Helaas geen update voor de E36, wordt regelmatig mee gereden, en houd zich prima.
Begint wel weer wat roest aan de spatborden te komen, maar dat gaan we van de winter aanpakken.
Wat de F20 betreft, let's get dirty!
Na 230.000 kilometers leek het me verstandig het inlaattraject eens aan te pakken, je weet dat er zich bij diesels, vooral door de EGR, veel aanslag kan vormen in het inlaattraject, met alle mankementen/schade van dien.
Nou, dat bleek:
Ben tijden bezig geweest de aanslag met ovenreiniger en tandenborstels los te weken, na veelvuldig inweken en borstelen werd de boel eindelijk weer schoon.
Helaas heb ik geen foto's van het eindresultaat, omdat ik tot aan mijn ellebogen onder de roetaanslag zat, mede door het uitspuiten met de hogedruk.
Behuizing was in ieder geval als nieuw, ook de inlaten van het blok zelf zijn, voor zover mogelijk, schoongemaakt.
Hierna zijn er nieuwe kleppen en pakkingen geplaatst, dit is een complete wisselset van BMW, kosten vallen erg mee, zo'n € 30, -, het in-en uitbouwen van de inlaat is wel veel werk, dus evt arbeidskosten er bij rekenenen.
Ik heb het de- en monteren laten doen bij mijn specialist, die zijn daar net ff meer ervaren in....
Resultaat mag er iig zijn, inlaten zijn schoon, kleppen/seals vernieuwd en auto lijkt beter/vloeiender te trekken, dus al met al een geslaagde operatie!