Pagina 4 van 9
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Geplaatst: 17 jun 2019, 20:03
door Daytonawim
12 juli een afspraak bij Mosselman voor de stage 2 tuning,
en daar de hele dag onder de pannen, zal vragen of ik wat foto’s mag maken
ben heel benieuwd
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Geplaatst: 18 jun 2019, 11:49
door graphicfanatik325D
Daytonawim schreef: ↑15 jun 2019, 13:13
Spoiler is binnen, nieuw en origineel, alleen is hij wel zwart metallic gespoten.
Das net iets donkerder dan de auto (auzuritschwartz) , nu de vraag mag ie ook zwart zijn op een andere kleur auto? Een Carbon spoiler wijkt ook af qua kleur, wat denken jullie ?
Azuritschwartz neigt naar blauw als de zon er op staat, zonder zon denk je dat het zwart is.
Ten eerste complimenten!! Altijd leuk om een liefhebber tegen te komen die ook de nodige centen en tijd kan spenderen. Denk dat het voor de meeste van ons toch altijd kwijlen is om naar zaken te kijken die je persoonlijk ook zou willen doen.
Wat betreft de kleur van je spoiler...tsja dat is naar mijn mening gewoon persoonlijk. Wat je zelf al aangeeft carbon wijkt ook af van het zwarte. Ik denk eerlijk gezegd ook dat de "kleur" van het carbon maar voor lief wordt genomen omdat dit een kenmerk is van het materiaal en mensen zich misschien meer zullen "storen" aan iets wat geen carbon is en is gespoten in een kleur dat
net niet is meegespoten als de auto zelf. Als jij je daar zelf niet aan stoort zeg ik gewoon doen! Blijft tenslotte jouw auto toch
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Geplaatst: 18 jun 2019, 11:52
door graphicfanatik325D
Zoals MindWarp ook al aangeeft lijkt het een eenzijdig verhaal te worden. Ondanks dat...blijf a.u.b. lekker posten. Ik vind het mooi om te zien zoals MindWarp en we kunnen niet wachten om de update verder te lezen over je afspraak bij Mosselman.
Nogmaals...Complimenten!!
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Geplaatst: 18 jun 2019, 19:52
door Daytonawim
Dank voor jou opmerkingen
Voor wat betreft de eenzijdigheid, was is daar de oplossing voor
Persoonlijk denk ik dat er wel veel volk komt als ik naar de aantallen “ view’s” kijk, maar dat zijn (aanname) voor een groot deel alleen maar kijkers en mensen die je ziet of hoort als er iets mis is met hun auto.
Ik heb er altijd wel plezier van om wat te prutsen en te ontdekken aan een auto, mij. Achtergrond is meer de oude 5 serie die geheel anders van techniek en electronica was. Nu moet ik echt omdenken en schema’s proberen te lezen. Gelukkig is er meer dan genoeg van te vinden dat helpt wel.
Daarnaast heb ik ook wel het gevoel dat ik geld in een bodemloze put aan het storten ben
want er gaat behoorlijk wat geld zitten in toevoegen van opties en tuning.
De prijzen van opties zijn behoorlijk pittig op de 2e hands markt, dat betekend dat er toch meer mensen mee bezig zijn, dan ik op het forum terug zie. Het inbouwen is toch niet zo simpel in veel gevallen.
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Geplaatst: 19 jun 2019, 14:37
door graphicfanatik325D
Naja oplossing...hoeft geen oplossing voor te komen toch. Het is en blijft een forum waar we dingen delen. Aan ieder de keus waar ze op reageren. Wat betreft het laatste puntje over de tweedehandse markt. Ja klopt. Er zijn genoeg mensen die hier en daar wat willen doen aan hun auto. Dus kijken er genoeg mee zoals ik. Ik heb bijvoorbeeld mijn auto pas een jaar en als het aan mij ligt als liefhebber blijf ook ik er eindeloos geld in steken. Maarja, zo spaart de een postzegels, zo bouwt iemand de hele dag modelbouw treintjes en zo heb je mensen zoals wij die geld steken in een auto die met de dag minder waard wordt
Zoals je zelf aangaf;
We hebben er altijd wel plezier van om wat te prutsen en te ontdekken aan een auto
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Geplaatst: 20 jun 2019, 07:27
door Bart70
Veel mensen lezen alleen inderdaad, ik lees ook meer dan dat ik reageer ;-)
Maar af en toe een opmerking van mensen die lezen kan ik ook altijd waarderen.
In ieder geval lekker bezig en een knappe wagen
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Geplaatst: 24 jun 2019, 13:41
door PorschefanRoel
Er zijn inderdaad veel lezers, en moet toegeven dat ik er ook 1 ben.
Lees met veel plezier de verhalen, maar zeg vaak pas iets als ik iemand kan helpen
Maar ondanks dat lees ik ook dit verhaal met veel plezier
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Geplaatst: 26 jun 2019, 20:35
door Source
Gelezen en gereageerd
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Geplaatst: 06 jul 2019, 17:00
door Daytonawim
Vandaag even nieuwe bougies geplaatst ( was laatst al gedaan dacht ik bij de beurt) tevens de bobines vervangen voor nieuwe Bosch exemplaren. (Zaten delpi bobines in)
Bougies zagen er voor mijn gevoel nou niet bijster mooi uit, terwijl ik echt lange stukken rij.
