Vermogen verlies M5

Specifieke vragen of gewoon praten over het E60 / E61 ///M5 model.
Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: Vermogen verlies M5

Bericht door Ozan_M5 » 21 jun 2014, 14:40

Hier nog wat meer fotos tijdens reparatie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: Vermogen verlies M5

Bericht door kotje » 21 jun 2014, 20:17

lekker bezig ozan. ben heel erg benieuwd naar de eindresultaat.


gr

kotje

a90
Berichten: 569
Lid geworden op: 23 jul 2010, 20:45

Re: Vermogen verlies M5

Bericht door a90 » 21 jun 2014, 21:14

Leuk om te volgen Ozan !
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r

Gebruikersavatar
Kevin_1987
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2013, 15:44

Re: Vermogen verlies M5

Bericht door Kevin_1987 » 22 jun 2014, 09:59

Die lagers zagen er inderdaad bizar slecht uit! En inderdaad, als je toch eenmaal bezig bent, kun je net zo goed alles vervangen, dus niet alleen de leiding. Goed bezig :duim: ! En die radiator zeg..... is er met de auto rally gereden!? ;)

Maar als ik 't zo zie, hoeft voor 't vervangen v/d drijfstanglagers het blok er niet uit? Maar voor de vanos hogedrukleiding wel?

Mag ik trouwens zo vrij zijn om te vragen hoeveel km jouw M5 gelopen heeft? Gezien de staat van de lagers e.d.
///M. The strongest letter in the world.

E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss

E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: Vermogen verlies M5

Bericht door kotje » 22 jun 2014, 10:21

het is idd heel erg bizar hoe de lager uitzien. die zijn helemaal versleten. als ik het goed heb heeft ozan met 100 k of 120 k (km) gekocht. is het trouwens niet beetje raar voor zo een lage km zo slechte lagers??? of dat normaal??

ik krijg zelf het gevoel dat hem lekker afgetrapt hebben.


maar ja ik hoop dat het snel over is voor ozan.


PS: ozan een kleine tip van mijn kant doe aub even normale banden maat er onder. want het ziet echt niet uit man. je banden zijn niet normaal small.je hebt echt verkeerde maat er onder.
voorbanden moet 255/40ZR19 zijn .
achterbanden moeten 285/35ZR19 zijn.

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: Vermogen verlies M5

Bericht door Ozan_M5 » 22 jun 2014, 10:31

Kevin_1987 schreef:Die lagers zagen er inderdaad bizar slecht uit! En inderdaad, als je toch eenmaal bezig bent, kun je net zo goed alles vervangen, dus niet alleen de leiding. Goed bezig :duim: ! En die radiator zeg..... is er met de auto rally gereden!? ;)

Maar als ik 't zo zie, hoeft voor 't vervangen v/d drijfstanglagers het blok er niet uit? Maar voor de vanos hogedrukleiding wel?

Mag ik trouwens zo vrij zijn om te vragen hoeveel km jouw M5 gelopen heeft? Gezien de staat van de lagers e.d.
Hey kevin, de motor heeft ie opgehangen met een beugel, en laten zakken. Zo kon hij er beter bij. De radiator is bij elke M5 zo, dat vertelde de monteur mijn. Een of andere manier vervuilt bij dese E60 modellen heel snel. M6 hebben het minder. De monteur heeft deze vervuiling bij elke blok die hij eruit heeft gehaald gezien.

İk heb mn auto gekocht met 118 op de teller. En volgens notas vam bmw dealer frankrijk klopt de stand.

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: Vermogen verlies M5

Bericht door Ozan_M5 » 22 jun 2014, 10:37

kotje schreef:het is idd heel erg bizar hoe de lager uitzien. die zijn helemaal versleten. als ik het goed heb heeft ozan met 100 k of 120 k (km) gekocht. is het trouwens niet beetje raar voor zo een lage km zo slechte lagers??? of dat normaal??

ik krijg zelf het gevoel dat hem lekker afgetrapt hebben.


maar ja ik hoop dat het snel over is voor ozan.


PS: ozan een kleine tip van mijn kant doe aub even normale banden maat er onder. want het ziet echt niet uit man. je banden zijn niet normaal small.je hebt echt verkeerde maat er onder.
voorbanden moet 255/40ZR19 zijn .
achterbanden moeten 285/35ZR19 zijn.
Hey broer, de dealer adviseerd ook bij 100.000 de lagers te vervangen. De monteur zegt dat vervuiling op radiator belangrijk rol speelt en hoe de vorige eigenaar is omgegaan met zn auto. Dus als de olie lampje brand mag je eigelijk nog geen 1 km rijden, zegt de monteur.
En wat betreft mn auto is afgetrapt. Tjah, ik wil liever geloven dat het niet so is. İn iedere geval doe ik er alles aan om hem zo fit mogelijk te maken :duimen:

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: Vermogen verlies M5

Bericht door kotje » 22 jun 2014, 15:27

Super man. Ik hoop dat het hierna alles klaar is.


