Versterker + sub inbouwen
Re: Versterker + sub inbouwen
Rijdt werkelijk iedereen in dit topic een touring ofzo?? Ik krijg echt nauwelijks bass vanuit mijn kofferbak naar voren!
Mjah ik rijd geen touring, maar kan ook absoluut geen reden verzinnen een sub in te bouwen 

Ik rij sedan, met subwoofer in de kofferiblauw schreef:Rijdt werkelijk iedereen in dit topic een touring ofzo?? Ik krijg echt nauwelijks bass vanuit mijn kofferbak naar voren!

Hoi Jongens,
Ik heb een vraagje, ben nu bezig met het inbouwen van mijn versterker. Op de versterker zelf zit al een high-low converter dus eigenlijk heb ik alleen de kabels nodig die naar de speakers leiden maar nu komt het.. Waar haal ik die vandaan? Ik heb het linkerpanneel van de kofferbak los gehaald en nu kom ik een wirwar van kabels tegen.. Kan iemand mij vertellen welke de speaker kabels zijn? Ik zie ook een stekker waar 3 kabeltjes ingaan en daar staat AMP op, zou dit het zijn of is dit alleen voor de cd wisselaar bedoeld? Op de 3e foto is dit het linker kabeltje.. En volgens mij moet er toch ook een remote bij zitten? Kan iemand me uit de brand helpen?

Ik heb een vraagje, ben nu bezig met het inbouwen van mijn versterker. Op de versterker zelf zit al een high-low converter dus eigenlijk heb ik alleen de kabels nodig die naar de speakers leiden maar nu komt het.. Waar haal ik die vandaan? Ik heb het linkerpanneel van de kofferbak los gehaald en nu kom ik een wirwar van kabels tegen.. Kan iemand mij vertellen welke de speaker kabels zijn? Ik zie ook een stekker waar 3 kabeltjes ingaan en daar staat AMP op, zou dit het zijn of is dit alleen voor de cd wisselaar bedoeld? Op de 3e foto is dit het linker kabeltje.. En volgens mij moet er toch ook een remote bij zitten? Kan iemand me uit de brand helpen?

- Dutch Delight
Hi
Ik weet het niet 100%, maar als je je bestaande (voor) speakers op een versterker achterin wilt aansluiten, zul je toch kabels moeten gaan trekken, het lijkt mij niet dat dit al voorgelegd is. De speakers in de hoedenplank kun je uiteraard meteen naar je versterker leiden. Het lijkt er meer op dat dit signaalkabels zijn voor een wisselaar of navi of zo, Bertus van dit Forum kan je misschien meer vertellen hierover.
Ik weet het niet 100%, maar als je je bestaande (voor) speakers op een versterker achterin wilt aansluiten, zul je toch kabels moeten gaan trekken, het lijkt mij niet dat dit al voorgelegd is. De speakers in de hoedenplank kun je uiteraard meteen naar je versterker leiden. Het lijkt er meer op dat dit signaalkabels zijn voor een wisselaar of navi of zo, Bertus van dit Forum kan je misschien meer vertellen hierover.

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
Ja ok, dat is duidelijk. Maar ik wil alleen de achterspeakers doorlussen om de versterker aan te sturen. Dus van voor speakers naar achteren is geen sprake. Maar het is mij onduidelijk of ik die 4 kabeltjes uit die kabelboom op de foto kan halen..MPower72 schreef:Hi
- Dutch Delight
Ik zou dan vanaf de speakers achter nieuwe kabels leggen direct naar je versterker, dus niks doorlussen. Bestaande kabels dus loshalen en ergens achter je zijbekleding in je kofferbak leggen.

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
-
speakerkabels zul je moeten trekken heb ik ook gedaan, is wel te doen gewoon door de goten heen aan de zijkanten van de auto, onder de 8terbank door en evt. door je skiluik heen, achter de bekleding langs naar je versterker succes
Ik denk dat jullie mijn vraag verkeerd begrijpen.. ik wil alleen graag weten welke kabels in de kabelboom op de foto's de signaal kabels naar de achterspeakers zijn. Zodat ik deze kan doorleiden naar de versterker. En of er eventueel een Remote kabeltje tussen zit.rboogaardt schreef:speakerkabels zul je moeten trekken heb ik ook gedaan, is wel te doen gewoon door de goten heen aan de zijkanten van de auto, onder de 8terbank door en evt. door je skiluik heen, achter de bekleding langs naar je versterker succes
Hoe je je achterspeaker kabels vind heb ik je zojuist in een ander topic al uitgelegd.
De remote zul je wel vanaf je radio moeten halen, ook hiervoor bestaan al topics met duidelijke uitleg.
De remote zul je wel vanaf je radio moeten halen, ook hiervoor bestaan al topics met duidelijke uitleg.
Heel simpel waar die zitten gewoon achter van de speakers trekken en dan van je versterker naar je speakers andere kabel..
makelijker kan niet!
makelijker kan niet!
Ik heb ook een orginele radio met een sub.. maar, ik het zo gedaan.
1. voor speakers upgrade naar audio systen e46 pas systeem.
2. Infinity subwoofer encloser basslink, ik wou de basslink 2 hebben maar pas te niet jammer.
3. basslink heeft een ingebouwde versterker voldoende power voor een sedan daarop me achter speakers aangesloten. en de sub ook op de achter speakers werkt perfect ik heb een sub control voorin geplaats en kan me sub regelen ideaal
.
1. voor speakers upgrade naar audio systen e46 pas systeem.
2. Infinity subwoofer encloser basslink, ik wou de basslink 2 hebben maar pas te niet jammer.
3. basslink heeft een ingebouwde versterker voldoende power voor een sedan daarop me achter speakers aangesloten. en de sub ook op de achter speakers werkt perfect ik heb een sub control voorin geplaats en kan me sub regelen ideaal

Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
kan je me uitleggen op welk kabeltje je die monitor kabel hebt aangesloten,., omdat ik geen Multimeter heb kan ik het niet opmeten en ik rij ook altijd met licht aan dus zou het voor mij de ideale oplossing zijn om geen kabels naar voren te trekken: :>BMWe46320d schreef:nu ga je lache maar heb me remote van me achterlicht vandaanik rijd namelijk altijd met licht hehe
gr
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
Ben ook bezig met het inbouwen van mijn Pioneer sub. Loop alleen een beetje vast bij de kabelgoten van de deuren, hoe krijg ik die los zodat ik erbij kan?