Pagina 4 van 7

Re: Vpzeeman's E61 535d

Geplaatst: 31 aug 2015, 07:08
door vpzeeman
Naar de oorzaak voor het latere koppel is nog niet bekend. Dat komt in een latere afspraak. Dit was vrijdag niet mogelijk omdat de motor na een aantal runs zo warm was dat niks aan te raken was :P.

Voor de prijs van dit feestje zal ik je adviseren even te bellen met VVT.

Re: Vpzeeman's E61 535d

Geplaatst: 05 sep 2015, 18:44
door struikie
goed bezig maat !

JW

Re: Vpzeeman's E61 535d

Geplaatst: 07 sep 2015, 06:38
door vpzeeman
Je weet me ook overal te vinden :whistle:

Re: Vpzeeman's E61 535d

Geplaatst: 08 sep 2015, 07:56
door vpzeeman
Gister waren er weer wat onderdelen bij de dealer voor me binnen gekomen. Dus thuis gekomen meteen aan de slag :P

Nieuwe isolatie onder de motorkap. Deze was flink gekrompen waardoor hij half los hing.

Afbeelding

Nieuwe klem van de koelwaterslang aan de ABS-pomp. Deze ontbrak en de slang schuurde langs diverse plaatsen.

Afbeelding

Een setje slotbouten. Hopenlijk blijven ze van mijn wielen af...

Afbeelding

Er miste ook een dopje van de drager van de remklauw. Er kon dus zooi in de geleiders komen. Deze is nu ook weer afgedekt. (geen foto gemaakt :whistle: )

De meeste restpunten zijn nu aangepakt.
Over een paar maanden de remmen rondom vervangen. Ik heb al een prijsopgave bij de dealer voor de onderdelen. Nu even verder shoppen of het elders voordeliger kan.

Voor de winter ook nog een setje winterbanden scoren. Ik zag dat Conti een nieuw type heeft, de TS850P. Die lijkt me wel wat.

Re: Vpzeeman's E61 535d

Geplaatst: 08 sep 2015, 08:38
door Bart70
Je zou eens naar Zimmerman schijven kunnen informeren.

Auto staat er in ieder geval weer goed bij :duim:

Re: Vpzeeman's E61 535d

Geplaatst: 21 okt 2015, 07:57
door vpzeeman
Laatst nog een keer bij Van Vught Tuning geweest om het ontbreken van wat koppel in lage toeren op te lossen.
Omdat de 535d gechipt was hebben we eerst 100% originele software opgezocht en deze geprogrammeerd. Hierdoor kwam er al wat koppel bij, maar lang niet alles. Daarna het vacuĆ¼m systeem na gekeken. Deze was helemaal dicht en werkte prima. Bij wijze van test de klep van de aansturing tussen de kleine en grote turbo vernieuwd. Dit leverde dus wel resultaat! Een klep die niet stuk was, welkte niet lekker meer.

Hieronder de uitdraai:

Afbeelding

Rood: Zoals gekocht
Blauw: Chip aangepast bij VVT
Groen: Chip en klep vernieuwd bij VVT

Het resultaat is dat bij normaal rijden is dat hij minder snel terug schakelt. Het voelt allemaal meer kloppend.

Top werk VVT!

Re: Vpzeeman's E61 535d

Geplaatst: 21 okt 2015, 08:21
door Quadrantz
Dan was ie niet bepaald lekker getuned dus ;).

535D lijkt me standaard ook al wel snel genoeg, maar mooi dat ie nu weer goed loopt! :duim:

Re: Vpzeeman's E61 535d

Geplaatst: 21 okt 2015, 08:24
door struikie
welke klep is dat ?
want je hebt nu dus gewoon meer koppel onderin dan ik heb !!

JW

Re: Vpzeeman's E61 535d

Geplaatst: 21 okt 2015, 08:59
door vpzeeman
Die noemde wel in de VW-tijd de N75 :P

Re: Vpzeeman's E61 535d

Geplaatst: 21 okt 2015, 13:14
door Vintiem
Welke klep bedoel je die vervangen is, nr 8 van deze link: http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=11_3794???

Ben benieuwd

Edit, lees nu je tekst goed VW N75, dus de vacuumdruk regelaar

Re: Vpzeeman's E61 535d

Geplaatst: 21 okt 2015, 13:15
door Bart70
vpzeeman schreef:
Afbeelding

Rood: Zoals gekocht
Blauw: Chip aangepast bij VVT
Groen: Chip en klep vernieuwd bij VVT

Het resultaat is dat bij normaal rijden is dat hij minder snel terug schakelt. Het voelt allemaal meer kloppend.

Top werk VVT!
Ik vind de curves in alle gevallen niet erg mooi lopen en vooral de groene niet :s Tevens drie verschillende DIN correcties ?

Re: Vpzeeman's E61 535d

Geplaatst: 21 okt 2015, 14:37
door struikie
DIN correctie is geen constante, maar afhankelijk van de omstandigheden...
zie ook de twee kolommen die er voor staan...

VVT had een hele grote demping op de meting kunnen zetten,
dan was de curve volledig glad geweest... niet alle oneffenheden
in dyno grafieken zijn ook werkelijk te voelen in de auto...

JW

Re: Vpzeeman's E61 535d

Geplaatst: 21 okt 2015, 15:02
door Bart70
Dat klopt, niet alles voel je.

Re: Vpzeeman's E61 535d

Geplaatst: 28 okt 2015, 08:04
door vpzeeman
Omdat ik toch van de gele halogeen lampen af wilde, heb ik een serie GP Thunder lampen gekocht. Ik had hier goede ervaring mee in m'n vorige auto.
2 Sets H8 lampen voor de AE's en mistlampen en een set H3 voor de bochtverlichting.

Toen het pakketje binnen was meteen aan het knutselen gegaan. De AE's en bochtverlichting zitten erin. Voor de mistlampen moet er meer los. Daar had ik ff geen zin in. Komt later.

Hieronder een plaatje met het verschil tussen halogeen en GP Thunder in de AE's:

Afbeelding

Re: Vpzeeman's E61 535d

Geplaatst: 28 okt 2015, 09:05
door Vintiem
Duidelijk verschil. Mooi hoor.
Ik heb me nog nooit in de verlichting van de e60/61 verdiept maar heb jij nu geen xenon erin omdat je het hebt over halogeen?

En de bochten verlichting is een andere lamp dan je gewone dimlicht??