19 Inch velgen
Re: 19 Inch velgen
Als je een 19" breedset hebt, dan valt Vredestein helaas af... 255/30R19 wat ik achterop wil hebben is er maar van een paar fabrikanten, en volgens mij is Vredestein daar niet een van 

Zijn idd heel weinig merken als je in die regionen kwa maten komt.Griffendahl schreef:Als je een 19" breedset hebt, dan valt Vredestein helaas af... 255/30R19 wat ik achterop wil hebben is er maar van een paar fabrikanten, en volgens mij is Vredestein daar niet een van
- marcovandaar
ok.
ik heb wel vredestein, maar ik heb 265 van achter, en 225 van voor dacht ik.
ik heb wel vredestein, maar ik heb 265 van achter, en 225 van voor dacht ik.
EX BMW: 325 clubsport - CarbonSchwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
19" met 265 banden zal passen op een coupe, maar helaas niet op een sedan of touring. Naar mijn weten gaat daar zelfs met de ideale ET waarde 255 nog wel aanlopen... Is toch duidelijk verschil. Met zulke 19" wordt dit allemaal best kritisch...
M3 heeft helemaal ruimte zat

-
Er zit dus veel wielkastruimteverschil tussen een sedan en een coupe wil je zeggen??Griffendahl schreef:19" met 265 banden zal passen op een coupe, maar helaas niet op een sedan of touring. Naar mijn weten gaat daar zelfs met de ideale ET waarde 255 nog wel aanlopen... Is toch duidelijk verschil. Met zulke 19" wordt dit allemaal best kritisch...
Correct
Ik meen zo rond de 10 mm meer ruimte in de wielkasten bij een coupe

-
10 mm meer naar buiten toe(de wielkast?)?Griffendahl schreef:CorrectIk meen zo rond de 10 mm meer ruimte in de wielkasten bij een coupe
Ik ken iemand met een coupe en weitec set. rijdt met 18inch ET35. 40mm voor/ 30 achter. Ding ligt supernetjes. En de wiel, carroserie combi zit echt strak en dicht bij elkaar. Vreemd genoeg loopt het never aan...ideaal en vreemdgenoeg nog comfortabel ook.
Ik heb ET40 om de 18 inch. Mijn velgn staan dus 5 mm meer naar binnen. Ik dacht dan moet het altijd passen maar toch leek het mij al dat ik minder ruimte heb.. Ik dacht dit is optisch bedrog.. maar dat is dus niet zo..
Het kan dus zijn dat ik met dezelfde set iets aanlopende wielen heb...als ik iets niet wil is het dat wel.... (| ik dacht het is safe maar voor mij kan dat dus anders uitpakken..
In iedergeval bedankt voor de info!
- blue-beemer
ligt er ook nog aan hoe breed de velgen zijn, 255 past normaal onder de sedan zonder aanlopen mits de goede waardes van de velgen.AlpinaDrachten schreef:10 mm meer naar buiten toe(de wielkast?)?Griffendahl schreef:CorrectIk meen zo rond de 10 mm meer ruimte in de wielkasten bij een coupe
Ik ken iemand met een coupe en weitec set. rijdt met 18inch ET35. 40mm voor/ 30 achter. Ding ligt supernetjes. En de wiel, carroserie combi zit echt strak en dicht bij elkaar. Vreemd genoeg loopt het never aan...ideaal en vreemdgenoeg nog comfortabel ook.
Ik heb ET40 om de 18 inch. Mijn velgn staan dus 5 mm meer naar binnen. Ik dacht dan moet het altijd passen maar toch leek het mij al dat ik minder ruimte heb.. Ik dacht dit is optisch bedrog.. maar dat is dus niet zo..
Het kan dus zijn dat ik met dezelfde set iets aanlopende wielen heb...als ik iets niet wil is het dat wel.... (| ik dacht het is safe maar voor mij kan dat dus anders uitpakken..
heb zelf ook 255 op 18 inch en ET40 en loopt niet aan met verlaging
- lverstappenl
Ik heb laatst nagevraagd en voor m'n 19" 9.5J velgen moest ik een et van 50 hebben om het niet aan te laten lopen..AlpinaDrachten schreef:10 mm meer naar buiten toe(de wielkast?)?Griffendahl schreef:CorrectIk meen zo rond de 10 mm meer ruimte in de wielkasten bij een coupe
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
ET45 op 9,5J met 265 banden zou moeten gaan op een coupe als je de amerikaanse fora moet geloven
- lverstappenl
Dan zul je de schermen toch goed uit moeten laten rollen. Ik zit met ET 40 9.5J 255 banden regelmatig aan.. Ik wil daarom ook de velg af laten draaien naar een et 45-50..Griffendahl schreef:ET45 op 9,5J met 265 banden zou moeten gaan op een coupe als je de amerikaanse fora moet geloven
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
-
lverstappenl schreef:Dan zul je de schermen toch goed uit moeten laten rollen. Ik zit met ET 40 9.5J 255 banden regelmatig aan.. Ik wil daarom ook de velg af laten draaien naar een et 45-50..Griffendahl schreef:ET45 op 9,5J met 265 banden zou moeten gaan op een coupe als je de amerikaanse fora moet geloven
Een 255 band van merk 1 kan toch een stuk breder uitvallen door de wang dan een 255 van merk 2.
Zit erg veel verschil in. Maatje van me had onder de VW 18inch met viking banden.. Liep bijna nooit aan.. alleeen bij echt hoge bochsnelheid haaksom bij een 90gr bocht..
Nu dacht ie ik gooi er een paar goede banden op. Michelin.. Ding loopt nu zelfs aan op de snelweg bij een hobbeltje... laat staan als je een bocht neemt......
zelfde bandenmaat.