Auto's van voor '98 mag je in swappen wat je wilt, mits het maar fatsoenlijk en veilig in elkaar zit. Dan kost het je maar 25-75 euro afhankelijk van wat ze allemaal aan je papieren moeten veranderen. En je krijgt dus alleen nieuwe papieren, geen nieuw kenteken.
Bij auto's vanaf '98 en bij een vermogenswinst van meer als 40% moet je een uitgebreidere keuring ondergaan. Reken daarbij al gauw op een €1000,-.
Hierbij ondergaat je auto een algemene technische keuring (APK), weggedragtest en een geluidsmeting.
Re: Coupe...Foto's M-pakket chip resultaten Update 14-09
Re: Coupe... Project foto's! update 06-12
Onzin, regeling is gewijzigd.
Okey ik weet het ook niet zkr maar heb paar weken terug dan met wat mensen op het rdw gepraat en neem aan dat hun het toch wel weten. :?
Dat kan maar zo, maar dit is wat er bij mij bekent is, gezien de regeling kort geleden gewijzigd is, maatje van mij gaat eind Januari Swappen met zn civic, als je het blok er dan nog niet in hebt liggen houd ik je graag op de hoogte
Oke super ik ben nieuwschierig.
Als het goed is ga ik er mee beginnen tussen kerst en oud en nieuw. Dan halen we eerst de motor uit de auto van mijn collega en dan daar gelijk de 320 in terug.
Dan ga ik rustig die 18is motor reveseren (allen de kop) even kijken of alles goed is enzo en dan gaat die motor er bij mij in.
Maar ff kijken hoe het gaat lopen.`
Hier heb ik een foto van het subframe van de sedan aan de achterkant. Hier heb ik de veren en de stabilisator stang van overgezet netzoals de veren omdat dat met de spoor verbreders de wielen net de binnen kant van de monder kuip raakte als ik over een drempel heen reed.
En hier nog een foto van het andere setje achterwielen, hier zitten de spoor verbrededers tussen, maar niet echt mooi met deze wielen.
Als het goed is ga ik er mee beginnen tussen kerst en oud en nieuw. Dan halen we eerst de motor uit de auto van mijn collega en dan daar gelijk de 320 in terug.
Dan ga ik rustig die 18is motor reveseren (allen de kop) even kijken of alles goed is enzo en dan gaat die motor er bij mij in.
Maar ff kijken hoe het gaat lopen.`
Hier heb ik een foto van het subframe van de sedan aan de achterkant. Hier heb ik de veren en de stabilisator stang van overgezet netzoals de veren omdat dat met de spoor verbreders de wielen net de binnen kant van de monder kuip raakte als ik over een drempel heen reed.
En hier nog een foto van het andere setje achterwielen, hier zitten de spoor verbrededers tussen, maar niet echt mooi met deze wielen.
Ziet er goed uit.... mag wel eens gepoets worden he ....... en ander uitlaatsierstukje!
Re: Coupe... Project foto's! update 12-12
Heb gister avond laat op me werk ff snel me auto gewassen. hij was echt goor .
En vandaag toen ik heel ff de tijd had een paar foto's genomen.
Zo als jullie zien zit het er nog steeds niet de complete stootlijst op de acherbumper en moet de rechter portier greep nog gesptoen worden.
Ik wil nog even mee wachten omdat ik de spuiter dan gelijk een dak spoiler mee wil geven die op de achterruit komt en een m3 imitatie achterbumper diffuser.
Hier heb ik nog wat foto's van de achter brug, je ziet de spacer's zitten net zo als de andere veren en de stabilisator stang.
Zo als je zie heb ik de stabilisator stang eerst geschuurd, in de anti roest coating gezet en daarna mat zwar gespoten.
En nu wil ik nog heel graag van die trommels af dus als iemand een paar fuse stukken voor schijf remmen weet met abs dan hoor ik het graag.
En vandaag toen ik heel ff de tijd had een paar foto's genomen.
