Mijn 330ci loop stationair 550 toeren, lijkt me dat 750 bij een 330 een beetje hoog is?Dutchie schreef:hij loopt mooi 750 toeren stationair op bedrijfstemp dus das ook prima.
Dutchie's E46 330i | Competition driftcar | The end
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
550 toeren normaal? Das wel aan de lage kant hoor.
700 - 800 rpm is normaal voor het stationair toerental bij dit type motoren.
700 - 800 rpm is normaal voor het stationair toerental bij dit type motoren.
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Die tuner zegt dat een M54 pas bij 9000 toeren kapot loopt, volgens mij houd het met max 7000 wel op. Je hebt namelijk te maken met hydraulische klepstoters, die kunnen vaak niet hoger dan 6500 tot 7000. Dan benen ze het niet meer bij en dan krijg je zwevende kleppen.
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Mijne heeft inderdaad altijd 580 stationair gelopen, maar sinds ik de DISA verwijderd heb loopt ie rond de 750, maar ik had verwacht dat ie onregelmatig stationair zou gaan lopen.
En ik heb inderdaad vernomen dat eond de 7250 de kleppen zouden gaan zweven, maar blijkbaar heeft hij M54's op 8000 toeren gehad en bleven ze allemaal heel, maar daar heb ik totaal geen vertrouwen in.
En ik heb inderdaad vernomen dat eond de 7250 de kleppen zouden gaan zweven, maar blijkbaar heeft hij M54's op 8000 toeren gehad en bleven ze allemaal heel, maar daar heb ik totaal geen vertrouwen in.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Vlissingen groot succes!
Klopt, maar dat gaat een M50 wordenmatheeuwissen schreef:Straks met turbo ga je daar toch makkelijk overheen.Dutchie schreef:En daarnaast vergeet ik ook nog hoe goed het motorblok is, waar iedereen (vooral de e36 325i mannen) loopt te kloten met de temperatuur van de motor, en (meerdere) electrische fans, bleef die van mij (zelfs met niet werkende electrische fan) constant 93 graden, ondanks heel de baan vol in 2 was, waarvan zn 40% in de begrenzer.
In de middag de electrische fan toch aan laten slaten op het paneel binnen voor de zekerheid, en deze constant aan gehouden, toen werd het blok zelfs nog koeler.
Tevens met een tuner gepraat die veel know-how heeft van de M54, en die heeft kunnen bevestigen dat de mijne gechipt is. Puur door het feit dat die van mij vanaf 2500 veel koppel heeft, en doortrekt tot aan de toerenbegrenzer, waarbe niet gechipte M54's moeten wachten tot 3500, en vanaf 6000 merk je dat ie wat in begint te houden.
Nou heeft hij mij wijs gemaakt dat de M54 makkelijk 7500 tot 8000 toeren kan maken zonder aanpassingen, en dat ie bij 9000 pas kapot loopt. Daar heb ik niet z'n vertrouwen in, maar ik ga wel een gokje wakpgen door naar 7000 te gaan, straks met de nieuwe spruitstukken. Dan kan ik gelijk de lambdasensoren uitschakelen, de gasklep van max 80% naar 97% zetten en meer in laten spuiten voor nog wat extra koeling en vermogen.
Stiekem ligt mijn doel nu op 280 tot 300pk. In hoeverre dit mogelijk is weet ik niet, maar de 280 zou haalbaar moeten zijn met die aanpassingen. Ik ben benieuwd, updates volgen!

320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Zou ik ook niet doen, iemand op zijn blauwe ogen geloven dat dat goed gaat. Anders komen je kleppen buiten kijkenDutchie schreef:Mijne heeft inderdaad altijd 580 stationair gelopen, maar sinds ik de DISA verwijderd heb loopt ie rond de 750, maar ik had verwacht dat ie onregelmatig stationair zou gaan lopen.
En ik heb inderdaad vernomen dat eond de 7250 de kleppen zouden gaan zweven, maar blijkbaar heeft hij M54's op 8000 toeren gehad en bleven ze allemaal heel, maar daar heb ik totaal geen vertrouwen in.


Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Aan de ene kant is 7000 toeren leuk, voor het geluid, en beetje extra vermogen bovenin.. Maar aan de andere kant, aangezien ik met driften nogal een "limiter basher" ben, denk ik dat 6500 gewoon het veiligst is, en dan klinkt ie ook gewoon leuk 

320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Klaar voor meer koele lucht, komende week nog ff afwerken. binnenkort de motorkap nog aanpassen zodat de warme lucht ook fatsoenlijk weg kan.






320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Ik wil dit ook binnenkort gaan doen, heb je veel moeite gehad met het gat maken in de koplamp?
Geen storingen waardoor de hele unit niet meer werkt?
Geen storingen waardoor de hele unit niet meer werkt?
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Nee heb de gehele unit uit elkaar gehaald, en alles met een decoupeer zaag gezaagd. Ik heb eigenlijk sinds ik z'n beetje alles heb uitgeschakeld via NCS expert (dingen zoals centrale vergrendeling e.d. werken allemaal niet meer) helemaal geen verlichting storing meer gehad, ondanks niet alles werkt/is aangesloten.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Had je niet beter iemand anders blij kunnen maken met de xenon? En dan met diegene ruilen? 

E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Nee want ik wil zelf de xenon erin haha, het zijn toch maar depo's.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Dacht, laat ik de auto's van m'n teamgenoten ook maar is zien
Sense of Speed Drift Team
Ikzelf natuurlijk: E46 330i


E30 325i Turbo (466pk op stock blok!)


E36 325i coupe (in één maand gebouwd)


E36 325i Compact


E36 325i Touring



Ikzelf natuurlijk: E46 330i


E30 325i Turbo (466pk op stock blok!)


E36 325i coupe (in één maand gebouwd)


E36 325i Compact


E36 325i Touring


320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
mooi project en mooie voorbeelden!
wij hebben een e30 project overgenomen maar twijfel nu tussen circuit of drift ombouw...best belangrijk als er nog geen sper in zit
wij hebben een e30 project overgenomen maar twijfel nu tussen circuit of drift ombouw...best belangrijk als er nog geen sper in zit

Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Heb mijzelf ook net aangemeld met een standaard 330 dus heb dit topic met veel plezier gelezen.
Gaaf project man ! Superdik een facelift e46 330 drifter !
Lijkt me ontzettend gaaf een keertje te komen kijken bij een van je drift sessies.
Is dat mogelijk als toeschouwer ? En wanneer ga je weer?
Veel plezier van je bimmer man!
Gaaf project man ! Superdik een facelift e46 330 drifter !
Lijkt me ontzettend gaaf een keertje te komen kijken bij een van je drift sessies.
Is dat mogelijk als toeschouwer ? En wanneer ga je weer?
Veel plezier van je bimmer man!