VerzinZelf's 320i coupe '98

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
VerzinZelf

Re: VerzinZelf's 320i coupe '98

Bericht door VerzinZelf » 04 feb 2016, 22:05

peter.v.r schreef:Echt top werk kerel :duimen:
Je mag de mijne ook wel doen hoor ;)
bamiee schreef: Vraagje waar heb je die onder lip vandaan die onder je voor bumper zit aan de zijkanten ? Heb namelijk de zelfde bumper voor vindt die wel erg dik staan!
Dit worden Gt corners genoemd. Deze kan je bij verschillende bedrijven bestellen. zijn rond de 30-40euro ofzo.
Maar als je oem van bmw wilt hebben mag je flink lappen. dan ben je ruim 250 euro kwijt. omdat dit van de M3 Gt kwam dus speciaal voor het circuit en dat is prijzig haha.

Kwa kleur moet ik je helaas teleur stellen. Want ik heb geen boston green. Maar dit is Fern grun. Die is niet een stukje donkerder.

DennisV32

Bericht door DennisV32 » 05 feb 2016, 03:44

Zijn die imitatie GT corners een beetje flexibel? Zit daar al heel lang over te twijfelen maar ben bang dat ik ze in no time kapot heb op mijn hoogte.
VerzinZelf schreef:
DennisV32 schreef:Werkt die silk shine ook goed op stootstrips die wit uitgeslagen zijn van poetsmiddel? De handelaar waar ik hem vandaan heb vond het nodig om met het poetsen de strips niet af te plakken :+
Lekker, Uit ervaring weet ik dat dit wel werkt op plastic. maar als het op rubber is gekomen dan word het heel lastig. omdat dit extreem uitdroogt. Bij plastic is dit Kan je dit wel weg krijgen.

Overigens werkt het spul zelf wel op rubber. Heb het wel eens gebruikt om me banden weer mooi zwart te krijgen. Daarnaast zijn er nog een zee aan punten die je kan gebruiken. Zolang het niet overdreven aan gebracht word. Anders blijft het een beetje vettig.
Op de rubbers zit gelukkig niks, dit zal de wel gelijk weg geveegd hebben met het uitpoetsen gelijk, maar door de structuur in de stootstrips was daar natuurlijk geen beginnen aan

VerzinZelf

Bericht door VerzinZelf » 05 feb 2016, 10:12

Helaas zijn die niet echt flexibel. De manier waarom ze ontworpen/designed zijn is dit niet mogelijk. Schrapen kan wel maar een drempel iets te hard nemen zullen ze versplinteren. Helaas het ik dit al eens mee gemaakt. Net nadat ze er een paar uur op zaten. Maar toen rond gereden met kapotte om me hoogte weer in te schatten hahaha. En nu gaat het stukken beter.

zelf heb ik me voorkant 35mm verlaagt.

bamiee

Bericht door bamiee » 05 feb 2016, 20:58

Tnx heb ze gevonden die gt corner's heb ze bestelt :) ik ben van plan om me voorkant ook nog wat omlaag te gooien hopen dat ik ze heel houd achter vindt ik em prima zo.

My bad over de kleur vergis me er wel vaker in haha :) Is dat polijsten erg moeilijk om te doen ? Heb bij mijn auto nog niet zo heel lang geleden een hele hoop spot reparaties laten doen aangezien mijn auto onder de vandalisme krassen zat helaas maar hij is mijn ogen ook een beetje dof en zou een goede poets beurt kunnen gebruiken.

Greets,

Bamiee
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.

VerzinZelf

Bericht door VerzinZelf » 06 feb 2016, 00:00

Oh tof dat je ze ook besteld hebt.

Kwa polijsten. moeilijk is het niet echt meer een handigheidje. Al moet ik erwel bij zeggen dat ik gebruik heb gemaakt van een excentrische poets machine een dap900. Hiermee kan je je lak niet verpesten. Neem je een rotorische en je doet het verkeerd krijg je juist allemaal swirls.
Overige kan je met een rotorische wel veel meer voor elkaar krijgen en sneller. Maar nogmaals weet wat je doet dan.

Wat ik persoonlijk al heel veel verschil vond maken is het kleien van de auto.
Dit proces haalt de porieën leeg van de lak. en de kleur ook al extreem terug komt. En voelt daarna weer helemaal glad aan. En Dit is ook relatief goedkoop ook. Je hebt maar 2 dingen nodig dan. Klei en lube.

Stappen plan:
- Was de auto zorgvuldig.
- Daarna pak je een stukje klei (let op niet op de grond laten vallen. ander dit stukje meteen weg gooien. ivm krassen.)
- Kneet het stukje klei een beetje. maak er een soort pannenkoekje van.
- Spuit wat lube op de auto.
- Daarna met het stukje klei over de auto wrijven. De ene doet dit in circles. en de andere in banen. Ik had gekozen voor banen.
- Pak delen stuk voor stuk en zorg dat je genoeg lube gebruikt. :h: Lekker nat houden :P
Je zal merken dat je klei begint te verkleuren/ spikkels in komen. Dit is het troep wat uit de poriën komt. als dit gebeurt kan je het stukjes weer opnieuw kneden en hergebruiken.
- Je zal vanzelf wel merken hoe vaak je over een heem moet gaan, omdat het steeds minder weerstand bied.
- Als je alles hebt gehad nogmaals de auto wassen.

Nu kan je overgaan op polijsten of je kan hem in de wax zetten.
Je zal versteld staan wat het doet met de lak. vooral oude lak.
Zo was mijn moterkap gerestyled 2 jaar geleden. die had veel minder troep dan bijvb. mijn dak.

Je kan het altijd eerst zo proberen zonder polijsten. Gezien het kostenplaatje flink omhoog gaat als je ook wilt polijsten. Dan heb je al gauw nodig: Machine, Polijst pads (1a 2*), polijst vloeistof (1 a 2 flessen*), zachte doeken om het resterende poest middel weg te halen. * aantal is afhankelijk in hoeveel stappen je wilt poesten.

Hoop dat dit je wat help. Je kan overigens ook op youtube kijken. Maar als je vragen hebt stel ze gerust. !!

Cheers :gekdoen:

DennisV32

Bericht door DennisV32 » 06 feb 2016, 18:38

VerzinZelf schreef:Helaas zijn die niet echt flexibel. De manier waarom ze ontworpen/designed zijn is dit niet mogelijk. Schrapen kan wel maar een drempel iets te hard nemen zullen ze versplinteren. Helaas het ik dit al eens mee gemaakt. Net nadat ze er een paar uur op zaten. Maar toen rond gereden met kapotte om me hoogte weer in te schatten hahaha. En nu gaat het stukken beter.

zelf heb ik me voorkant 35mm verlaagt.
Niks voor mij dus, pakje peuken past er rechtop niet tussen bij mij :P

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”