Foutmeldingen, problemen of bugs?
Re: Foutmeldingen, problemen of bugs?
Ik hoop dat je het vertrouwen terug kan brengen.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Het belangrijkste nu is dat er weer moderators komen die de boel weer in de gaten gaan houden. Nu lijkt het net of het forum freeweelend een bergtop af rijdt zonder remmen. Huisregels worden niet meer nageleeft en de meeste nieuwe gebruikers komen hier alleen maar voor een oplossing voor hun probleem zonder zich voor te stellen of er uberhaupt moeite voor te doen.
Bimmerportal is (nog) het meest actieve BMW forum en dat moet zo blijven, maar het duurt gewoon echt te lang voordat alle bugs opgelost worden, zeker de bug dat je meerdere pogingen moet doen om een bericht geplaats te krijgen, want daardoor ben ik oa al tegen een andere gebruiker uitgevallen omdat je je kapot ergert aan de werking van het forum en daardoor een bericht niet goed interpreteert en het totaal verkeerd op je overkomt. Dat de zoekfunctie niet werk of de links via google, sorry hoor, maar dat is echt te belachelijk voor woorden want dat was juist de grote kracht van bimmerportal. Dat je niet op dezelfde server kan blijven, ok. Dat je weinig tijd hebt kan ik ook best begrip voor opbrengen, maar had dan alles bij het oude gelaten en veranderingen pas doorgevoerd als er wel tijd voor is of alles echt klaar was. Nu is het overduidelijk een haastjob geweest en is bimmerportal "gewoon een van de vele standaard forums" en worden de leden daar bovenop aan hun lot overgelaten en dat is gewoon niet netjes. Er werd dik gedaan over verouderde modules en weet ik niet wat, nee, deze layout is lekker modern. die is volgens mij ook al meer als 15 jaar de standaard layout voor honderduizenden forums. Dus oud of niet, maar de oude layout en werking van bimmerportal was veeeeeeele malen beter als deze!!!
Sorry voor de negativiteit, maar het is niet meer of minder dan de noodklok luiden om ervoor te zorgen dt bimmerportal blijft wat het is... Een geweldig forum! Ik zal echt niet zomaar afhaken, maar er zijn er genoeg ie het al wel gedaan hebben en een bron van informatie waren en dat is doodzonde.
Bimmerportal is (nog) het meest actieve BMW forum en dat moet zo blijven, maar het duurt gewoon echt te lang voordat alle bugs opgelost worden, zeker de bug dat je meerdere pogingen moet doen om een bericht geplaats te krijgen, want daardoor ben ik oa al tegen een andere gebruiker uitgevallen omdat je je kapot ergert aan de werking van het forum en daardoor een bericht niet goed interpreteert en het totaal verkeerd op je overkomt. Dat de zoekfunctie niet werk of de links via google, sorry hoor, maar dat is echt te belachelijk voor woorden want dat was juist de grote kracht van bimmerportal. Dat je niet op dezelfde server kan blijven, ok. Dat je weinig tijd hebt kan ik ook best begrip voor opbrengen, maar had dan alles bij het oude gelaten en veranderingen pas doorgevoerd als er wel tijd voor is of alles echt klaar was. Nu is het overduidelijk een haastjob geweest en is bimmerportal "gewoon een van de vele standaard forums" en worden de leden daar bovenop aan hun lot overgelaten en dat is gewoon niet netjes. Er werd dik gedaan over verouderde modules en weet ik niet wat, nee, deze layout is lekker modern. die is volgens mij ook al meer als 15 jaar de standaard layout voor honderduizenden forums. Dus oud of niet, maar de oude layout en werking van bimmerportal was veeeeeeele malen beter als deze!!!
Sorry voor de negativiteit, maar het is niet meer of minder dan de noodklok luiden om ervoor te zorgen dt bimmerportal blijft wat het is... Een geweldig forum! Ik zal echt niet zomaar afhaken, maar er zijn er genoeg ie het al wel gedaan hebben en een bron van informatie waren en dat is doodzonde.
Precies, al dat geneuzel over verouderde modules en meegaan met de tijd.

+2!

+2!
heh heh,, ik kan naar veel gedoe ook weer inloggen....
Gelukkig hoef je vandaag maar weer minimaal 4 pogingen te doen om een bericht geplaatst te krijgen. Blijf er maar gewoon over doorzagen misschien dat er ooit eens wat aan gedaan wordt. Het is wel weer een hele verbetering om te zien dat er weer moderators zijn. 