Zo als jullie zien zit het er nog steeds niet de complete stootlijst op de acherbumper en moet de rechter portier greep nog gesptoen worden.
Ik wil nog even mee wachten omdat ik de spuiter dan gelijk een dak spoiler mee wil geven die op de achterruit komt en een m3 imitatie achterbumper diffuser.
Hier heb ik nog wat foto's van de achter brug, je ziet de spacer's zitten net zo als de andere veren en de stabilisator stang.
Zo als je zie heb ik de stabilisator stang eerst geschuurd, in de anti roest coating gezet en daarna mat zwar gespoten.
En nu wil ik nog heel graag van die trommels af dus als iemand een paar fuse stukken voor schijf remmen weet met abs dan hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door gielo op 13 dec 2009, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Thanks .cliff schreef:Ziet er strak uit Giel.......
En dat uilaatspruitstukje laat ik er nog even op zitten want anders is het helemaal niks.
Als er dadelijk de andere motor in zit komt er ook een ander uitlaatje onder een m3 look
Ziet er goed uit giel! Wat betreft je motorswap, kreeg net wat door van een maatje van mij die gaat swappen...
jaja ik heb mail van de rdw:
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).
In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie. Deze beoordelingen vinden plaats in het kueri ngsstation. testen in lelystad is niet nodig.
In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt
Kosten:
De kosten voor een wijziging van de constructie van een voertuig bedragen De kosten kunnen varieren van ? 25,- t/m ? 75,-. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Alleen als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht. dit is niet van toepassing op uw Honda.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
kijk hier heb ik wat aan thanks
Uitlaatsierstukje bedoel je... het spruitstukje zit ergens anders...gielo schreef:Thanks .cliff schreef:Ziet er strak uit Giel.......
En dat uilaatspruitstukje laat ik er nog even op zitten want anders is het helemaal niks.
Als er dadelijk de andere motor in zit komt er ook een ander uitlaatje onder een m3 look
dat zal wel stug rijden met die hulpveertjes of niet?
-- Houdoe wanne --
mwa rijd eigenlijk best goed en reed net naar huis en is best glad dus heb ff een extra rondje rotonde gedaan lukte aardig goed .
Re: Coupe... Project foto's! update 18-12
Ja het is zeker leuk, doe jij het ook wel eens op de weg Madness?
Gisteren heb ik me winter banden er ondergezet. Heb wel stukken beter grip, met de banden.
Hier ff een foto'tje, heb ze nog niet schoon gemaakt. want dat heeft toch nog geen zin met die weer, zal binnen kort wel ff een mooie foto proberen te schieten.
Maar nu heeft mijn auto een probleem gekregen met de versnellingsbak. Als je hem door schakelt naar de derde versnelling gaat het goed tot je stopt met accelereren, als je het gas los laat dan springt hij gelijk uit de versnelling. Het is alleen bij de 3de versnelling. En dat is echt K T!!!
Toen ik de auto net had deed hij het ook wel eens maar nu constant, dus heb gisteren snel via marktplaats een andere versnellingsbak gehaald. Die binnen kort er onder zetten en dan moet het goed zijn hoop ik.
Gisteren heb ik me winter banden er ondergezet. Heb wel stukken beter grip, met de banden.
Hier ff een foto'tje, heb ze nog niet schoon gemaakt. want dat heeft toch nog geen zin met die weer, zal binnen kort wel ff een mooie foto proberen te schieten.
Maar nu heeft mijn auto een probleem gekregen met de versnellingsbak. Als je hem door schakelt naar de derde versnelling gaat het goed tot je stopt met accelereren, als je het gas los laat dan springt hij gelijk uit de versnelling. Het is alleen bij de 3de versnelling. En dat is echt K T!!!
Toen ik de auto net had deed hij het ook wel eens maar nu constant, dus heb gisteren snel via marktplaats een andere versnellingsbak gehaald. Die binnen kort er onder zetten en dan moet het goed zijn hoop ik.