Reden af en toe onrustig stationair direct na het starten voor een paar seconden, dan is het weg.
Komende dagen eens zien of het heeft geholpen.
Verder gelijk even nieuwe veren en Schokdempers (mtech) besteld voor de achteras. Vind deze nog steeds wat slap (met name bij drempel ) en gevoelsmatig hangt de kont iets te laag.
De oude hebben inmiddels al wat ervaring, dan zie ik wel of voor ook gedaan moet worden.
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Geplaatst: 12 jul 2019, 08:05
door Daytonawim
Nou vandaag een enerverend dagje voor de boeg
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Geplaatst: 12 jul 2019, 20:44
door Daytonawim
Zo dagje zit er op, verhaal maak ik nog wel even hier de dyno alvast.
Het spruitstuk vervangen voor een exemplaar van een 330i was best eenvoudig, als je weet wat je moet doen, anders is het wel een dingetje denk ik.
De inlaten van de kop waren wel vuil, maar gezien de km stand viel het de monteurs 100% mee, ze waren circa 2 uurtjes bezig met wallnut blasting om met name de kleppen en de onderzijde van de buizen schoon te krijgen.
Ondertussen een laptop op de auto gezet om de software van de auto te downloaden, dat duurt dus een uur.
Toen alles weer in elkaar gezet en de eerste runs op de dyno gemaakt met de standaard software, de uitkomsten waren voor de heren en mijzelf iet wat teleurstellend, 192 pk en een koppel van 273 Nm
das dat beloofde wel wat.
De chipper ging daarna aan het werk en heeft een aantal runs gedaan en toen waren de heren weer helemaal verbaast 275 pk en ergens rond de 225 Nm. Weer wat peilen en het uiteindelijke resultaat 273 pk en 332 Nm over een heel net toeren gebied tot aan de toeren begrenzer.
De verschillende monteurs hadden dit eigenlijk nog niet eerder gezien, dat bij tegenvallende basis meeting er een hele mooie chip meting uit de bus kwam.
De boodschap van de kapotte NOx sensor verbaasde mij nou weer niets, das een kwaal waar inmiddels elke N53 wel last van heeft, die ga ik dus asap vervangen.
Uiteraard een aanzienlijk bedrag afgetikt, maar wel met een goed gevoel weggegaan.
Super service,klantvriendelijkheid en kennis van zaken bij Mosselman een aanrader dus
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Geplaatst: 13 jul 2019, 14:12
door Daytonawim
Vandaag gelijk maar even een NOx sensor geregeld bij Offenga, ligt samen met achterveren en dempers (M) op de plank.
Heb ik volgende week zaterdag een mooi klusje.
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Geplaatst: 16 jul 2019, 12:51
door Bart70
Mooie cijfers
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Geplaatst: 19 jul 2019, 17:49
door Daytonawim
Eerste rij ervaring na tuning, auto pakt veel beter op, trekt als een tijger en schakelt uitstekend.
Was een beetje bang dat de diff verhouding wat roet in het eten zou kunnen gooien, maar dat valt super mee, tov een echte 330 maak ik nu een paar honderd toeren minder bij 130km/h
Grappige is dat een defecte NOx sensor voor een verhoogt verbruik zorgt, vandaag even naar verbruik gekeken na tuning, best stevig doorgereden ook in de stad gereden, kom op verbruik uit aan de pomp van 1 op 13,3 ! Over 500 km gemeten.
De computer in de auto geeft 1 op 12,1 aan.
Zo net even bij Offenga achterveren, dempers en montage materiaal opgehaald, tevens een nieuwe NOx sensor meegenomen.
Morgen vroeg even monteren dan even langs Offenga die kunnen dan sensor waarde in de computer resetten.
Zal ook even de wagen hoogte achter meten voor en na de vervanging van veren en schokbrekers.
Ook even aan het zoeken geweest naar performance remmen, nu schijnen de 330i klauwen achter niet op een 325i te passen
dat gaan we dus uitzoeken.
Ben dus benieuwd.
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Geplaatst: 20 jul 2019, 14:59
door Daytonawim
Zo dempers en veren zitten er onder achter, kont is circa 2 cm omhoog gekomen, even kijken wat ik volgende week op de meetlat heb staan.
De veren op een andere manier gedaan dan BMW voorschrijft want das echt niet te doen zonder speciaal gereedschap. Onderste draagarm los was de truc. Kwam een filmpje tegen van autodoc, altijd handig
Kom nu ook weer fatsoenlijk over drempels heen
De NOx zit er ook onder, zat natuurlijk muur vast, na wat aandringen ging ie er toch uit, de nieuwe ging er ook moeizaam in, laatste zetje moet op de brug gebeuren lukt echt niet.
Offenga heeft gelijk de adaptatie waarde voor mij gereset
Ben erg benieuwd wat dat in het verbruik uit maakt. ( niet dat dat zo belangrijk is ) maar ze geven altijd aan dat de defecte sensor voor een verhoogd verbruik zorgt.