Pagina 307 van 313
Re: BMW E46 M3 Occasions
Geplaatst: 28 sep 2017, 19:51
door Ovanjole
nooit geweten dat een individual ook een speciaal plaatje had... ff gecheckt bij mijn
en dat klopt ja...zit inderdaad een plaatje naast:)
Re: BMW E46 M3 Occasions
Geplaatst: 28 sep 2017, 20:35
door Cabrioot
Re: BMW E46 M3 Occasions
Geplaatst: 28 sep 2017, 20:39
door Cabrioot
schaef schreef:Proberen kan altijd, ziet er wel wat slordig uit.
Als ik op zoek was dan zou ik ook niet direct op deze af gaan, ben toch blij dat ik redelijk aparte kleur blauw op mn
heb zitten wat eerder opvalt dan het (carbon) zwart
Re: BMW E46 M3 Occasions
Geplaatst: 13 okt 2017, 12:08
door E36 racer
Heren, Velen van jullie zal de volgende BMW M3 vast al gezien hebben maar volgens mij is hij hier nog niet behandeld!
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... nt=app_ios
Het gaat dus om een 2003 M3 uit de USA (opzich niks mis mee, gezien power verschil komt uit de spruitstukken, dus makkelijk te verhelpen, en launch control software is zo aan te passen).
Nou valt mij aan de advertentie het volgende op:
Geen boekjes
Redelijk full options maar geen Harman Kardonn
Verder heeft de verkoper mij al verteld dat het volgende mankeert aan de auto:
Voor banden zijn kaal
Voorruit moet vervangen worden (op de fotos zie je dat de voorruit links onder is afgeplakt met plastic, gok een steen doorheen gegaan ofzo?)
Voor bumper moet gespoten worden.
De verkoper zweert dat de auto mechanisch goed is, geen vanos tikken of wat dan ook. In zijn eigen woorden aan de telefoon toen ik naar de mechanische staat vroeg: "dit is een auto die klaar is om te driften en burnen" (beetje raar om te zeggen als bedrijf maargoed).
Wat denken jullie erbij, en valt jullie op? Het ziet er naar uit dat ik er morgen even ga kijken, houd hem al langer in de gaten en is nu toch wel leuk geprijsd en ik ben toch echt opzoek naar een rode of blauwe E46 M3 (absoluut geen grijze of zwarte varianten, want ontiegelijk saai vind ik zelf)
Re: BMW E46 M3 Occasions
Geplaatst: 13 okt 2017, 15:16
door cjjvisserM3
Los van dat het een M3 is uit de USA.
Enige dingen wat mij opvallen zijn:
1. Aftermarket achterlichten.
2. Ik vind persoonlijk, dat het interieur, stuur etc niet echt eruit ziet als 39k miles...maar goed, wellicht is het gewoon erg vies.
Houd er rekening mee, dat het niet zo 1,2,3 geklaard is m.b.t de spruitstukken. Het heeft nog enige tijd, ombouw en codering nodig daarvoor. De USA heeft andere software/codering, dan de Europese en bedrading naar de sensoren zijn korter.
Voor de rest is het een beste leuke kleur. Verder is het moeilijk om te beoordelen of het een goede M3 is. Ik zou sowieso rekening houden met de standaard dingen, waar je bij een M3 moet opletten.
Re: BMW E46 M3 Occasions
Geplaatst: 13 okt 2017, 17:36
door E36 racer
Zekers, maar ik was ook niet van plan de originele EU headers te plaatsen, maar op den duur een setje van supersprint ofzo. Dat van de codering en bedrading wist ik zelf niet, dat is wel een goede tip, thx!
Achterlichten waren mij ook op gevallen, maar vind ik juist mooi staan (ik ben geen OEM iemand).
Welke dingen reken jij tot de standaard dingen? kan voor iedereen anders zijn natuurlijk. Heb mijn check lijstje voor morgen al voor een deel opgesteld als ik er heen ga om te kijken. Wellicht word het niks, wellicht heb ik morgen in ene binnen 2 weken 2 bmw's gekocht, alles kan
Verwacht uiteraard geen showroom condition auto .
Re: BMW E46 M3 Occasions
Geplaatst: 13 okt 2017, 20:05
door Cabrioot
Het eerste wat mij opvalt is de lage prijs. Als je gaat kijken naar de km stand en de prijs dan is deze wel serieus laag geprijst. Het verschil zal m niet in de usa uitvoering zitten lijkt me. Een gemiddelde
met deze km stand staan voor mininmaal het dubbele te koop dus wat is er dan mis met deze auto ?!? Er zit wel wat werk aan maar is wel groot verschil, rood staat niet elke auto maar bij deze staat het niet eens verkeerd. Ben benieuwd in wat voor staat de auto is als je m in het eggie ziet
Re: BMW E46 M3 Occasions
Geplaatst: 13 okt 2017, 20:18
door cjjvisserM3
E36 racer schreef:Zekers, maar ik was ook niet van plan de originele EU headers te plaatsen, maar op den duur een setje van supersprint ofzo. Dat van de codering en bedrading wist ik zelf niet, dat is wel een goede tip, thx!
Achterlichten waren mij ook op gevallen, maar vind ik juist mooi staan (ik ben geen OEM iemand).
Welke dingen reken jij tot de standaard dingen? kan voor iedereen anders zijn natuurlijk. Heb mijn check lijstje voor morgen al voor een deel opgesteld als ik er heen ga om te kijken. Wellicht word het niks, wellicht heb ik morgen in ene binnen 2 weken 2 bmw's gekocht, alles kan
Verwacht uiteraard geen showroom condition auto .
Haha van de headers wist ik toevallig van het FB groep M3 owners groep. In de USA is de Euro header upgrade een erg populaire en goedkope upgrade is.
Nou standaard zijn mijn inziens:
1. Controleer carrosserie en interieur. Het stuur en stoelslijtage zegt veel.
2. Waarschijnlijk kan je er niet of moeilijk achterkomen de staat van de lagerschalen en VANOS. De VANOS zou je kunnen horen. Er zijn genoeg filmpjes op YouTube om een slechte VANOS te horen (VANOS Rattle). Persoonlijk als je niet weet of de lagerschalen gedaan zijn...vervangen. Veel mensen beweren, dat bij de terugroepactie van de lagerschalen, dat je klaar bent. Ik ben van mening, dat dit gewoon een slijtage onderdeel is en dient vervangen te worden tussen de 80 en 100k. (Lagerschalen rond de 800 euro en VANOS revisie rond de 800)
3. Neem een OBD scanner mee en lees eventuele storing uit. Het mooiste zou zijn, als je INPA hebt. Dan kan je ook de waarden lezen van o.a de katalysator en heel belangrijk...de SMG pomp/hydrodruk.
4. Controleer of de beruchte M-bonk/clunk hoorbaar is. Vaak hoor je dit tussen het schakelen en zodra je gas loslaat bij langzaam rijden (filerijden). Dit kan duiden op speling op het cardanas, subframe en/of differentieel.
5. Controleer op subframe scheuren. Mocht dit niet gedaan zijn kun je gokken. (Kosten 900 - 1600 euro)
6. Controleer op lekkages bij vloeistoffen. Bekend probleem is een lekkende keerring bij het differentieel.
7. Maak scherpe bochten en kijk of je geen geknars hoort vanuit achteren. Als je dat wel hoort, ligt dit aan het differentieel.
8. En voor de rest de kleine dingen als: remblokken, schokbrekers, alle vloeistoffen en let op rare afwijkingen.
Mocht je niet echt verstand hebben van de M3 E46, dan raad ik je sowieso aan om een aankoopkeuring te doen bij een M specialist. Ik ben niet bekend rondom Rotterdam.
Mocht dat niet echt tot de mogelijkheden horen, dan kun je 3 dingen doen:
1. Je neemt het risico.
2. Neem iemand mee, die een M3 heeft, bijvoorbeeld van dit forum.
3. Je laat hem staan.
Kijk vooral naar de grote en dure reparaties/onderhoud en dat zijn:
- VANOS
- Lagerschalen
- SMG pomp/hydrauliksysteem
- Differentieel
- Subframe (kofferplaat) scheuren
Mocht je uit bovenstaande geen duidelijkheid hebben reken er dan op, dat dit niet gedaan is en dat je deze kosten gaat krijgen.
Re: BMW E46 M3 Occasions
Geplaatst: 13 okt 2017, 20:24
door cjjvisserM3
Als je zelf een beetje kan sleutelen en er achter kan komen wat er allemaal aan de hand is...heb je best een leuke M3, waar je veel plezier mee kan hebben.
En let goed op...wat 'met wat werk' precies is...dat triggert mij meestal al überhaupt.
Re: BMW E46 M3 Occasions
Geplaatst: 13 okt 2017, 20:51
door E36 racer
Ja ok dan had ik al het zelfde lijstje als standaard.
Ik heb in het verleden al een E46 M3 CS gehad dus ik ben behoorlijk bekend (de "bekende" motorplof hier op het forum en op bimmerforums bij 55,000 km onderweg naar huis van onderhoud).
Dat van het werk had ik inderdaad gevraagd daarom dat ik weet van alle kale banden, voorruit en bumper. ik verwacht ook wel dat er meer is, en ik weet ook dat er deze week al 2 mensen zijn wezen kijken (afgelopen woensdag en donderdag), kennenlijk hebben die hem toch laten staan.
Ik ga niet met een M specialist, maar met mn vader, die heeft wel wat verstand van auto's gelukkig met zn opleiding van vroeger (TU delft voertuigbouw ofzo), en als ik er ben bel ik het chassisnummer door naar een vriend van mij die bij bmw werkt om te kijken wat er vermeld staat in de computer.
Is het niks hebben we een leuk uitje, we pakken gewoon 1 van de cabrio's en gaan er lekker rustig naartoe toeren. Ik heb geen haast bij de M3, het nadeel is meer dat ik gewoon niet aantoe kom om te sparen elke keer door veel pech bij werkgevers sinds ik van school kom. we houden de moed, geen haast komt vanzelf tis meer dat deze al tijden opvalt omdat hij aan mijn belangrijkste eis voldoet (geen zwart/grijs/wit) en nu gewoon erg laag geprijsd is dat ik wil kijken, is het niks kan ik hem volledig uit mijn hoofd zetten immers, en nu komt ie elke keer weer terug in mn hoofd
Re: BMW E46 M3 Occasions
Geplaatst: 14 okt 2017, 05:55
door Martijn.
19" wielen aan de voorkant en 18" aan de achterkant
Persoonlijk zie ik hier echt helemaal niets in. Al stond hij voor 8.000 te koop ging ik nog niet kijken.
Re: BMW E46 M3 Occasions
Geplaatst: 14 okt 2017, 09:13
door cjjvisserM3
Grappig, dat zag ik niet eens...twee verschillende wielen. Het ziet ernaar uit dat er gewoon onderdelen om de M3 zijn gezet om hem 'compleet' te laten lijken.
Voor 8k zou nog best interessant zijn, als je toch al andere wielen etc wilt.
Re: BMW E46 M3 Occasions
Geplaatst: 14 okt 2017, 09:18
door E36 racer
Was mij inderdaad ook niet opgevallen. We gaan het gewoon zien vanmiddag. Ben heel benieuwd. heb al een potentiele kosten bereking gemaakt etc. Ik laat het jullie weten als ik er geweest ben of het hem geworden is, zo niet, waarom dan niet.
Re: BMW E46 M3 Occasions
Geplaatst: 14 okt 2017, 17:52
door E36 racer
Nou ik ben er geweest, en ik was na 15 minuten alweer weg bij de auto. het volgende viel mij allemaal op (buiten het feit dat hij 45 minuten later was dan afgesproken):
- De auto werd koud gestart (gelukkig, was bang dat hij de motor had voorverwarmd ofzo) maar werd meteen de toeren begrenzer in getrapt 2x.
- Auto zelf zag er best strak uit, buiten de voorbumper heb ik 2 kleine schade plekjes gezien op de linker deur.
- Chassisnummer op de rechter veerpoot toren was weg geveild.
- Tellerbak gaf net onder de 40,000 miles aan, maar via het chassisnummer wat in de de deur stond heb ik toch informatie op kunnen vragen bij de dealer. Auto was in 2010 voor het laatst bij een bmw dealer geweest en had toen een km stand van 209000 km, (zal nu dus eigenlijk over de 3ton moeten zijn als je die jaar kms aanhoud), heel veel terug gedraaid dus.
- Subframe achter had geen scheuren heb ik wel even naar gekeken.
- Geen vanos geluiden
Al bij al vermeden, maar er waren ook andere mensen bij die gingen proefrijden, en al een bod neerlegde dus wie weet heeft de verkoper geluk.
Re: BMW E46 M3 Occasions
Geplaatst: 17 okt 2017, 19:12
door Martijn.
Dan was die € 8000,- dus toch nog vrij hoog ingeschat