Josh 330i Touring
Re: Josh 330i Touring
Nette upgrade weer, en uitlaat ziet er ook errug goed uit onder de wagen. Ben wel benieuwd hoe 'ie op de Bilsteins komt te staan.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Re: Josh 330i Touring
Hij gaat niet verlaagd worden. Ik ben bang dat ik dan vrij snel mijn voorbumper aan de grond rij en daarnaast verwacht ik dat de achterbanden de wielkasten gaan kussen. Dit wil ik liever voorkomen. Ik ga binnenkort, de dempers monteren. Ik neem meteen de toplagers en de rest mee.
Re: Josh 330i Touring
Ik rij nu weer in een 320d met m-pakket en ook m-onderstel en ben echt verbaasd over het gemak waarmee deze over drempels gaat.
In het verleden heel veel modellen met M-onderstel gereden en zelden zo zonder problemen over drempels gekomen.
Zou me dus niet heel erg druk maken als je touring iets lager komt te liggen. Als ik de foto's zo zie, staat ie wel heel hoog.
Verder een mooie wagen
M-pakket oogt meteen heel anders!
In het verleden heel veel modellen met M-onderstel gereden en zelden zo zonder problemen over drempels gekomen.
Zou me dus niet heel erg druk maken als je touring iets lager komt te liggen. Als ik de foto's zo zie, staat ie wel heel hoog.
Verder een mooie wagen
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Re: Josh 330i Touring
Gewoon rustig en met beleid rijden... ik snap overigens niet dat men met een M onderstel al tegen drempels aankomt.
Re: Josh 330i Touring
Nu twijfel ik wel een beetje. Probleem is dat het Eibach setje meteen 30mm verlaagd en dit lijkt mij teveel. M-veren zouden 15mm verlagen dat durf ik nog wel aan. Alleen waar kan ik die zo gemakkelijk krijgen. ![:S :s](./images/smilies/confused.gif)
![:S :s](./images/smilies/confused.gif)
Re: Josh 330i Touring
Mijn Bilstein B12 Sportline zorgt ervoor dat de auto voor tussen de 4,5 en 5cm verlaagd is en achter 3,5. Dit is wel met een E90 natuurlijk, maar alles valt of staat met goede schokdempers. Zelfs met de overdreven - tijdelijke - verlaging van de voorkant van onze Compact (schijnt dus 6cm te zijn ipv de bestelde 4cm) raak ik nog geen drempels en je kunt in de showroom daarvan zien hoe laag die staat. Ik rij echt niet stapvoets, maar wel met beleid. Gewoon rustig aanremmen en de drempel nemen en ja, mijn voorbumper is ook net helemaal onder handen genomen... ik hoef echt geen gekke òf rare capriolen (schuin nemen en zo) uit te halen om over drempels heen te komen. Waar je inderdaad wel mee moet uitkijken zijn de varkensruggen bij parkeerplaatsen... maar ja, je moet toch met de kont het parkeervak in zoals een BMW'ert betaamd ![:D :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![:D :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Re: Josh 330i Touring
Ik zie het inderdaad! Ik twijfel nu ook sterk om misschein een eibach setje mee te bestellen. Alleen waar ik me nog steeds zorgen maak is over het aanlopen van de achterbanden. De styling 162 set die ik momenteel heb liggen wil ik wel graag behouden. De achterwielen zijn 8.5J ET37. Bij de OEM vering lopen deze wel is aan als je te lomp over een drempel gaat en met passagiers is het helemaal een feest. Nu zag ik een andere optie en dat is de ET waarde laten aanpassen (binnen naaf afdraaien). Iemand daar ervaring mee? of iets nuttigs over te zeggen?
Edit:
Ik heb alles besteld: Nieuwe Toplagers, schotels, hoezen, moeren, ringen, etc.
En een Eibach Prokit dus toch maar een verlaging! Ik kan het eventueel altijd nog terug zetten met de originele veren.
Het plan is om de schockbrekers compleet op te bouwen zodat ik ze snel kan wisselen onder de auto
Binnenkort meer!
Edit:
Ik heb alles besteld: Nieuwe Toplagers, schotels, hoezen, moeren, ringen, etc.
En een Eibach Prokit dus toch maar een verlaging! Ik kan het eventueel altijd nog terug zetten met de originele veren.
Het plan is om de schockbrekers compleet op te bouwen zodat ik ze snel kan wisselen onder de auto
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Binnenkort meer!
Re: Josh 330i Touring
Je krijgt nu echter wel met de B12 Pro Kit aan de voorkant een grotere gap tussen wiel en wielkast dan met een B12 Sportline-set hè...
Pro Kit:
VA: 30mm
AA:20-25mm
Sportline:
VA: 45-50 mm
AA: 20-25 mm
Ja, Pro Kit heeft voor minder verlaging dan de Sportline.
Pro Kit:
VA: 30mm
AA:20-25mm
Sportline:
VA: 45-50 mm
AA: 20-25 mm
Ja, Pro Kit heeft voor minder verlaging dan de Sportline.
Re: Josh 330i Touring
Je 330I touring ziet er prachtig uit. Heel leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan om hem af te stemmen op je persoonlijke smaak. Succes en ik blijf het volgen.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
Re: Josh 330i Touring
@pnbmw Dankjewel! Toevallig heb ik jou topic ook al vaker doorgekeken om mijzelf voor te bereiden op toekomstige problemen enzovoort
@CreativeS
Dat klopt daar heb ik bewust voor gekozen. Het spul komt deze week binnen en dan bij ik de Schokbrekers als nieuw op. Dus alles nieuw (veerschotels, ringen, moeren, rubbers etc.) Dan ben ik meteen klaar.
