BMW 130i LCI High Executive. From now on: San Marino Blue
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: BMW 130i LCI High Executive (135i retrofit einddemper)
Wauwhele dikke foto
Re: BMW 130i LCI High Executive (135i retrofit einddemper)
Thanks heren !
Vandaag de waterpomp en thermostaat vervangen. De auto is uitgerust met een elektrische waterpomp, verbruikt minder brandstof, dus minder CO2 uitstoot, hoeft niet continue te draaien dus motor is sneller op temperatuur en het heeft dus zo z'n voordelen. Daarin tegen heeft zo'n pomp niet het eeuwige leven, maar die van mij was nog in prima staat! Ik wil niet om zo iets stil komen te staan langs de weg terwijl ik weet dat ze een keer stuk kunnen gaan. 2 kennisen met hun 335i hebben hem afgelopen maand stuk gehad met een lagere kilometerstand dan ik heb. Hun pomp is deels kunststof en dat helpt ook niet mee, maar preventief is the way to go!
Kosten zijn alleen redelijk hoog. De pomp kost 490,99 euro, de thermostaat 114,68 en de bouten die vervangen moeten worden 6 euro en 47 cent. Dat alles maakt een totaal van 642,24 euro. Dat is een fikse hé? Freude am Fahren zeggen we dan maar, niet als we moeten betalen. Beetje arbeid erbij (2 á 3 uur) en je zit zo op zo'n 1000 euro. Een flink gepeperde rekening...
Ik heb gezocht naar een alternatief en eigenlijk de rest van de doe het zelf'ers gevolgd. Op ebay een originele pomp en Wahler thermostaat gekocht, boutjes krijg je erbij en de verzending is kostenloos. (4 dagen levertijd). En dat voor een fractie (!) van de bovenstaande prijs .
Hier wat plaatjes van het gebeuren. Er moet veel los, maar een andere manier is er niet
Stuurhuis, stabilisatiestang, beplating meerdere delen. Bij een pre-facelift is het makkelijker daar deze geen elektrische stuurbekrachtiging heeft!
Oude pomp er al uit, vergelijken.
Thermostaten. OEM Behrer en Nieuwe Wahler.
Alles weer op z'n plekkie! (ja de thermostaat zit erboven aan de pomp gebout, het is krap!)
En hij pompt ook !
Als koelvloeistof heb ik bij de lokale automaterialen zaak 10 liter gekocht. Kleurloze vloeistof, net als dat eruit kwam. Aanbevolen is blauw, groen of blank. Daar zitten geen agressieve additieven in zoals roze of zelfs rode koelvloeistof. Dit is belangrijk om de juiste te hebben, daar het systeem zo'n 6 liter verliest bij deze klus.
Vandaag de waterpomp en thermostaat vervangen. De auto is uitgerust met een elektrische waterpomp, verbruikt minder brandstof, dus minder CO2 uitstoot, hoeft niet continue te draaien dus motor is sneller op temperatuur en het heeft dus zo z'n voordelen. Daarin tegen heeft zo'n pomp niet het eeuwige leven, maar die van mij was nog in prima staat! Ik wil niet om zo iets stil komen te staan langs de weg terwijl ik weet dat ze een keer stuk kunnen gaan. 2 kennisen met hun 335i hebben hem afgelopen maand stuk gehad met een lagere kilometerstand dan ik heb. Hun pomp is deels kunststof en dat helpt ook niet mee, maar preventief is the way to go!
Kosten zijn alleen redelijk hoog. De pomp kost 490,99 euro, de thermostaat 114,68 en de bouten die vervangen moeten worden 6 euro en 47 cent. Dat alles maakt een totaal van 642,24 euro. Dat is een fikse hé? Freude am Fahren zeggen we dan maar, niet als we moeten betalen. Beetje arbeid erbij (2 á 3 uur) en je zit zo op zo'n 1000 euro. Een flink gepeperde rekening...
Ik heb gezocht naar een alternatief en eigenlijk de rest van de doe het zelf'ers gevolgd. Op ebay een originele pomp en Wahler thermostaat gekocht, boutjes krijg je erbij en de verzending is kostenloos. (4 dagen levertijd). En dat voor een fractie (!) van de bovenstaande prijs .
