Lex_b3' 325ti M / Racingdiffs Sperdiff

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Lex_b3

Re: Lex_b3' 325ti compact

Bericht door Lex_b3 » 06 apr 2017, 18:40

Ja! Alleen met de APK check kon hij net zoveel zien als dat ik heb gezien, oftewel gokken wat het zou kunnen zijn. Hij zou echt een keer op de brug moeten en die hele bodemplaat eraf moeten halen...

Wellicht toch nog een keer de pakking vervangen en ook dichtsmeren. Is het nog een mogelijkheid dat het toch de koppakking kan zijn? Het zit ook op het hitteschild maar heb het idee dat dit hoger zit dan de koppakking.

Zoals verwacht met het driften rook hij wel even lekker halverwege de dag. Eventjes 20 minuten pauze gehouden (ook voor mezelf) en daarna iets agressiever gaan rijden, gek genoeg merkte ik vanaf dat moment niks meer op. Geen rook, lucht of hitte...

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 10 apr 2017, 10:46

Ik ben langzaamaan opzoek naar een goedkoop setje 2e hands koplampen, om daar mn xenon en AE in te bouwen, alleen nu is de vraag hoeveel verschillende "opties" de koplamp kan hebben? In eerste instantie dacht ik dat er alleen halogeen of xenon was. Maar ik zie ook allerlei dingen over stelmotors etc. Dit hoort er toch gewoon standaard in te zitten?

Mijn koplampen draaien na het contact aan te zetten naar beneden, en na 2 seconden weer naar boven, ik dacht dat dit alleen maar voor de xenon lampen was, want afstellen kan ik verder alleen met het wieltje naast de interieur dimmer.

Een optie zou uiteraard zijn dat ik een 2e hands setje koop, en deze meteen vervang met de koplampen die er nu inzitten, zodat ik zeker weet dat ik de juiste versie heb waar ik mee ga knutselen, maar het "glas" heeft wat scheuren, en het is weer zo'n gedoe om de lampen te wisselen..

Lex_b3

Re: Lex_b3' 325ti compact / startprobleempje /

Bericht door Lex_b3 » 18 apr 2017, 19:20

einde werk op kantoor, loop naar de auto, viel me al op dat de auto niet op slot stond maargoed, kan eens gebeuren. Hij staat immers voor een gigantisch raam waar we zitten. Deuren NMI wel gewoon dicht, stap in, draai sleutel op 2e contact. Ondervond een brom ipv de airco die gaat lopen. Draai de sleutel om: KLIK KLIK KLIK KLIK...
Alle lampen aan, het bekende signaal dat de accu niet voldoende spanning heeft blijkbaar, wat ik toen nog niet wist.

Als dit gebeurd zou je juist denken dat het niet aan de accu ligt, maar eerder een storing tussen sleutel en EWS ouzo...

ANWB gebeld en tussendoor toch maar de startkabel erbij wat werkte! ANWB toch laten komen om de accu te meten.

Draaiende motor zonder Electra aan: 13,36
Draaiende motor met Electra aan: 12.80 (uit mijn geheugen)

hij dacht toen dat het de dynamo kon zijn, maar toen heeft meneer de pluspool onder de motorkap getest (accu ligt achterin) en daar werd wel 13,9 gemeten wat een dynamo hoort te geven.

Dus is het wellicht de plus kabel van het motorruim naar de accu. Mijn gedachte: KAN DIT? En hoe ga ik dit aanpakken? Is dit na te lopen/vervangen?

Bekend verhaal?

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 20 apr 2017, 09:02

Meneer van de ANWB heeft andere meetresultaten dan vaderlief, was even snel langsgereden om uitsluitsel te krijgen.
Waarschijnlijk is accuutje vervangen voldoende! Vandaag werkt hij overigens feilloos.

Accu is 12.1, dat is helaas te weinig.. Nu gaan alleen wel m'n metingen naar de haaien, want met een accu switch reset hij de boordcomputer natuurlijk :'(

Dutchie
Contacteer:

Bericht door Dutchie » 21 apr 2017, 09:35

Ik gok een accu probleempje inderdaad, de EWS kun je uitsluiten. als de sleutel geen contact met de EWS maakt gaat ook de startmotor niet rond en wordt de brandstofpomp niet aangestuurd.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 01 mei 2017, 11:20

Rij voor alsnog met dezelde accu rond, beetje goden verzoeken maar so far so good :gek:

Zaterdag de bumpers, spiegels en sierlijsten naar de spuiter gebracht en nog geholpen met de laatste hand voor het spuiten! Als het goed is gaat dat as zaterdag gebeuren, erg enthousiast! :gekdoen:

Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk is dit het laatste kiekje zonder M-pakket :love:

Afbeelding

Lex_b3

Re: Lex_b3' 325ti compact / M-pakket bij spuiter /

Bericht door Lex_b3 » 08 mei 2017, 10:31

Bumpers inmiddels klaar om gespoten te worden, dit gaat hopelijk as zaterdag gebeuren! Schade is goed weggewerkt :W

Afbeelding

Hier ook nog even de steenslag van weggeveegd.