Gr
Kotje

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: Vermogen verlies M5

Bericht door Ozan_M5 » 23 jun 2014, 20:49

Heren, vandaag auto opgehaald en voor de deur ff de vanos druk gemeten. Dit was de eerste test toen de leiding lek was

http://youtu.be/zHw8GsJ1buQ

En dit is van vandaag, na reparatie

http://youtu.be/pyLJ_TVkLus

Qua rijgedrag is de auto ook verbeterd. Ff op de gas getrapt en jahh...... voelt sneller aan. Voor zekerheid ga ik woensdag avond op de testbank :duimen:

Gebruikersavatar
patjuh1978
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jun 2014, 15:37
Locatie: Zeewolde

Re: Vermogen verlies M5

Bericht door patjuh1978 » 23 jun 2014, 21:03

Hele mooie auto en bizar om zoiets te bezitten, dat voorop gesteld.. maaaaaaar.. (en ik hoop het uiterst tegenovergestelde) ik hoop dat je er ook lang mee door kan rijden want die lagers horen er zo niet uit te zien. Heb het wel een gezien maar dat is allemaal op auto's die een paar slagen hebben gemaakt zonder enige oliedruk.

Succes met het halen van nog veel km's, zeker een bak om trots op te zijn :duimen:

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: Vermogen verlies M5

Bericht door Ozan_M5 » 23 jun 2014, 22:29

patjuh1978 schreef:Hele mooie auto en bizar om zoiets te bezitten, dat voorop gesteld.. maaaaaaar.. (en ik hoop het uiterst tegenovergestelde) ik hoop dat je er ook lang mee door kan rijden want die lagers horen er zo niet uit te zien. Heb het wel een gezien maar dat is allemaal op auto's die een paar slagen hebben gemaakt zonder enige oliedruk.

Succes met het halen van nog veel km's, zeker een bak om trots op te zijn :duimen:
Bedankt patjuh1978 voor je opmerking :duim: . Die lager schijnen (bijna) alle M5 zo te hebben. 10 van de 11 blokken die de monteur heeft gesleuteld had schade aan de lagers, slechts 1 was goed.

Dealer zegt ook vervang ze na 100.000. Maja wat jij zegt kan ook kloppen. Niet iedereen of verkoper weet hoe gevoelig de lagers zijn. :duim:

Edgar1234

Re: Vermogen verlies M5

Bericht door Edgar1234 » 24 jun 2014, 05:42

Je kunt wel een abonnement nemen op de testbank ;)

Neem je wel elke keer de zelfde?

Succes :duim:

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: Vermogen verlies M5

Bericht door Ozan_M5 » 24 jun 2014, 08:01

Edgar1234 schreef:Je kunt wel een abonnement nemen op de testbank ;)

Neem je wel elke keer de zelfde?

Succes :duim:
Hahahahaah edgar ja dat klopt. Misschien moet ik korting vragen :W
En ja ik ga steeds op de zelfde testbank.

Gebruikersavatar
BM-DUB
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 jan 2010, 19:59

Re: Vermogen verlies M5

Bericht door BM-DUB » 24 jun 2014, 10:52

Goed om te lezen dat de Vanos druk nu in orde is. De lagers zagen er ook niet goed meer uit dus goed dat je die hebt meegepakt, anders was je blok namelijk stuk gelopen. Ik heb verschillende monteurs gesproken en die gaven allemaal aan dat de S85 V10 en S65 V8 allemaal drijfstanglagers vreten. En inderdaad rond de 100.000 zijn de meeste aan vervanging toe. Echter gaven de monteurs allemaal aan dat lagerschade (en dus blok stukgelopen) ook bij km-standen van ruim onder de 100.000 voor komt.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: Vermogen verlies M5

Bericht door Ozan_M5 » 24 jun 2014, 17:06

BM-DUB schreef:Goed om te lezen dat de Vanos druk nu in orde is. De lagers zagen er ook niet goed meer uit dus goed dat je die hebt meegepakt, anders was je blok namelijk stuk gelopen. Ik heb verschillende monteurs gesproken en die gaven allemaal aan dat de S85 V10 en S65 V8 allemaal drijfstanglagers vreten. En inderdaad rond de 100.000 zijn de meeste aan vervanging toe. Echter gaven de monteurs allemaal aan dat lagerschade (en dus blok stukgelopen) ook bij km-standen van ruim onder de 100.000 voor komt.
Helemaal gelijk heb je. Gelukkig hebben we hiervoor deze forum om ervaring uit te wisselen, en onnodige schade te voorkomen. Stel dat iemand nu een V10 wilt kopen, dan heeft ie op deze forum de juiste info en kennis. :duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) ///M5”