Aankooptips * 525d in the house*
Re: Aankooptips
Heren,
Ik overweeg een F10 535xi aan te schaffen. Ik heb er een gevonden met lichte voor (blik)schade. Kleur wit bouwjaar 2011. Echter is de km-stand boven de 160dkm. Voor de rest lijkt het er prima uit te zien met veel opties (high executive)
Zijn er enige tips waar op moet worden gelet? Is het uberhaut wel verstandig een benzine auto van 4 jaar met zoveel km aan te schaffen?
Thx.
Ik overweeg een F10 535xi aan te schaffen. Ik heb er een gevonden met lichte voor (blik)schade. Kleur wit bouwjaar 2011. Echter is de km-stand boven de 160dkm. Voor de rest lijkt het er prima uit te zien met veel opties (high executive)
Zijn er enige tips waar op moet worden gelet? Is het uberhaut wel verstandig een benzine auto van 4 jaar met zoveel km aan te schaffen?
Thx.
Re: Aankooptips
40dkm per jaar is toch niet gek?
Iets meer dan 100km per dag..
Iets meer dan 100km per dag..
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 26 dec 2014, 15:28
Re: Aankooptips
Is voor nederlandse begrippen wel veel voor een benzine wagen toch? 40.000 per jaar? Voor de wagen zelf maakt het niet uit denk ik . Enige wat ik overal lees is dat je de automaat moet laten reinigen tussen de 150 en 200k. Preventief, anders is het daarna incl het vervangen van je koppelingsplaten. Of is het een handbak?
Daar scheelt een jaar in leeftijd je gelijk veel extra bpm. Heb zelf bewust gezocht op eentje uit 2010. Maar volgens mij zit er op benzinewagen sowieso minder bpm
Daar scheelt een jaar in leeftijd je gelijk veel extra bpm. Heb zelf bewust gezocht op eentje uit 2010. Maar volgens mij zit er op benzinewagen sowieso minder bpm
Re: Aankooptips
Het is een automaat. Ik maak me geen zorgen om de automaat daarvoor rij ik zo naar Delfgauw (ZF).
Eerste wat ik zou gaan doen als ik hem koop is de olie verversen door hun.
Eerste wat ik zou gaan doen als ik hem koop is de olie verversen door hun.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 26 dec 2014, 15:28
Re: Aankooptips
Struikrover schreef:Het was kiezen tussen een automaat of een 6-pitterQuadrantz schreef:Erg mooie F11!!
Ik zou hem alleen wel met een automaat willen
Ehmmm.... correct me if I'm wrong, maar volgens mij is een F10/F11 525 geen 6-pitter meer, maar een 4-pitter.... zelfde motor als de 520, maar dan met twinTurbo technologie.
Bij de E61 was de 525 wel gelijk aan het blok van de 530, maar met de F10/F11 dus niet meer
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Aankooptips * 525d in the house*
Nee, de eerste generatie heeft 6 cilinders, zowel benzine als diesel.
Dus de 525d had de 3 liter 6cil.
En de 523i/528i hadden de 3 liter benzine.
Dus de 525d had de 3 liter 6cil.
En de 523i/528i hadden de 3 liter benzine.
Re: Aankooptips * 525d in the house*
Ik lees het net idd.... vanaf 2011 vervangen voor een 4-pitter..... so I was wrong....
Re: Aankooptips * 525d in the house*
Geef mijn maar de 6 cijl ipv loopt toch rustiger en levensduur zal ook langer zijn.
En als je een caravan hebt zal de 6 denk ik ook wel geladen beter trekken.
Zie hier op het forum bijna alleen maar 4 cijlinders
En als je een caravan hebt zal de 6 denk ik ook wel geladen beter trekken.
Zie hier op het forum bijna alleen maar 4 cijlinders
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: Aankooptips * 525d in the house*
Dat komt omdat die 4 cilinder het ook erg netjes doet in de bimmer. Je hoort hem nauwelijks lopen dus over rustiger lopen is het al geen issue meer. Ik heb een 530D E61 gehad die vele malen onrustiger was.
Als je een caravan wilt trekken is de 6 cilinder diesel wel fijner ja. Het koppel onderin is sneller beschikbaar als bij de 4 cilinder. Verder is het eigenlijk helemaal geen straf meer om die 4 cilinder te rijden.
Daarnaast is er nu ook de twinturbo 2.0 4 cilinder diesel welke dat turbogat onderin ook al niet meer heeft. Ik zou graag nog een 6 cilinder willen vanwege het vermogen, maar ik zou bij de volgende wagen toch zeker ook even graag test rijden in die twinturbo.
Als je een caravan wilt trekken is de 6 cilinder diesel wel fijner ja. Het koppel onderin is sneller beschikbaar als bij de 4 cilinder. Verder is het eigenlijk helemaal geen straf meer om die 4 cilinder te rijden.
Daarnaast is er nu ook de twinturbo 2.0 4 cilinder diesel welke dat turbogat onderin ook al niet meer heeft. Ik zou graag nog een 6 cilinder willen vanwege het vermogen, maar ik zou bij de volgende wagen toch zeker ook even graag test rijden in die twinturbo.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Aankooptips * 525d in the house*
"4 cilinder is de nieuwe 6 cilinder"
En toch voor mij hierna ook weer een 6 cilinder
En toch voor mij hierna ook weer een 6 cilinder
Re: Aankooptips * 525d in the house*
Oke ik heb misschien niet helemaal gelijk maar jullie willen toch weer een 6 cijlinder haha.
Nu moet ik wel zeggen dat de markt veel meer beschikt over 4 cijlinders als de 6 en er zit ook nogal wat prijsverschil in. Maar ik kan mijn eigen haast niet voorstellen dat er heel veel verschil zit kwa geluid tussen de e61 530d en een f11 520d. Mijn e60 530d lci is toch al behoorlijk stil.
Maar ik zit nu hier in dit hedeelte om te kijken hoe de meningen zijn over de f 1x serie.
Nu moet ik wel zeggen dat de markt veel meer beschikt over 4 cijlinders als de 6 en er zit ook nogal wat prijsverschil in. Maar ik kan mijn eigen haast niet voorstellen dat er heel veel verschil zit kwa geluid tussen de e61 530d en een f11 520d. Mijn e60 530d lci is toch al behoorlijk stil.
Maar ik zit nu hier in dit hedeelte om te kijken hoe de meningen zijn over de f 1x serie.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d