- rick.bosch
Mischien een plan om meer moderator's toe te voegen? Weet niet of dat ze op vakantie zijn, of dat het gewoon allemaal goed gaat de laatste tijd maar ik zie weinig groene namen?;p (absoluut niet negatief tegen de moderator's bedoeld hoor!)
BMW 120d | 2007 | 163pk
Ik weet niet of het al vermeld is, maar én de zoekfunctie werkt niet én als ik iets zoek via bijv. Google dan werkt de link daarin dus niet omdat het verwijst naar het "oude" forum! Op die manier krijg je er dus ook geen nieuwe leden bij naar mijn idee omdat de link niet werkt en het lijkt alsof het forum niet meer bestaat.......
- DJLeonardo
We zijn er wel hoor. Alle forum perikelen kunnen wij allen niet oplossen, daarvoor moet je bij BrianGT zijn.rick.bosch schreef:Mischien een plan om meer moderator's toe te voegen? Weet niet of dat ze op vakantie zijn, of dat het gewoon allemaal goed gaat de laatste tijd maar ik zie weinig groene namen?;p (absoluut niet negatief tegen de moderator's bedoeld hoor!)
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Alleen jij en Danny zijn over en er gebeurd vrij weinig. Dit is een gevolg van de overname maar zoals je ziet in dit topic moet er snel wat gebeuren wil BP overleven. Ik begrijp dat jij en Danny het niet alleen kunnen maar het is zo stil geweest de laatste tijd.
Ik zie sinds de overname nagenoeg nooit meer een moderator opmerking in het kenmerkende rode veld tekst zetten om zaken te corrigeren. Uit frustratie heb ik zelf maar een aantal keer mensen gewezen op zaken. Het is alleen jammer als je niet eens kan verwijzen naar huisregels omdat die sectie al maanden leeg is (ondanks dat dit gemeld is).
Lijkt mij toch een kleine moeite voor Brian of een mod om even wat huisregels te posten of gewoon te laten staan van het forum van voor de overname.
Ik hoorde alleen maar dat na "zijn" evenement er zou worden gewerkt aan BP. Tot op heden niets van gemerkt. Ik zie wel dat hij in etappes 5-7 dagen aaneen niet online is. Dat geeft mij nou niet de goede moed dat BP erg hoog op zijn prioriteitenlijst staat.
Ik wil helemaal niet uithalen. Maar soms is het benoemen van de feiten alleen al pijnlijk genoeg.
Ik zie sinds de overname nagenoeg nooit meer een moderator opmerking in het kenmerkende rode veld tekst zetten om zaken te corrigeren. Uit frustratie heb ik zelf maar een aantal keer mensen gewezen op zaken. Het is alleen jammer als je niet eens kan verwijzen naar huisregels omdat die sectie al maanden leeg is (ondanks dat dit gemeld is).
Lijkt mij toch een kleine moeite voor Brian of een mod om even wat huisregels te posten of gewoon te laten staan van het forum van voor de overname.
Ik hoorde alleen maar dat na "zijn" evenement er zou worden gewerkt aan BP. Tot op heden niets van gemerkt. Ik zie wel dat hij in etappes 5-7 dagen aaneen niet online is. Dat geeft mij nou niet de goede moed dat BP erg hoog op zijn prioriteitenlijst staat.
Ik wil helemaal niet uithalen. Maar soms is het benoemen van de feiten alleen al pijnlijk genoeg.
- DJLeonardo
Je hebt gedeeltelijk gelijk denk ik.
Ik spreek voor mezelf, ik heb geen tijd om alle topics door te spitten, dat heb ik bij mijn aanstelling ook duidelijk gezegd. Nu we nog maar met z'n 2e-en zijn kan ik iig goed jullie hulp gebruiken. Dus alles wat je ziet meldt het a.u.b.. Ik probeer iedere dag iig de meldingen weg te werken en dat lukt goed. Maar alle topics heb ik geen tijd voor. Ik ben ook gewoon aan het werk.
De mod opmerking werkt niet meer dus daarom zie je ze niet meer. Tot zover valt het me eerlijk gezegd nog mee hoe het gaat. De meeste gedragen zich wel een als er echt iets is wordt er wel wat aan gedaan. Het zou idd fijn zijn als Brian wat meer tijd zou hebben maar ik kan niet in zin agenda kijken dus ik ga daar geen oordeel over geven.
Verder ben ik van mening dat een forum door de leden gemaakt wordt en niet door de mods of de eigenaar. Dus neem het heft in handen en geef het goede voorbeeld zou ik zeggen. E.v. kan er wat mij betreft een mod bij dus als er gegadigden zijn laat het me weten en dan leg ik het voor.
Ik spreek voor mezelf, ik heb geen tijd om alle topics door te spitten, dat heb ik bij mijn aanstelling ook duidelijk gezegd. Nu we nog maar met z'n 2e-en zijn kan ik iig goed jullie hulp gebruiken. Dus alles wat je ziet meldt het a.u.b.. Ik probeer iedere dag iig de meldingen weg te werken en dat lukt goed. Maar alle topics heb ik geen tijd voor. Ik ben ook gewoon aan het werk.
De mod opmerking werkt niet meer dus daarom zie je ze niet meer. Tot zover valt het me eerlijk gezegd nog mee hoe het gaat. De meeste gedragen zich wel een als er echt iets is wordt er wel wat aan gedaan. Het zou idd fijn zijn als Brian wat meer tijd zou hebben maar ik kan niet in zin agenda kijken dus ik ga daar geen oordeel over geven.
Verder ben ik van mening dat een forum door de leden gemaakt wordt en niet door de mods of de eigenaar. Dus neem het heft in handen en geef het goede voorbeeld zou ik zeggen. E.v. kan er wat mij betreft een mod bij dus als er gegadigden zijn laat het me weten en dan leg ik het voor.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Een zelfregulerend vermogen waarbij forumleden 1 of meerdere partijen in een discussie corrigeren is een veel sterkere kracht voor een forum dan regulering/bijsturing door moderators. 
Zelf tijdje admin en later moderator geweest op een forum. Toevallig ook php.
De technische mankementen (missing links, defecte zoekfunctie, meerdere pogingen moeten doen voor 1 post, en andere bugs) irriteren mij ook als nieuweling. Zelfs 3x is geen scheepsrecht meer...

