Pagina 4 van 28
Re: Harm: 320D 1998 p. 3: densionvraag.
Geplaatst: 05 jun 2009, 21:55
door Harm78
Bij de XM had ik elke week wel een mooie update omdat er weer iets werkend was gemaakt of zo... bij de BMW blijft 't bij de details
Zo heb ik vandaag een kentekenplaathouder zonder zwarte rand "gemonteerd":
En heb ik laatst een hele doos GSM-antennes gekregen, die ook op mijn gsm-antenne bleken te passen. Ik kan nu kiezen uit 3 modelletjes:
Deze zat er op:
Deze heb ik ook nog, met krulletje:
En deze zit er nu op, vond 'm wel grappig:
Verder heb ik een vriend van me ook een BMW aangesmeerd, hier staan ze gezellig naast elkaar:
Het Densiongeval is besteld, maar is blijkbaar pas half volgende week weer bij de importeur. Niks geen 1 a 2 dagen levertijd dus.
Re: Harm: 320D 1998 p. 3: densionvraag.
Geplaatst: 06 jun 2009, 11:02
door Farl
Haha! We hebben hier te maken met een echte antenne-verzamelaar!
Verder erg netjes zo'n cleane kentekenplaathouder, daar houd ik ook van.
Re: Harm: 320D 1998 p. 3: densionvraag.
Geplaatst: 11 jun 2009, 19:14
door Opt1mus
Goeie keus voor de antenne
Heeft je maat zich ook al aangemeld?
Re: Harm: 320D 1998 p. 3: densionvraag.
Geplaatst: 11 jun 2009, 23:01
door Harm78
Mijn maat vindt z'n BMW een veredelde pekelbak, vindt dat z'n kevert van 1959 niet voor dagelijks gebruik is ofzo
De Dension is vandaag binnen gekomen! Als ik alle boekjes zie, lijkt 't erg ingewikkeld allemaal! Zaterdag maar eens het ding erin proberen te prutsen.
Alleen vraag ik me nog steeds af hoe je de cd-wisselaarfunctie oproept bij een Business cd-speler. Door de cijfertoetsen in te drukken als ik op CD heb gedrukt?
Nouja misschien wijst 't zichzelf wel...
Re: Harm: 320D 1998 p. 3: densionvraag.
Geplaatst: 11 jun 2009, 23:30
door Farl
Fijn dat de Dension binnen is! Alleen is dit onderdeel niet bedoeld voor vragen daarover. Graag verwijs ik je naar de
zoekfunctie of je maakt
hier een nieuw onderwerp aan.

Re: Harm: 320D 1998 p. 3: densionvraag.
Geplaatst: 11 jun 2009, 23:38
door Harm78
Ja dat weet ik, maar om nou voor zo'n lullig vraagje een topic te maken

Vroeg 't me meer af, maar ik zie het wel als ik 't erin ga prutsen. Ben wel erg benieuwd of het allemaal gaat werken!
Intussen heb ik trouwens al 13k gereden met de 320D, het gaat hard! Maar het rijdt dan ook zo lekker.
Re: Harm: 320D 1998 p. 3: densionvraag.
Geplaatst: 12 jun 2009, 19:45
door Harm78
Daarnet de Dension ingebouwd. Dat ging vrij simpel, alleen was 't gekloot om alle kabels achter de radio weg te werken. De extra kabels van de Parrot met 2connect dinges zitten er ook al... maar 1 clipje van de luchtroostertjes afgebroken.
Werkt verder prima, al moet ik wel alle functies zien te onthouden en heb ik nog geen idee hoe ik tekstweergave kan activeren. Staat in de handleiding, maar dat werkt niet. Schijnt door een software-update te kunnen, maar ik kan niet vinden of ik nou een v1 of v2 heb.
Het Dension kastje heb ik in het dashboardkastje gelegd, daar ligt ie prima.
Re: Harm: 320D 1998 p. 3: densionvraag.
Geplaatst: 13 jun 2009, 17:24
door Ton 320D Touring
Harm78 schreef:ik kan niet vinden of ik nou een v1 of v2 heb.
Zie hier:
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=37&t=6575
Re: Harm: 320D 1998
Geplaatst: 14 jun 2009, 22:39
door Harm78
Ik had inderdaad een topic gemaakt om de vraag te stellen

