Pagina 4 van 4

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Geplaatst: 25 sep 2024, 11:01
door beamer523i
Het is alweer enige tijd geleden maar de 6 injectoren zijn alle 6 vernieuwd. En nu na 2,5 jaar en 60.000km blijken ze opnieuw stuk. Heel normaal krijg ik te horen. Komt heel vaak voor met de index 11 injectoren. Ik sta dus opnieuw voor de keuze. Ofwel opnieuw €4.000 reparatie uit laten voeren voor een heerlijke 523i uit 2011. Net nieuwe Brembo’s rondom… met het risico dat ná zo’n kostbare reparatie de injectoren snel weer de geest geven. Ben er echt meer dan klaar mee…. Als iemand een goed idee heeft :-) :-(

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Geplaatst: 25 sep 2024, 15:10
door ehombie
copy/paste uit eerdere reactie


Ik had geprobeerd om de defecte injectors op te sporen a.d.h.v. inpa life data...(zie eerder bericht) en alleen deze te vervangen.
Je had toch niks te verliezen...alleen dat het je/men "extra (diagnose) tijd kost

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Geplaatst: 25 sep 2024, 17:15
door ptrkp
Je kan de injectoren eruit halen en laten testen, zo hoef je alleen de kapotte te vervangen. Dit is een klusje wat je makkelijk zelf kunt als je handig bent. De mijne zijn na 5 jaar en 100.000Km ook aan de beurt.

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Geplaatst: 25 sep 2024, 21:39
door Source
Inderdaad zou ze laten testen en de slechtste vervangen.

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Geplaatst: 11 apr 2025, 13:05
door Eduardobrasil
Goedemorgen!
Laat me eerst voortsnellen, ik ben Eduardo en rij ik een 523i uit 2011 met maar 110k op de teller.. heb de auto in oktober 2024 gekocht. De auto sinds ik kocht liep de motor niet helemaal goed althans stationair liep perfect rond 650 zonder problemen, maar als je vertrekt en reed je constant snelheid en rpm tussen 1500/2000 gaat de auto helemaal schokken, lijkt net iemand opeens op de rem trapt. Verder uitgelezen wat was, een hoop misfiring op bijna allee cilinders. Maar naar 2km rijden was over en ging de auto normal doen, maar ook als je de gas bleef geven (iit koud stand) waren geen misfiring, (misfiring gebeurt alleen bij rijden de eers 2kms. Inmiddels 6 boutjes (bosch r6) 6 Bobine van Bosch, 6 nieuwe injectoren, gasklep huis schoongemaakt (was schoon), maf sensor schoongemaakt, Vanos schoongemaakt, auto geeft geeen storingen aan. Dus wordt zoeken😵‍💫😵‍💫😵‍💫 , wat is lek is de klepdeksel, die lekt precies boven de uitlaat,pff komt echt een vieze lucht binnen bahh, maar die wordt deze maand vervangen..
Autootje is super netjes, maar de eerste 2km rijden maakt mij gek😵‍💫😵‍💫😵‍💫

Misschien dat ik hele systemen moet resetten (waardens). Maat dat heb ik niet de computer voor, wel de injectoren ingeleerd met mijn Autelmaxi app.

Als iemand mij kan helpen met deze bijzondere situatie graag..
Alvast bedankt


Afbeelding

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Geplaatst: 11 apr 2025, 16:29
door m.h.
Als je al zoveel hebt vervangen en de klachten zijn niet veranderd zul je toch echt diagnose adv live data moeten stellen.

Op deze manier kun je onderdelen blijven vervangen, in de hoop dat het wat opbrengt.
Waar kom je vandaan, misschien wil iemand een keer meekijken wat er aan de hand kan zijn. Of iemand die beschikt over fatsoenlijke uitleest apparatuur

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Geplaatst: 11 apr 2025, 21:02
door B-Buster
Druk van de HPFP en LPFP meten.

Je krijgt geen foutcodes tot deze echt stuk gaan. Je dure injectoren vinden het ook niet leuk mocht de brandstofdruk niet optimaal zijn, dus niet te lang mee blijven rijden.

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Geplaatst: 12 apr 2025, 11:43
door m.h.
Zou vooral eens kijken naar je fueltrims. Aangezien het alleen de eerste 2 km is wanneer de problemen zich voordoen. Misschien een (koude) lambda probleem.

Maar nogmaals, niks meer vervangen tot je een diagnose hebt kunnen stellen