Zelf tijdje admin en later moderator geweest op een forum. Toevallig ook php.

De technische mankementen (missing links, defecte zoekfunctie, meerdere pogingen moeten doen voor 1 post, en andere bugs) irriteren mij ook als nieuweling. Zelfs 3x is geen scheepsrecht meer...

"Drive softly, but carry a big engine"
als er mods bij moeten zou ik het team wel willen proberen te versterkenDJLeonardo schreef:. E.v. kan er wat mij betreft een mod bij dus als er gegadigden zijn laat het me weten en dan leg ik het voor.

e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
@ E1000 Helemaal mee eens. Alleen er is een bijkomend effect. Door een combinatie van de overname en de daarmee opeenvolgende storende veranderingen, het vertrek van veel populaire moderators en leden, geen huisregels, geen zoekfunctie, geen google functionaliteit, loopt het leeg.
Eindstand is dan, een sterk verdund forum op zowel actief ledenbasis als moderatorgroep.
Ik zou het jammer vinden maar bij geen vooruitgang zijn veel leden straks standaard ergens anders.
Begrijp me niet verkeerd, vanaf de zijlijn is makkelijk(er) praten, maar vanaf de zijlijn is het ook moeilijk toekijken hoe iets uit elkaar valt.
Eindstand is dan, een sterk verdund forum op zowel actief ledenbasis als moderatorgroep.
Ik zou het jammer vinden maar bij geen vooruitgang zijn veel leden straks standaard ergens anders.
Begrijp me niet verkeerd, vanaf de zijlijn is makkelijk(er) praten, maar vanaf de zijlijn is het ook moeilijk toekijken hoe iets uit elkaar valt.
- rick.bosch
Ik zou me ook aan willen melden, lees nagenoeg de meeste topic's eigenlijk wel even door over het algemeen. En jou zie ik inderdaad nog reageren @Leanardo. En ik snap dat het niet mee valt want je hebt natuurlijk nog heel wat meer dan alleen het forum daarom is het mischien verstandig er nog iemand of mischien wel 2 erbij te nemen.smartye36 schreef:als er mods bij moeten zou ik het team wel willen proberen te versterkenDJLeonardo schreef:. E.v. kan er wat mij betreft een mod bij dus als er gegadigden zijn laat het me weten en dan leg ik het voor.
Graag zou ik me dus aanmelden om mee te helpen!
BMW 120d | 2007 | 163pk