Hier wat plaatjes van het gebeuren. Er moet veel los, maar een andere manier is er niet
Stuurhuis, stabilisatiestang, beplating meerdere delen. Bij een pre-facelift is het makkelijker daar deze geen elektrische stuurbekrachtiging heeft!
Oude pomp er al uit, vergelijken.
Thermostaten. OEM Behrer en Nieuwe Wahler.
Alles weer op z'n plekkie! (ja de thermostaat zit erboven aan de pomp gebout, het is krap!)
En hij pompt ook !
Als koelvloeistof heb ik bij de lokale automaterialen zaak 10 liter gekocht. Kleurloze vloeistof, net als dat eruit kwam. Aanbevolen is blauw, groen of blank. Daar zitten geen agressieve additieven in zoals roze of zelfs rode koelvloeistof. Dit is belangrijk om de juiste te hebben, daar het systeem zo'n 6 liter verliest bij deze klus.
Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:22, 7 keer totaal gewijzigd.
Re: BMW 130i LCI High Executive (135i retrofit einddemper)
Blijft een genot om je topic te volgen! Pls do continuou!!!
Re: BMW 130i LCI High Executive (135i retrofit einddemper)
Thanks Miquel, ben blij dat te horen dat ik de moeite ergens voor doe
Alle foto's staan erin. Hope you'll enjoy it!
Alle foto's staan erin. Hope you'll enjoy it!
Re: BMW 130i LCI High Executive (135i retrofit einddemper)
Lekker bezig Richard! en dikke foto's ook zeg!
Re: BMW 130i LCI High Executive (135i retrofit einddemper)
Ik ben meer een lezer dan een reaguurder, maar please keep going!-Richard- schreef:Miquel schreef: ben blij dat te horen dat ik de moeite ergens voor doe
Re: BMW 130i LCI High Executive (135i retrofit einddemper)
Dat mag ook hoor, dat ben ik soms ook wel.
Volgens mij is het net als dat we massaal witte 1 series kopen ook de tijd van het remklauwen verven. Ik ergerde me al langer aan de verroeste remklauwen.
Metallic blauw is het geworden. Voor nu alleen de linkerzijde gedaan. Ik ben nog niet helemaal over kwa kleur, in de zon is het mooi en in de schaduw een beetje muah. Ik moet er denk ik nog even aan wennen..
Wel heb ik het allemaal even afgewerkt kwa optisch gedeelte. Even de gietranden eraf en het aanzicht gedeelte mooi glad.
Dit was ook een mooi moment om even de handrem aan deze zijde te stellen. Die doet het weer redelijk nu, maar moet er nog even aan wennen want hij slijt soms heel even aan. Tikje terug dus. Komt ook doordat de binnenzijde van de remschijf het loopvlak is van de handrem, hier zit dus redelijk roest.
Ook heb ik wat spullen besteld vandaag bij carclean. Kan ik a.s. week mijn leer even mooi onderhoud geven!
De bandjes moeten ook weer zwart zie ik..
Volgens mij is het net als dat we massaal witte 1 series kopen ook de tijd van het remklauwen verven. Ik ergerde me al langer aan de verroeste remklauwen.
Metallic blauw is het geworden. Voor nu alleen de linkerzijde gedaan. Ik ben nog niet helemaal over kwa kleur, in de zon is het mooi en in de schaduw een beetje muah. Ik moet er denk ik nog even aan wennen..
Wel heb ik het allemaal even afgewerkt kwa optisch gedeelte. Even de gietranden eraf en het aanzicht gedeelte mooi glad.
Dit was ook een mooi moment om even de handrem aan deze zijde te stellen. Die doet het weer redelijk nu, maar moet er nog even aan wennen want hij slijt soms heel even aan. Tikje terug dus. Komt ook doordat de binnenzijde van de remschijf het loopvlak is van de handrem, hier zit dus redelijk roest.
Voorzijde
Achterzijde
Ook heb ik wat spullen besteld vandaag bij carclean. Kan ik a.s. week mijn leer even mooi onderhoud geven!