Re: Harm: 320D 1998
Geplaatst: 19 jun 2009, 06:47
door Harm78
Vandaag ga ik eens bij de dealert langs voor de voordraagarmrubbers. Ik had al het idee dat 't vooral wat klapperde, en hij is erg gevoelig voor spoorvorming. Gisteren deed iemand een grappige test: tegen het voorwiel schoppen en dan kijken of het wiel voor-achter beweegt. Dat deed ie dus, dus het moet maar.
Ook ga ik vandaag bij de automaterialenhandel zo'n Pierburg LMM bestellen, ben benieuwd of ie 't er meteen lekker op doet of dat ik 'm moet laten programmeren.
Re: Harm: 320D 1998
Geplaatst: 21 jun 2009, 18:49
door Harm78
Vanmiddag even de LMM vervangen. Klusje van niks, maar waarom moet dat ding nou weer vastzitten met torx-met-gaatje?
Ik had bij de onderdelenboer gewoon een Pierburg besteld, die immers op hbase.nl ook gewoon in het assortiment zit. Ding erin geprutst, en warempel, hij startte er gewoon op. Na een stukje rijden bleek dat de dip bij het optrekken bijna weg is, maar nog net niet helemaal. Ik vermoed dat ik dus toch nog even langs een Bosch specialist moet om de waardes te laten resetten ofzo.
Re: Harm: 320D 1998
Geplaatst: 14 jul 2009, 21:43
door Harm78
Weer een paar ENORME updates
Er waren een paar dingen aan mijn BMW die een beetje versleten eruit zagen: de versnellingspook (vervangen), pookhoes (vervangen) en verder nog het stuur (vale plekken) en de achterlichtgedeeltes in de kofferklep (dof/vergeeld).
Het stuur heb ik laatst vervangen door een nieuw bekleed exemplaar, met gedeeltelijk geperforeerd leer en stiksels in M-kleuren:

Ja ik weet het, maar zo'n Xperia is geen fijne camera :p
Vandaag heb ik voor 30 euro de achterlichtunits in de kofferklep via Marktplaats gekocht, zo goed als nieuw, mooi helder en blinkend:
Nieuw en oud:

Wederom, een Xperia is minder fijn als camera...
Re: Harm: 320D 1998
Geplaatst: 14 jul 2009, 22:44
door Robbel
Zeer netjes! Die "stomme" kleine details zoals die achterlichten doen stiekem heel veel met een auto

Re: Harm: 320D 1998
Geplaatst: 14 jul 2009, 23:26
door Harm78
Klopt, zeker als je 'm wat beter bekeek zag 't er een beetje pauper uit

Gelukkig wil iedereen led, witte en facelift lampen op z'n E46 dus worden er zat van deze aangeboden!
Re: Harm: 320D 1998
Geplaatst: 12 aug 2009, 07:56
door Harm78
Sinds eergisteren ben ik Koos Trekhaakloos! Heb dat lelijke onding er maar eens onderuit gesloopt, nadat ik andere bumpersteunen had gehaald. Dat ziet er effe wat strakker uit zeg! Ook ontdekt waarom de bumper links aan de zijkant niet zo mooi hangt: het plastic steuntje waar ie op moet hangen was afgebroken. Maar da's een los onderdeel, dat ik binnenkort eens even zal gaan scoren.
En sinds gisteren zijn m'n draagarmrubbers vervangen. Heb 't maar eens laten doen omdat ik geen zin had in gekloot om 't allemaal op bokjes voor elkaar te krijgen. De rubbers had ik al bij de dealer gehaald (134 euro), en een garagist heeft ze er in een uurtje (35 euro per uur) onder geklust. Ook meteen de airco even laten servicen (leeghalen en weer vullen), er bleek nog 500 van de 750 gram koudemiddel in te zitten. Die 2 dingen samen kostten 110 euro, dus valt ook nog mee
Overigens rekent de dealer volgens mij 2 uur werk voor die rubbers te vervangen, die doet dat dan zeker heel erg rustig aan...