Pagina 36 van 42
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 19 jul 2011, 11:39
door Kingfisher
Welcome to the club van vreemde storingen.
Wat je eens zou kunnen proberen is je iDrive-systeem resetten. Voor zover ik dat goed onthouden heb moet je dan beide eject knoppen tegelijk, samen met de volumeknop indrukken. De boel wordt dan weer gereset.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 19 jul 2011, 16:29
door suyker
Ik d8 al. Waar blijven die storingen nou. Het was al een beetje stil aan het worden.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 19 jul 2011, 18:42
door z3mrunner
Ha, ja dat vond ik ook een beetje verontrustend. Ik had nu bijna 20.000 km zonder storing gereden. Dat kon niet goed gaan.
Vanmiddag met Tommy.nl gebeld.
Het was een bekend probleem. Drive vervangen en dan zou het opgelost zijn. Ik laat het morgen doen. Wordt vervolgd.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 20 jul 2011, 21:37
door z3mrunner
Drive vervangen door Thommy.nl.
Prima service. Ik kon er op wachten.
Kundig, snel en meer dan 50% goedkoper. Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 23 jul 2011, 00:18
door Frank535
Kanonnuh - is het weer zover ? Maar wel vlot en voordelig opgelost, da's mooi.
z3mrunner schreef:
.....
Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn.
Dit schijnt een vaker voorkomende quote te zijn in het E60 Forum ....
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 15 aug 2011, 20:47
door z3mrunner
Zo, afgelopen weekend even mijn zoon in Zurich bezocht. Man wat is het daar reteduur. Niet normaal.
Onderweg natuurlijk weer lekker geknald op de autobahn.
Het was relatief rustig dus er kon flink gas worden gegeven. Toch wel heel leuk zo'n diesel met een megakoppel.
Zo gauw ik langs kom, zie je in je spiegels de golfjes, audi's en ook BMW1 series tegenwoordig achter je schuiven.
Die gaan je dan opduwen. Dat gaat meestal redelijk goed tot de 190 -200 km/uur.
De 535 schakelt bij ongeveer 205 km/uur over en door het koppel, knalt die vrolijk met dezelfde acceleratiesnelheid door naar de 250.
Best lollig om dan te zien wat er in je achteruitkijkspiegel gebeurt.
Vandaag ook twee keer motorfietsen zo gehad. Tot de 190 - 200 gaat het nog wel maar ik weet uit eigen motorervaring dat bij die hoge snelheden bijvoorbeeld je helm enorm op je kop gaat drukken. Niet echt lekker en als zo'n klote diesel dan ook gewoon door accelereert naar de 250 en dat blijft rijden, is het niet zo comfortabel en leuk op zo'n motorfiets.
Onderweg terug wel weer zo'n irritante computerstoring gehad. Plots hield de muziek op en werkte de IDrive niet meer. Navigatie deed het wel gewoon. Onder weg een reset geven hielp niet. Stopen en auto herstarten hielp wel. Ik hou hier niet van en zeker niet bij een auto van deze prijsklasse maar ik denk dat we er mee moeten leven. Ik heb dit soort storingen en een noodloop wel alleen als ik echt aan het knallen ben op de autobahn ( 220 - 250) maar dan nog, hoort het niet.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 15 aug 2011, 21:03
door REX-666
Wij hebben op beide auto's nog nooit zo'n storing gehad, ook niet wanneer de tellernaaldjes het einde aantikten............ en laat dat maar zo blijven
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 15 aug 2011, 21:19
door z3mrunner
Ik heb dit keer geen noodloop storingen gehad. Ik denk dat die overigens gerelateerd zijn aan het feit dat hij gechipt is. Ik kan me voorstellen dat de standaard software dan vreemde waardes gaat aantreffen en op veilig gaat. Ik hoop zeker dat jij storingsvrij blijft.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 21 aug 2011, 12:28
door z3mrunner
Het viel mij al op dat er na de wasstraat wat water in de achterbak lag.
Vandaag dus even de slang op het panoramadak gezet en bekleding achterste stijl los gemaakt en jawel het water loopt aan de buitenkant van het afvoerslangetje zo onder je hemel door naar achter.
Zit er al water in de bak van de reservebak? Ja, hoor een klein plasje.
Ik heb eergisteren een waterdetector bij Conrad besteld. Die komt morgen aan. (20 euries)
Geen overbodige accessoire als je bedenkt dat ik enkele maande geleden al die waterafvoer heb laten doorspuiten door Laarman.
Nogmaals laten doorspuiten dusssss......
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 21 aug 2011, 14:40
door suyker
Jeetje daar word je echt niet vrolijk van dat je elke regenbeurt moet kijken voor wateroverlast
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 22 aug 2011, 14:48
door REX-666
Dat zou toch eigenlijk niet mogen gebeuren bij een auto met een nieuwprijs van boven de 9.999,- euro en niet luisterend naar de merknaam IFA, WAZ, ZAZ of TATRA........... niet voor niets hebben de eerste 3 geen opendak op de optielijst staan :-)
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 22 aug 2011, 19:24
door z3mrunner
Hij is leuk Rex!
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 24 aug 2011, 19:12
door Frank535
Heb jij nog een reservewiel in de bak liggen ?
Zo niet, kun je eventueel die grondplaat met al die units erop een stuk hoger in de bak zetten, want ik zie het ook niet zitten om een gat in de bodem te maken; dan komt het water via de onderkant naar binnen bij een ritje in de regen.
Balen, maar gelukkig heb je het wel op tijd ontdekt !
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 24 aug 2011, 20:55
door z3mrunner
Zo, vandaag maar even de water detector geplaats.
Besteld bij Conrad voor 20 euries:
Sensor op het laagste punt
Plaats genoeg voor nog een electronisch blokje.
Klaar en nu op naar de swirl flaps.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geplaatst: 25 aug 2011, 11:05
door REX-666
Je kan ook het glasdak eruit halen en op de vrij gekomen er een stalen plaat in lassen.
Daarna even langs bij de paintbrusher die er een "opendak" look op aanbrengt waardoor de buren helemaal niets in de gaten hebben en je geen schaamte volle verklaring hoeft af te leggen (het hele BMW opendak verhaal is overigens niet uit te leggen.......).