Gerrit's BMW E39 M5

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Bart70
Contacteer:

Re: Gerrit's BMW E39 M5

Bericht door Bart70 » 02 mar 2016, 14:13

Lekker bezig dus en onderhoud valt mee zo te lezen :duim:

Blackthunder

Bericht door Blackthunder » 23 apr 2016, 11:22

Gisterochtend onderweg naar mijn werk een dikke vogel geschept, hierdoor mijn linker mistlamp afgebroken, materiaal is gelukkig naar binnen gevallen. Zo snel mogelijk maar naar een schadehersteller toe om te kijken wat een goede oplossing is, maar een nieuwe bumper zit er dik in. Gelukkig goed verzekerd, alleen waarschijnlijk wel door mijn eigen risico heen.

Later op de dag met mijn pa met een autoambulance een tweede BMW opgehaald. Het wordt een projectje voor in de zomer om er in de winter te kunnen rijden en de M5 te kunnen stallen. Ga er later wel een topic voor openen met de voortgang van de werkzaamheden.

Wat zou het zijn? Haha ;-)
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

niels 323i

Bericht door niels 323i » 23 apr 2016, 13:41

k*t vogel. wat zei je vlieg op joh :) . waar heb je die spiegel vandaag en wat koste die?

Blackthunder

Bericht door Blackthunder » 24 apr 2016, 10:08

Dat had ik niet eens aan tijd om te zeggen, helaas :P.
De spiegel heb ik bij Offenga besteld via de webshop. De spiegel komt van een E46 uit 2003. Het manier van plaatsen ging wel anders dan de oude spiegel, maar past verder prima en de stekker past er ook in. Weet alleen niet hoe ik de regensensor moet activeren met de schakelaar. Dus of dat het nog doet? Geen idee..

niels 323i

Bericht door niels 323i » 25 apr 2016, 14:03

kosten van de spiegel?

Blackthunder

Bericht door Blackthunder » 25 apr 2016, 16:27

Ohja, dat was 60 euro. Maar volgens mij hebben ze op dit moment niet zo'n spiegel op voorraad. Misschien via Dparts?

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 27 apr 2016, 13:43

Balen, zou D-Parts inderdaad eens in de gaten houden

Blackthunder

Bericht door Blackthunder » 17 jun 2016, 12:11

Vanmorgen naar Jurjen geweest voor de pixelreparatie. Echt waar, super gozer! Alles met beleid en zeer netjes. Was in een uurtje klaar. Het was nog niet heel erg, maar je kijkt er wel steeds naar :)
Hij vond ook dat mijn deurklink wat piepte. Ik hoorde het zelf niet meer, maar hij deed er wat vet op en toen was dat ook over.

De mistlamp linksvoor is ook gefixed. Ben er niet helemaal tevreden over. Ze hebben namelijk twee schroeven geplaatst die te zien zijn. Maar eens even kijken of ik dat zelf op kan lossen.

Voor de rest bevalt de //M super en nog niet veel onderhoud hoeven te plegen :) Olie ook nog niet hoeven bij te vullen en heb toch circa 4.000 km gereden.

Ohja, had laatst een foto gemaakt en op facebook gezet. Ben geslaagd voor mijn opleiding en kreeg ik de foto afgedrukt op een plaat aluminium van vrienden/familie. Hangt nu in huis te pronken 8)
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

Blackthunder

Bericht door Blackthunder » 19 dec 2016, 12:44

De M5 staat nu een tijdje stil, lekker onder een hoes in een garage :). De teller staat inmiddels op 211.000 en dat zonder problemen, op olieverbruik na. Helaas staan ze hier om bekend en valt er vrij weinig tegen te doen, tenzij je er een klap geld tegen aan wilt smijten.

In het voorjaar de auto maar weer onder de hoes vandaan halen en kijken wat er moet gebeuren. Als eerste het gebruikelijke onderhoud en moeten er rondom nieuwe banden komen (Michelin Pilot Super Sport waarschijnlijk). Ook zal er wel wat gedaan moeten worden aan de roest op de achterste spatborden en dorpels.

