Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau -Bilstein B14 Schroefset-
Geplaatst: 10 okt 2020, 18:05
Al een hele tijd geen update meer geplaatst over de auto. Maar ook in de tussentijd zeker niet stil gezeten. Bij de APK kwam naar voren dat de veren slijtage begonnen te vertonen, en aangezien ik het onderstel toch al aan wilde pakken meteen gekozen om het dan maar goed aan te pakken. Uiteindelijk besloten om een Bilstein B14 schroefset te monteren. Ik ben erg tevreden over het rijcomfort, eigenlijk verschilt het nauwelijks met het standaard sportonderstel. Waar je het verschil merkt is bij bochten. De auto geeft meer vertrouwen, en ligt vlakker in bochten. Ook op de snelweg ligt de auto nóg strakker bij hoge snelheden. De wagen ligt voor 25mm lager, en achter 15 mm. Ik vind het zelf een prima verlaging, en heb geen moeite met drempels nemen.
Daarnaast zijn ook nog de volgende dingen aangepakt:
211.000 Remleidingen vervangen
211.000 Kleine draagarm linksachter vervangen (Origineel BMW)
212.000 Ventilatorkoppeling en Ventilatorbladen (Origineel BMW)
214.175 Oliewissel
214.500 Remklauw rechtsvoor gereviseerd
214.500 Remschijven + Blokken voor (Origineel BMW)
214.500 Afdekking motorruimte rechts+linksvoor (Origineel BMW
214.500 Temperatuursensor buiten vervangen (Origineel BMW)
214.500 Deurslot rechtsachter vervangen (Gebruikt exemplaar)
214.500 Deurfolies gelijmd
214.500 Kleppendekselpakking
214.500 Dopje achterop inlaat verrvangen (Origineel BMW)
214.500 Geluidsisolatie deur rechtsachter nieuw (Origineel BMW)
214.500 Veerpootlagers vervangen (Origineel BMW)
Daarna de auto weggebracht om eens goed schoongemaakt te worden. Hierbij is de auto grondig gewassen, gekleid en gepolijst. Alle plastic delen zijn weer mooi zwart gemaakt en in een coating geplaatst. Dat geeft een veel mooiere uitstraling dan het grijs uitgeslagen plastic. Ook het interieur is goed schoongemaakt, wat er goed van opgeknapt is. Het interieur heeft nog wel iets meer werk nodig, maar daar gaan we rustig mee verder.
Dan nog de dingen die gaan gebeuren:
-Achterklep roest wegwerken
-Eibach stabilisator voor+achter
-Interieur nog een keer aanpakken.
-Olie niveau sensor neem ik mee bij de volgende oliewissel
-Pixels van de radio