Hey kevin, de motor heeft ie opgehangen met een beugel, en laten zakken. Zo kon hij er beter bij. De radiator is bij elke M5 zo, dat vertelde de monteur mijn. Een of andere manier vervuilt bij dese E60 modellen heel snel. M6 hebben het minder. De monteur heeft deze vervuiling bij elke blok die hij eruit heeft gehaald gezien.Kevin_1987 schreef:Die lagers zagen er inderdaad bizar slecht uit! En inderdaad, als je toch eenmaal bezig bent, kun je net zo goed alles vervangen, dus niet alleen de leiding. Goed bezig! En die radiator zeg..... is er met de auto rally gereden!?
![]()
Maar als ik 't zo zie, hoeft voor 't vervangen v/d drijfstanglagers het blok er niet uit? Maar voor de vanos hogedrukleiding wel?
Mag ik trouwens zo vrij zijn om te vragen hoeveel km jouw M5 gelopen heeft? Gezien de staat van de lagers e.d.
Hey broer, de dealer adviseerd ook bij 100.000 de lagers te vervangen. De monteur zegt dat vervuiling op radiator belangrijk rol speelt en hoe de vorige eigenaar is omgegaan met zn auto. Dus als de olie lampje brand mag je eigelijk nog geen 1 km rijden, zegt de monteur.kotje schreef:het is idd heel erg bizar hoe de lager uitzien. die zijn helemaal versleten. als ik het goed heb heeft ozan met 100 k of 120 k (km) gekocht. is het trouwens niet beetje raar voor zo een lage km zo slechte lagers??? of dat normaal??
ik krijg zelf het gevoel dat hem lekker afgetrapt hebben.
maar ja ik hoop dat het snel over is voor ozan.
PS: ozan een kleine tip van mijn kant doe aub even normale banden maat er onder. want het ziet echt niet uit man. je banden zijn niet normaal small.je hebt echt verkeerde maat er onder.
voorbanden moet 255/40ZR19 zijn .
achterbanden moeten 285/35ZR19 zijn.
Bedankt patjuh1978 voor je opmerkingpatjuh1978 schreef:Hele mooie auto en bizar om zoiets te bezitten, dat voorop gesteld.. maaaaaaar.. (en ik hoop het uiterst tegenovergestelde) ik hoop dat je er ook lang mee door kan rijden want die lagers horen er zo niet uit te zien. Heb het wel een gezien maar dat is allemaal op auto's die een paar slagen hebben gemaakt zonder enige oliedruk.
Succes met het halen van nog veel km's, zeker een bak om trots op te zijn
Hahahahaah edgar ja dat klopt. Misschien moet ik korting vragenEdgar1234 schreef:Je kunt wel een abonnement nemen op de testbank![]()
Neem je wel elke keer de zelfde?
Succes
Helemaal gelijk heb je. Gelukkig hebben we hiervoor deze forum om ervaring uit te wisselen, en onnodige schade te voorkomen. Stel dat iemand nu een V10 wilt kopen, dan heeft ie op deze forum de juiste info en kennis.BM-DUB schreef:Goed om te lezen dat de Vanos druk nu in orde is. De lagers zagen er ook niet goed meer uit dus goed dat je die hebt meegepakt, anders was je blok namelijk stuk gelopen. Ik heb verschillende monteurs gesproken en die gaven allemaal aan dat de S85 V10 en S65 V8 allemaal drijfstanglagers vreten. En inderdaad rond de 100.000 zijn de meeste aan vervanging toe. Echter gaven de monteurs allemaal aan dat lagerschade (en dus blok stukgelopen) ook bij km-standen van ruim onder de 100.000 voor komt.