Nog kleine update:
Voorgril Mat zwart gemaakt lang over getwijfeld of ik het wel mooi zou vinden maar ik ben er wel tevreden mee.
![smile :P](./images/smilies/puh2.gif)
@CreativeS
Dat klopt daar heb ik bewust voor gekozen. Het spul komt deze week binnen en dan bij ik de Schokbrekers als nieuw op. Dus alles nieuw (veerschotels, ringen, moeren, rubbers etc.) Dan ben ik meteen klaar.
Nog kleine update:
Voorgril Mat zwart gemaakt lang over getwijfeld of ik het wel mooi zou vinden maar ik ben er wel tevreden mee.
- Spoiler: Laat zien
Laatst gewijzigd door Josh330 op 24 feb 2020, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Josh 330i Touring
Update:
Eindelijk tijd gehad om de Bilsteins eronder te leggen.
Helaas zat het niet mee en was er 1 bout afgebroken in het fusee.
De andere kant hierdoor voorzichtig aangepakt door een combinatie van veel kruipolie, opwarmen en een hamer.
Uiteindelijk kwam deze gelukkig los zonder te breken
-Schokbrekers rondom voor Bilsteins
-Veerpoot lagers voor
-Veerschotels zelf
-Alle bouten en moeren
-Eibach prokit veren rondom
-Achter veerpoot lager
-Draag arm rubbers voor originele BMW
-Stofhoezen en eindstop
-Auto opnieuw laten uitlijnen
-Versterkingsplaten voor
-Versterkingsplaten achter
Veel werk en lang mee bezig geweest maar het verschil is behoorlijk merkbaar! Zeer tevreden over het resultaat.
De foto's van de verlaagde Touring volgen nog.
Eindelijk tijd gehad om de Bilsteins eronder te leggen.
Helaas zat het niet mee en was er 1 bout afgebroken in het fusee.
- Spoiler: Laat zien
De andere kant hierdoor voorzichtig aangepakt door een combinatie van veel kruipolie, opwarmen en een hamer.
Uiteindelijk kwam deze gelukkig los zonder te breken
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
- Spoiler: Laat zien
-Schokbrekers rondom voor Bilsteins
-Veerpoot lagers voor
-Veerschotels zelf
-Alle bouten en moeren
-Eibach prokit veren rondom
-Achter veerpoot lager
-Draag arm rubbers voor originele BMW
-Stofhoezen en eindstop
-Auto opnieuw laten uitlijnen
-Versterkingsplaten voor
-Versterkingsplaten achter
Veel werk en lang mee bezig geweest maar het verschil is behoorlijk merkbaar! Zeer tevreden over het resultaat.
De foto's van de verlaagde Touring volgen nog.
Re: Josh 330i Touring
Hierbij de foto van de verlaagde touring (wel smering)
![Afbeelding](https://i.gyazo.com/86594dc8e763a269a6a8480fcd746116.jpg)
![Afbeelding](https://i.gyazo.com/86594dc8e763a269a6a8480fcd746116.jpg)
Re: Josh 330i Touring
Netjes Josh! Verschil zie je duidelijk, maar nog belangrijker... het rijplezier wordt ook groter ![:D :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![:D :D](./images/smilies/biggrin.gif)
- martinus83
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 21:25
- Locatie: Noord-brabant
Re: Josh 330i Touring
Altijd lastig, op gegeven moment gaan ze toch corroderen. Heb nog wel nieuwe zwarte wielbouten liggen mocht iemand erom verlegen zitten :-)
PS verlagen, ik heb heel even met Billstein B6 (geloof ik, iets lager dan standaard) icm eibach pro set gereden. Ik vond dit helemaal niks, veel te hard achter (je raakt iig niks) en te hoog voor.
Ik ben snel (terug) overgegaan naar een KW variant 1 set en dit bevalt altijd nog het beste. Netjes instelbaar, de variant 2 set die ik had ook nog in hardheid verstelbaar. Heb mijn auto vorige week verkocht met deze set en ook de nieuwe eigenaar is er erg over te spreken. Staat gewoon zoveel beter als een auto netjes op zn velgen staat.
Zelf met 19 inch bredere wielen achter geen problemen. Ik reed het langst rond met een 18 inch breedset, wel met achter een 225 bandje, maar 245 zou ook zeker kunnen bij nader inzien.
Maar, vooral doen waar je zelf natuurlijk het meest happy mee bent!
Verder puik werk, netjes hoor, erg mooie stoelbekleding ook!
Re: Josh 330i Touring
Dankje Martinus!
Tot nu toe bevalt de combi Bilstein en Eibach erg goed. Ten opzichte van wat er af kwam een behoorlijke verbetering.
De Style 162 gaan wel de verkoop in want die lopen achter toch behoorlijk aan.
Nu ben ik aan het kijken wat ik daar terug voor ga kopen (originele ET waarde).
Tot nu toe bevalt de combi Bilstein en Eibach erg goed. Ten opzichte van wat er af kwam een behoorlijke verbetering.
De Style 162 gaan wel de verkoop in want die lopen achter toch behoorlijk aan.
Nu ben ik aan het kijken wat ik daar terug voor ga kopen (originele ET waarde).