De bandjes moeten ook weer zwart zie ik..
Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BMW 130i LCI High Executive (135i retrofit einddemper)
Niks mis met de kleur hoor. Gewoon met de kwast gedaan? Ziet er aardig strak uit.
Re: BMW 130i LCI High Executive (jaarlijkse remklauwpaint ti
Nee is met spuitbus gedaan
Mooie gelegenheid om even alles schoon te maken en nieuw vet eraan
Mooie gelegenheid om even alles schoon te maken en nieuw vet eraan
- Kevin_1987
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 15 jan 2013, 15:44
Re: BMW 130i LCI High Executive (jaarlijkse remklauwpaint ti
Heel netjes gedaan! Strakke kleur ook.
Welke verf heb je gebruikt als ik vragen mag?
Welke verf heb je gebruikt als ik vragen mag?
///M. The strongest letter in the world.
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 18 jul 2016, 18:20
Re: BMW 130i LCI High Executive (jaarlijkse remklauwpaint ti
Niks mis met de kleur. Staat mooi achter die zwarte wielen
Re: BMW 130i LCI High Executive (jaarlijkse remklauwpaint ti
Photobucket...
Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BMW 130i LCI High Executive (Leder gereinigd)
De CIC update gaat nog even op zich laten wachten maar de kans is erg groot dat dit gaat gebeuren.
Wel heb ik goed nieuws over mijn lederen interieur. Het was toe aan een grote schoonmaak, al sinds ik de auto had gekocht. Hiervoor heb ik een aantal stappen gedaan, individueel per deel. De bestuurders stoel heb ik het meest intensief gereinigd, de rest ging moeiteloos schoon.
Hiervoor heb ik gebruikt
All Purpose Cleaner (Meguiars was het goedkoopste)
Mothers Cleaning Foam
Gyeon Prep
Gyeon Leather Coat
Een Paardenhaar interieur borstel en een Valet Pro kwast.
Verder natuurlijk voldoende microvezel doeken.
Stuur voortijd, glanzend, vettig en kreeg er zelf zweet handjes van!
Na het reinigen met Mothers Cleaning Foam en de interieur borstel.
De poriën van het geperforeerde leder zijn weer helemaal schoon, super spul!
50 clean / 50 dirty
Echt voortijd foto's heb ik niet van de stoelen, maar die mochten wel goed schoon. De microvezel doek is dan ook flink vervuild
Alles na het behandelen met Gyeon Leather Coat (staat nu in te werken/drogen)
Na een tijdje, matte finish!
Wel heb ik goed nieuws over mijn lederen interieur. Het was toe aan een grote schoonmaak, al sinds ik de auto had gekocht. Hiervoor heb ik een aantal stappen gedaan, individueel per deel. De bestuurders stoel heb ik het meest intensief gereinigd, de rest ging moeiteloos schoon.
Hiervoor heb ik gebruikt
All Purpose Cleaner (Meguiars was het goedkoopste)
Mothers Cleaning Foam
Gyeon Prep
Gyeon Leather Coat
Een Paardenhaar interieur borstel en een Valet Pro kwast.
Verder natuurlijk voldoende microvezel doeken.
Stuur voortijd, glanzend, vettig en kreeg er zelf zweet handjes van!
Na het reinigen met Mothers Cleaning Foam en de interieur borstel.
De poriën van het geperforeerde leder zijn weer helemaal schoon, super spul!
50 clean / 50 dirty
Echt voortijd foto's heb ik niet van de stoelen, maar die mochten wel goed schoon. De microvezel doek is dan ook flink vervuild
Alles na het behandelen met Gyeon Leather Coat (staat nu in te werken/drogen)
Na een tijdje, matte finish!
Laatst gewijzigd door -Richard- op 09 sep 2016, 15:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: BMW 130i LCI High Executive (leder interieur gereinigd)
Lekker bezig!!
Zier er weer goed uit!!
Spy.
Zier er weer goed uit!!
Spy.
mijn album : viewtopic.php?f=134&t=47790
Re: BMW 130i LCI High Executive (leder interieur gereinigd)
Weer erg netjes Richard!