je zal vanzelf wel merken hoe vaak je over een heem moet gaan, omdat het steeds minder weerstand bied.
- Als je alles hebt gehad nogmaals de auto wassen.
Nu kan je overgaan op polijsten of je kan hem in de wax zetten.
Je zal versteld staan wat het doet met de lak. vooral oude lak.
Zo was mijn moterkap gerestyled 2 jaar geleden. die had veel minder troep dan bijvb. mijn dak.
Je kan het altijd eerst zo proberen zonder polijsten. Gezien het kostenplaatje flink omhoog gaat als je ook wilt polijsten. Dan heb je al gauw nodig: Machine, Polijst pads (1a 2*), polijst vloeistof (1 a 2 flessen*), zachte doeken om het resterende poest middel weg te halen. * aantal is afhankelijk in hoeveel stappen je wilt poesten.
Hoop dat dit je wat help. Je kan overigens ook op youtube kijken. Maar als je vragen hebt stel ze gerust. !!
Cheers