Voor de rest ben ik nog wat op zoek naar een andere sound. Veel geluisterd maar het blijft een moeilijke keus. Eisenmann Race (of SuperSound) wordt veel gebruikt en ik wil eigenlijk niet de zoveelste zijn, maar aangezien ik toch de enige ben in de buurt met een E39 M5 maakt dat ook niet zoveel uit. Het liefst had ik dat gedaan met een x-pipe van Rogue Engineering, maar die zitten niet in Nederland en je bent al gauw het dubbele kwijt vergeleken met de x-pipe van SuperSprint. Als er nog iemand suggesties heeft, hoor (en luister) ik graag. Ik ga waarschijnlijk eind dit jaar wat spul bestellen.

kotje

Bericht door kotje » 19 dec 2016, 21:27

Beste Gerrit,

ik heb zelf een eisenmann ss met een x-pipe eronder. ik moet eerlijk zeggen dat ik het af en toe beetje hard vind. eigenlijk moet je een eisenmann ss bestelen en zonder de x-pipe nog. als dat niks is kun je altijd nog een x-pipe nemen.

ik ben eigenlijk zelf benieuwd hoe het klinkt zonder een x-pipe.

paar filmpjes van mijn auto.

https://www.youtube.com/watch?v=PLs7zvqaNx4

https://www.youtube.com/watch?v=W-djZcupSwc

gr

kotje

Blackthunder

Bericht door Blackthunder » 19 dec 2016, 22:59

Bedankt Kotje voor je reactie. Ik heb jouw filmpjes en die van Niels al meerdere malen geluisterd, het is luid, maar klinkt fantastisch. Het liefst doe ik het in één keer, dan hoef je de boel er maar één keer er onder uit te halen, te slijpen en te lassen.

Zaten er trouwens bij de Eisenmann SS stangen/beugels bij om de uitlaat op te hangen?

s54vert

Bericht door s54vert » 21 dec 2016, 10:35

Heb 2 x M5 gehad, 1 met Eisenmann SS zonder XPipe... klonk leuk..

2e Eisenmann SS + XPIPE.. en dat was toch wel even een behoorlijk verschil.... koude start is echt absurd.. nascar is er niets bij..

Moest ik weer kiezen dan echt + Xpipe

Blackthunder

Bericht door Blackthunder » 21 dec 2016, 15:22

Mijn gevoel zegt inmiddels; gewoon doen en gaan voor een dik geluid! Mocht het toch niet bevallen wegens te luid oid, kunnen de originele dempers er ook nog onder.

Maar helaas is die SS x-pipe wat moeilijk te bestellen. Klopt het dat ik het via de website van supersprint moet bestellen en dat het bij hun enige partner in Nederland, RS trade, wordt afgeleverd en wordt doorgezonden naar mijn adres?
Ook op de Eisenmann dempers zit een dikke levertijd op over het algemeen, dat is wel jammer.

niels 323i

Bericht door niels 323i » 22 dec 2016, 09:25

ik heb nog wel ergens een filmpje met alleen de ss dempers. klinkt wel oke maar met een x-pipe gaat hij wel echt met je praten.
je kan natuurlijk ook de s dempers doen met een x-pipe.

een maatje van mij heeft alles besteld voor mij. ik kan wel even vragen aan hem wat de prijs en de levertijd is?

eissenmann ss zonder x-pipe

Afbeelding

Afbeelding

met x-pipe :duimen:
Afbeelding

Blackthunder

Bericht door Blackthunder » 22 dec 2016, 17:01

De Eisenmann zonder x-pipe klinkt een beetje hees, met de x-pipe begint hij echt veel meer te praten zoals je zegt.

Ik heb contact gezocht met bmwproducts en die kunnen de dempers en x-pipe wel leveren voor een mooi bedrag. Ik wacht nog even op de offerte, maar grote kans dat mijn M5 goed ontwaakt na zijn winterslaap haha :gekdoen: :+

*edit: inmiddels besteld :whistle:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Showroom”