Pagina 4 van 7

Re: eLight Module

Geplaatst: 29 jan 2009, 21:23
door Patron
drl werkt over de mistlichten, wat wel mag in Duitsland (d8 ik) maar in Nederland weer niet.. over de knipperlichten is dit niet mogelijk helaas.

en de mistlampen branden alleen bij het openen/sluiten van de auto meer niet.. en het is redelijk simpel te monteren.. mij is het niet in 1 x gelukt, maar met hulp van CTD ging het makkelijk :D

Re: eLight Module

Geplaatst: 09 sep 2010, 10:02
door Dominic-Breda
Ik zou graag zon Elight module hebben, maar op http://www.car-solution.de staan 5 verschillende types...

Ik wil alleen dat mijn verstralers + stadslicht aangaan bij openen (en natuurlijk de knipperlichten-knipperen,maar dat is nu al)
En achter ook mijn normale verlichting (evt met kenteken)

En de stadslichten even blijven branden bij sluiten 20sec ofzo, knipperlichten wel knipperen (maar dat is nu ook al).
Maar dan moeten ze wel gaan branden mee dat je het contact uitzet (kan dat ?)
En achter weer de normale verlichting (evt met kenteken)

Dan moet ik de : eLight deluxe for BMW 3 Series E46 ?? nemen toch ? (die heb jij toch ook Patron ?)
of de comfort, die heeft coming home (|


En blijven de functies die nu al aanstaan op je auto (zoals anti carjack) gewoon werken ?

Re: eLight Module

Geplaatst: 10 sep 2010, 09:34
door Dominic-Breda
weet iemand hier iets meer van af ?

Re: eLight Module

Geplaatst: 10 sep 2010, 09:38
door Opt1mus
alle mogelijkheden die je wilt zijn gewoon te programmeren met de standaard uitvoering, je voorkeursopties (anti-carjack e.d.) veranderen niet.

Re: eLight Module

Geplaatst: 10 sep 2010, 10:21
door Dominic-Breda
wil zowieso dat knipperlamp gebeuren dat ze 3x knipperen bij de hendel aantikken.
Dat is dus de : de luxe

Maar bij comfort staat toch coming home....
en bij die goedkopere niet.

Re: eLight Module

Geplaatst: 10 sep 2010, 10:40
door Opt1mus
als je idd coming home wilt moet je de Comfort nemen dat is een optie in de module zelf.

Die Coming home vind ik eigenlijk een beetje wassen neus want je kunt toch gewoon programmeren dat als je de auto op slot zet je de verlichting 30seconden laat branden ( net als bij Coming Home) alleen simuleer je dat pas op het moment dat je vergrendeld ipv sleutel uit het contact haalt.

Re: eLight Module

Geplaatst: 10 sep 2010, 10:50
door Dominic-Breda
tja voor dat 10tje meer....
ziet er net iets vetter uit dan als ze blijven branden als je je sleutel eruit haalt.

Moet je eigenlijk de USB to Serial Adapter erbij bestellen ?
of zit die bij het pakket ?
staat wel dat er een kabel bij zit maar niet welke.....

Re: eLight Module

Geplaatst: 10 sep 2010, 11:06
door Opt1mus
ik heb er alleen een Serial bij..., is er ook (inmiddels) ook een adapterkabel naar USB?

( dit is hetgeen mij een beetje tegenhoud de module te programmeren en aan te sluiten )

Re: eLight Module

Geplaatst: 10 sep 2010, 11:07
door Dominic-Breda
staat onderaan de lijst ;)

http://www.car-solution.de/index.php?pa ... 53&lang=en


maar jij hebt hem dus ook?
Mocht het bij mij niet lukken met instaleren of programeren zou jij dan mischien kunnen assisteren ?
Kan je gelijk de jouwe herprogramere met een USB kabel :P

wil hem over een tijdje bestellen namelijk

Re: eLight Module

Geplaatst: 10 sep 2010, 11:12
door Richel88
Bending light over the front fog lights..

Bedoelen ze daar mee dat je mistlampen gaan branden als je links of rechts afslaat? Zou wel erg vet zijn..is zon beetje standaard op de meeste nieuwe autos hedendaags... en is n goede vervanger van bochtverlichting..

Re: eLight Module

Geplaatst: 10 sep 2010, 12:06
door Dominic-Breda
lijkt me van wel....

Hier gevonden een DIY:
1) Realize that you don’t need the three cables without the red plastic ends. This makes everything a lot easier and more understandable from the start.
**Realiseer je dat je niet de drie kabels nodig heeft, zonder de rode plastic uiteinden. Dit maakt alles een stuk eenvoudiger en begrijpelijker vanaf het begin

2) Move your seat all the way back and as low as possible put your legs on the shoulders on either side of the head rest and slide yourself upside down under your glove box. This is the easiest way to do things without removing the whole glove box.
**Verplaats je stoel helemaal naar achteren en zo laag mogelijk je benen over de schouders onder worden gezet aan weerszijden van de hoofdsteun en schuif je kop onder uw handschoenkastje. Dit is de makkelijkste manier om dingen te doen zonder het verwijderen van de hele handschoenenkastje