Afbeelding

Zoef007

Bericht door Zoef007 » 09 mei 2017, 22:33

Gedegen voorwerk Lex, ben benieuwd naar het spuitwerk resultaat.

Zoef007

Bericht door Zoef007 » 09 mei 2017, 22:51

Lex_b3 schreef:Ik ben langzaamaan opzoek naar een goedkoop setje 2e hands koplampen, om daar mn xenon en AE in te bouwen, alleen nu is de vraag hoeveel verschillende "opties" de koplamp kan hebben? In eerste instantie dacht ik dat er alleen halogeen of xenon was. Maar ik zie ook allerlei dingen over stelmotors etc. Dit hoort er toch gewoon standaard in te zitten?

Mijn koplampen draaien na het contact aan te zetten naar beneden, en na 2 seconden weer naar boven, ik dacht dat dit alleen maar voor de xenon lampen was, want afstellen kan ik verder alleen met het wieltje naast de interieur dimmer.

Een optie zou uiteraard zijn dat ik een 2e hands setje koop, en deze meteen vervang met de koplampen die er nu inzitten, zodat ik zeker weet dat ik de juiste versie heb waar ik mee ga knutselen, maar het "glas" heeft wat scheuren, en het is weer zo'n gedoe om de lampen te wisselen..

Volgens mij hebben alle Compacts die motorlampencheck bij het aanzetten. Ik had voorheen een vrij kale 316ti waarbij je ook een regelwieltje naast de interieurdimmer had.
Nu met de OEM Xenon ook de check maar automatische afstelling door een sensor met arm op de draagarm rechtsvoor en links achter.
Dus maakt het volgens mij niet uit welk afstelmechanisme de motor vd koplampen bediend en zal de lamp unit hetzelfde zijn, los van de reflectiespiegel etc.

De AE's heb ik ook al liggen, nu nog tijd vinden om die hele operatie uit te voeren :(

Beens1

Bericht door Beens1 » 10 mei 2017, 13:15

Goede voorbereidingen als ik dat zo zie! Beter!
Staat ongetwijfeld erg netjes straks

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 15 mei 2017, 09:46

Thnx heren!

Aankomend weekend nog even met de skirts en sierstrips aan de gang, maar het eerste deel is opgehaald, kan niet wachten tot montage! Gelijk even een 2e set koplampen op de kop getikt en xenon besteld, zodat ik de bumpers er maar 1 keer af hoef te halen
om het neusje volledig naar wens te krijgen :gekdoen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De donors:
Afbeelding

Het was overigens echt een hels karwei om de kleur te krijgen, de topasblau heeft 2 kleurcodes die minimaal verschillen, maar op elk deel van de carrosserie kwamen steeds beide goed uit..

Meneer heeft mij de verf laten mengen aan de hand van een grafiek, dus hij kan zijn handen in onschuld wassen mocht het straks niet blijken te kloppen :popcorn:

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 16 mei 2017, 10:17

alsof het nog niet genoeg was gister einde dag ook nog even de Eibach verlagingsveren gescoord. 35/15, maar weet nog niet of ik achter ook ga monteren..

Krijg vandaag de xenon binnen, dus zal me eerst daarmee bemoeien.

Even snel fotosoepie, dit is wat ik exact inhuis heb..
Edit:
sorry, niet exact, want ik heb óók nog de M spiegels :W
Afbeelding

Zoef007

Bericht door Zoef007 » 17 mei 2017, 09:27

Wat een geheel ander gezicht, mooi hoor! Je hebt zo wel eer van je werk. Ben benieuwd naar de spiegels.

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 19 mei 2017, 12:32

Nòg een vinkje...

Afbeelding

Dutchie
Contacteer:

Bericht door Dutchie » 19 mei 2017, 15:56

Roken dat rubber :D
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact