nou weer een klein updateje, lengte van bovenste draagarmen opgemeten, die 2e hands die ik heb zijn ongeveer 52 cm. nu die van die van de auto opgemeten en eentje lijkt 1 cm langer te zijn dan de andere, vaag.
het subframe is symmetrisch lijkt me? dan zou ik nog de maten kunnen pakken van subframe naar de wielkast om te checken of het subframe recht onder de auto hangt. anders toch zoeken bij de langsdraagarmen, maar kan me niet voorstelken dat die krom zijn, aangezien het fusee best een dik stuk ijzer is.
iemand nog opmerkingen oid?
gr joren
Scheven sporing/bonk bij sturen 330Ci
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
Updatje,
auto opnieuw uitgelijnd bij de beunhazen van de profile hier, mij vragen hoe ze sporing moeten stellen, iig nieuwe stuurstangen en koppelstangen geplaatst, uitgelijnd en rijd al stuk beter.
over achter, tot de conclusie gekomen dan de "bocht" in de langsdraagarm kwa hoogte verschilt, rechts staat 2 cm hoger, dus denk dat die kant een keer een klap gehad geeft, de monteur kon deze kant ook mindergoed uitlijnen, dus probleem van de camber en stand van de wielen is denk ik dus een kromme langsdraagarm. dat word dus 2 nieuwe langsdraagarmen plaatsen, is dit(makkelijk) zelf te doen? ik ben geen leek en doe het meeste onderhoud ook zelf(muv rubbers persen etc.)
OOK bonkt de auto nog met sturen over hobbels en bij hevig remmem; veren, spoorstangen, draagarmen en koppelstangen zijn vervangen, kan dit aan de toplagers liggen?
gr joren
auto opnieuw uitgelijnd bij de beunhazen van de profile hier, mij vragen hoe ze sporing moeten stellen, iig nieuwe stuurstangen en koppelstangen geplaatst, uitgelijnd en rijd al stuk beter.
over achter, tot de conclusie gekomen dan de "bocht" in de langsdraagarm kwa hoogte verschilt, rechts staat 2 cm hoger, dus denk dat die kant een keer een klap gehad geeft, de monteur kon deze kant ook mindergoed uitlijnen, dus probleem van de camber en stand van de wielen is denk ik dus een kromme langsdraagarm. dat word dus 2 nieuwe langsdraagarmen plaatsen, is dit(makkelijk) zelf te doen? ik ben geen leek en doe het meeste onderhoud ook zelf(muv rubbers persen etc.)
OOK bonkt de auto nog met sturen over hobbels en bij hevig remmem; veren, spoorstangen, draagarmen en koppelstangen zijn vervangen, kan dit aan de toplagers liggen?
gr joren
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
JorenWDG schreef:Nou, afspraak gemaakt bij offenga en probleem voorgelegd, niet eerder dan 2 april is er plek, nouja jammer maar het moet maar, differentieelrubbers, draagarmrubbers en subframe rubbers worden vervangen.
heb zelf nog even aandachtig onder de auto gehangen en een en ander gemeten voor zover ik kon, alles lijkt verder recht, draagarmen lijken goed, dwarsarmen hebben wel een slag maar lijken gelijk, deze slag hoort er volgens mij in, even een foto
dus volgende update komt wat later deze keer.
gr joren
Mag ik vragen wat de kosten bij offenga waren voor vervangen van de rubbers?
Ik heb het idee dat mijn achterste differentieelrubber versleten is nl heb bonk bij koppelen en schakelen.
freddy
BMW E46 316i
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
Wat ik in het begin al zei waar je het probleem moest zoekenJorenWDG schreef:over achter, tot de conclusie gekomen dan de "bocht" in de langsdraagarm kwa hoogte verschilt, rechts staat 2 cm hoger, dus denk dat die kant een keer een klap gehad geeft, de monteur kon deze kant ook mindergoed uitlijnen, dus probleem van de camber en stand van de wielen is denk ik dus een kromme langsdraagarm.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Scheven sporing/bonk bij sturen 330Ci
@Freddy
ik heb ongeveer 600 euro afgetikt voor 4 subframe rubbers. 1 achterste diff rubber en 2 draagarmrubbers incl montage.
ik heb 2ehands een draagarm gehaald, zal deze er even opzetten binnenkort, vind wel vreemd dat zo'n stuk dik ijzer zo hard kan verbuigen.
gr joren
ik heb ongeveer 600 euro afgetikt voor 4 subframe rubbers. 1 achterste diff rubber en 2 draagarmrubbers incl montage.
ik heb 2ehands een draagarm gehaald, zal deze er even opzetten binnenkort, vind wel vreemd dat zo'n stuk dik ijzer zo hard kan verbuigen.
gr joren
Re: Scheven sporing/bonk bij sturen 330Ci
even een oud topic leven inblazen om op deze manier niet het hele forum vol te kwakken.
achterste langsdraagarm is gedaan, sporing lijkt al een stuk beter en de wielen vallen weer gelijk. alleen heb ik last van ''clunk'' achterin.
dit geluid komt echter alleen als ik scheef van de oprit afrij, dus hoogteverschil in de assen. Als ik recht over een drempel oid heenrij is de auto geruisloos. het geluid komt van achteren sowieso.
suggesties?
de auto spoort alleen voor geen meter en voelt los aan in het stuur, bij remmen word de auto ook een beetje zwabberig.
wat heb ik gedaan:
draagarmen meyle, nieuwe koppel en spoorstangen en velgen laten balanceren.
wat heb ik niet gedaan:
uitlijnen.
tevens zijn de voorbanden licht gecupt door de camber.
en is waarschijnlijk 1 veer lek omdat ik op verlagingsveren rij.
wat zou dit kunnen veroorzaken?
stabilisatorstangrubbers?
door de 1ene lekke veer
alleen uitlijnen?
groeten joren
achterste langsdraagarm is gedaan, sporing lijkt al een stuk beter en de wielen vallen weer gelijk. alleen heb ik last van ''clunk'' achterin.
dit geluid komt echter alleen als ik scheef van de oprit afrij, dus hoogteverschil in de assen. Als ik recht over een drempel oid heenrij is de auto geruisloos. het geluid komt van achteren sowieso.
suggesties?
de auto spoort alleen voor geen meter en voelt los aan in het stuur, bij remmen word de auto ook een beetje zwabberig.
wat heb ik gedaan:
draagarmen meyle, nieuwe koppel en spoorstangen en velgen laten balanceren.
wat heb ik niet gedaan:
uitlijnen.
tevens zijn de voorbanden licht gecupt door de camber.
en is waarschijnlijk 1 veer lek omdat ik op verlagingsveren rij.
wat zou dit kunnen veroorzaken?
stabilisatorstangrubbers?
door de 1ene lekke veer
alleen uitlijnen?
groeten joren