3) Look under your glove box towards the front of your car, there will be a black panel with two white plastic clips right before the end of the upper part of the carpet. This panel slides toward the back of your car. Go ahead and grip that little whole and slide. You can also push it forward with your other hand to make it easier.
**Kijk onder uw handschoenkastje richting van de voorzijde van uw auto, een zwarte plaat met twee witte plastic clips er vlak voor het einde van het bovenste gedeelte van het tapijt. Dit paneel schuift naar de achterkant van uw auto. Ga je gang en dat er weinig grip geheel en schuif. U kunt ook duw voorwaarts met je andere hand om het gemakkelijker te maken

4) This white module with three plugs is called the “Basic Module”. There should be two 24 pin plugs (one white and one black) and one larger rectangular black plug. You will be working on the white plug.
**Deze witte module met drie stekkers heet de "Basic Module". Er moeten twee 24-pins stekkers (een witte en een zwarte) en een grotere, rechthoekige zwarte stekker. Je werkt op de witte stekker

5) Disconnect the white plug and disassemble it. The part holding the wires will just slide out after you peel the little plastic tab to the side.
**Haal de witte stekker en demonteer deze. Het deel van de draden bedrijf zal schuiven nadat u Schil de kleine plastic lipje aan de zijkant

6) Locate the wire at pin 1 with red wire with silver-white stripes then follow it up so that you can find a nice clamp spot for it. After finding a good spot about 5 inches up the wire use one of those little purple clamps to clamp the wire so that the wire slides in between the metal cavity. Make sure the two clamp teeth touch completely; you can use a pair of pliers to clamp it down all the way to make sure.
**Zoek de draad op pin 1 met rode draad met zilver-witte strepen volg het op, zodat u een mooi plekje te vinden klem voor. Na het vinden van een goede plek ongeveer 5 cm van de draad op een van die kleine paarse klemmen om de draad zo klem dat de draad tussen de dia's in metaal holte. Zorg dat de twee klem tanden volledig touch, je kunt een tang gebruiken om het klem helemaal naar beneden om ervoor te zorgen

7) Repeat this for the brown cable with black stripes at pin 14.
**Herhaal dit voor de bruine kabel met zwarte strepen op pin 14

8) Now peel back the carpet towards the door in the foot well by removing the little black plastic molding piece. This will expose a group of wires.
**Nu Trek het tapijt naar de deur in de voet en door het verwijderen van de kleine zwarte plastic moulding stuk. Dit zal bloot een groep van draden

9) You will see three groups of wires towards the bottom of the well with a big rectangular black module behind and above them. These wires go into your Light Control Module and that black module is your LCM.
**U ziet drie groepen van draden naar de bodem van de put met een grote rechthoekige zwarte module achter en boven hen. Deze draden gaan in uw Light Control Module en dat zwarte module is uw LCM.

10) Again you will see three plugs. One white towards the floor, one black one in the middle and another black one, which is barely visible towards the top. Simply remove the middle black 54 pin connector and dissemble it in a similar fashion as before. However, notice that there are two plastic tabs on this one; you have to release both before it can slide out. After sliding it out locate the white cable with grey vertical stripes and spaced out yellow horizontal marks/ stripes. Find a nice spot 5 inches up this wire and clamp it as well with the purple clamp.
**Ook ziet u drie stekkers. Een witte in de richting van de vloer, een zwarte in het midden en een andere zwarte, die is nauwelijks zichtbaar in de richting van de top. Gewoon verwijderen van de middelste zwarte 54 pin connector en veinzen in een soortgelijke wijze als voorheen. Merk echter op dat er twee plastic lipjes op dit ene, je moet zowel de toets loslaat voordat het kan uitschuiven. Na het uit te schuiven vinden de witte kabel met grijze verticale strepen en gespreid gele horizontale merken / strepen. Zoek een mooi plekje 5 centimeter tot deze draad en klem het zo goed met de paarse klem

11) Now, put the plug back in and insert those clamped purple connectors into the red tabs from the elight module as follows; brown cable to brown cable with black stripes in the basic module, red cable to the red cable with white-silver stripes in the basic module, and finally the white cable to the white cable with grey stripes and yellow marks in the LCM.
**Nu, steek de stekker terug in en steek die geklemd paarse connectoren in de rode lipjes van de elight module als volgt; bruine kabel aan op bruine kabel met zwarte strepen in de basismodule, de rode kabel aan de rode kabel met wit-zilveren strepen in de basismodule, en tenslotte de witte kabel aan de witte kabel met grijze strepen en gele markeringen in de LCM

12) Now you’re all done, find a nice spot for the module behind that black panel tuck away the wires, put the brightness sensor where they recommend and you are all set.
**Nu u dit hebt gedaan, vind een mooie plek voor de module achter dat zwarte paneel wegstoppen van de kabels, zet de helderheid sensor waar hij aanraadt en ben je helemaal klaar

Gelijk even snel vertaald :)

Re: eLight Module

Geplaatst: 13 sep 2010, 15:34
door Dominic-Breda

Re: eLight Module

Geplaatst: 13 sep 2010, 16:15
door Dominic-Breda
zou ook wel leuk zijn als je bv aan het rijden bent dat je dan ook een bepaalde instelling kan loslaten op je verlichting....

Is dat ook mogelijk bv dmv een knopje ofzo ?

Re: eLight Module

Geplaatst: 13 sep 2010, 16:24
door Jeroendg

Re: eLight Module

Geplaatst: 13 sep 2010, 16:35
door bjornc
Je kan wel comfort knippers instellen.
Oftewel 1x hendel aantippen = 3x knipperen.
Zou eigenlijk standaard moeten zijn op de E46 :roll: