Nou, niets, zowel de 323ti als de F20 zijn nog in bezit, tot volle tevredenheid.
Ben met de 323ti naar BMW Welt in München geweest, terug naar de geboortegrond.
Fabrieksbezoek en het Museum meteen meegepakt, zeer interessant.
Wel jammer dat de Compact op de heenweg compleet uit elkaar getrokken werd door de Zoll, die werkelijk alles hebben gechecked, tot en met de holle ruimtes aan toe. (geen roest iig!!)
Was een mooie rit, heb het blok lekker schoon kunnen rijden, je zag het verbruik op de BC gaandeweg omlaag gaan, aantal uren doorvlammen is iig niet slecht voor een motor.
KM-stand nu: 165.000
Afgelopen tijd gedaan:
Schuim bestuurdersstoelzitting vernieuwd(was af)
Spiegels vervangen.(glas aangetast, ook de kappen)
Reservewiel vervangen voor een niet geroest exemplaar
Op de auto zittende Individual instaplijsten geruild voor 323ti instaplijsten (in München)
To do:
Respray
Regulier onderhoud
Evt Schokkers rondom
Nieuwe mat bestuurderskant
Voor de rest blijft de auto trouw zijn dienst doen, begint wel wat roest links en rechts te komen, binnenkort de onderhandelingen in voor een totale respray, zitten wel meer deukjes/krasjes.
Maar eerst een grote beurt, benzinefilter, diff.- en stuurbekrachtigingsolie.
De F20 is laatst op kuur geweest bij ZF, stond 200.000 en we hebben besloten hem door te gaan rijden, dus gaan we hem ff vertroetelen.
De prachtige ZF 8-bak gaf nog geen problemen, en dat willen we zo houden.
Bak en dif zijn op vakkundige wijze nagezien en de oliën zijn ververst.
Is nu bij 215.000 en we gaan de schokkers en veren rondom vervangen, achter worden ze sleets, en kon voor een leuke prijs een complete "rondom" set van een sloper op de kop tikken, met maar weinig km op de teller, dus veren en schokkers zijn als nieuw, en, ook niet onbelangrijk, M-sport.
Dan liever meteen alles weer vers!
Staat nu op zijn winterbanden, zomervelgen worden door mij opgeknapt en daarna voorzien van nieuwe Michelin Pilot Primacy 3 Runflats.
KM stand nu: 215.000
Gedaan:
Regulier onderhoud
Beurt automaat en differentieel bij ZF
Nieuwe afdekkap middenconsole ivm krassen op de oude
Laatste niet LED lampen vervangen voor LED(mistlampen, knippers etc.)
Gespoten zwarte grille vervangen voor een echte zwarte ivm steenslag
Slotvangers vervangen ivm roest onder het chroom, nu verzinkt stalen.
Ruitenwisserarmen gespoten ivm mat worden verf
To do:
Rondom nieuwe zomerbanden, opknappen velgen, nieuwe naafkapjes
Programmeren LED en Start-Stop uit
Veren en schokdempers voor en achter
Dempers kofferbak vernieuwen(stoot mijn kop nu vaak ivm niet goed/half opengaan)
Nieuwe mat bestuurder
Voor zover weer ff een updateje.