
Danish 318i e46 t/m 330ci cabrio. Part 1
Re: Danish 330CI ///Bolle radiateur vervangen
Zo,n bolle radiateur heb ik in mijn oude 330i ook gehad, heb 'm toen ook gelijk vervangen. Kun je tenminste weer zonder zorgen op pad 

Lexus RX450h President Line
Re: Danish 330CI ///Bolle radiateur vervangen
tja ze kunnen niks vinden.. zal het even moeten aankijken.
garage denkt dat er lucht in zat waardoor het peil is gezakt.
garage denkt dat er lucht in zat waardoor het peil is gezakt.
Re: Danish 330CI ///Bolle radiateur vervangen
De cabrio staat nog een week te koop!
Daarna ga ik hem denk ik schorsen tot februari en dan in de cabrioseizoen verkopen. Op dit moment alleen maar onreele biedingen en fraudegevallen (naar het buiteland exporteren bla bla). Nog goedkoper prijzen dan dit zit er niet in.
Cabrio staat nu in de garage. Rijd er gewoonweg veels te weinig mee. Ik ga er ook een 18'' oem velgen set onder gooien om de 19'ers te sparen.
Daarna ga ik hem denk ik schorsen tot februari en dan in de cabrioseizoen verkopen. Op dit moment alleen maar onreele biedingen en fraudegevallen (naar het buiteland exporteren bla bla). Nog goedkoper prijzen dan dit zit er niet in.
Cabrio staat nu in de garage. Rijd er gewoonweg veels te weinig mee. Ik ga er ook een 18'' oem velgen set onder gooien om de 19'ers te sparen.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Danish 330CI ///Bolle radiateur vervangen
Had ik vorig jaar ook inderdaad. Hield zich in de bochten best behoorlijk, maar op sommige stukken mis je vermogen. Dan ben je vol aan het trappen in je Bimmertje en komen ze je fluitend voorbij alsof je stilstaatDanishbmw schreef:In de bochten was dieWat een grip !!! Ik was zeer trots echt waar.
Op de langere stukken en de wat stijlere stukken kwam je vermogen te kort. Bij de Kesselchen leek het alsof die niet meer ging, maar gelukkig had een andere 320d hetzelfde.

Re: Danish 330CI ///Bolle radiateur vervangen
Klopt ja, ik had op Kesselchen met de 328i ook moeite om boven de 150-160 te komen. Dat hele stuk is namelijk ook uphill, dus zal mede daardoor komen! En tja, je rijd tegen auto's met allemaal 350pk of meer of gemodificeerde/gestripte auto's rolkooi + slicks erin. Dan wilt een normale straat E46 daar nog weleens tekort komen inderdaad! In bochten is zo'n E46 dan wel weer heel goed
Re: Danish 330CI ///Bolle radiateur vervangen
Ja dat was het eerste rondje wel ff vreemd.Danishbmw schreef: Op de langere stukken en de wat stijlere stukken kwam je vermogen te kort. Bij de Kesselchen leek het alsof die niet meer ging, maar gelukkig had een andere 320d hetzelfde.
-- Houdoe wanne --
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Danish 330CI ///Nog een week te koop!Daarna stallen?
Mijn radiateur zag er precies hetzelfde uit.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Danish 330CI ///Nog een week te koop!Daarna stallen?
Komt veel voor bij de 6 pitters. Als je hem naast de nieuwe legt, ziet het er apart uit. Door het ''gaas'' ziet het er wel weer wat frisser uit.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Danish 330CI ///Nog een week te koop!Daarna stallen?
idd, Ik lag er onder bij het vervangen van mijn draagarmen en dacht, dit kan nooit goed zijn. en toen z.s.m. maar een nieuwe besteld.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Danish 330CI ///Nog een week te koop!Daarna stallen?
4 november: Spa francorchamps met een aantal vrienden.
's Morgen vroeg om 5uur de hardtop er op gezet, was een vereiste om met de safetycar (beginnerssessie)mee het circuit op te gaan. Op een lekker tempo richting Belgie, net over de grens kon ik het niet laten en moest ik hem intrappen haalde op de teller 260..( denk 230 240 echte km's).
Gelukkig daarna pas aangehouden door De politie omdat we iets te hard reden (140) gelukkig ben ik er goed van af gekomen. Daardoor wel wat vertraging opgelopen, maar dat hebben weer ingehaald en was ik net op tijd om mee te doen met de safetycar sessie.
Reed als eerste samen met mijn zwager (rogier)2 rondjes achter de safetycar en toen begon het....
Zo glad als met je zomerbanden op het ijs.. Het was letterlijk alles er aan doen om
1. op de baan te blijven
2. de safetycar bij te houden
3. de achter mij liggende wagens niet te irriteren met het constant uit breken.
Overal greep het DSC in. Met bij remmen, sturen, gas etc. Het was vooral de druk die ik had wat het nog lastiger maakte, omdat je gelijk achter de safetycar rijd en daar achter de rest zodat je weinig tot geen ruimte hebt om er de tijd voor te nemen.
De 3e en 4e ronde reed ik helemaal achteraan, nam ik een rustigere tempo en was het daardoor wat leuker en veiliger voor mijn gevoel. Daarna ben ik er niet meer op gegaan i.v.m. de te grote risico's voor eventuele schade.
Later in de middag met highperformance meegereden..(325 e30 tracktool) Wereld van verschil!!! We gingen gewoon 100km/h harder dan ik in de ochtend. Er was een droge lijn ontstaan, waar we heerlijk hard doorgingen! Had een ronde tijd gemeten van 3.32 ( met de gele vlag aan het begin).
Het voetenwerk van hihgperformance was mooi om te zien, met het tussengas bij het terugschakelen.
Kortom weer een ervaring rijker!
Heb twee onboard filmpjes van de rondes met Highperformance. Die zet ik er zo op.
Kwam B46 ook nog tegen daar. Gezellig bij gebabbeld de hele dag. Bertus heeft me auto nog grondig nagekeken en was er gelukkig goed over te spreken!
We kwamen er ook achter dat de 330CI ///M een Originele Nederlander is die door Keram BMW dealer geleverd is. Echter omdat de 1e eigenaresse ( ja echt waar een vrouw) in Nederland werkte, maar in het buitenland woont, krijgen zij een aparte kenteken met BN-..-.. er in. Weer wat geleerd. Als de auto dan wordt verkocht aan iemand anders, krijgt de auto een andere ''normale'' kenteken, dat is dus de reden waarom die in 2008 uit me hoofd, de kenteken 14-hvx6 heeft gekregen. Stond allemaal in de boekjes aan de hand van pasjes documentatie e.d. Bertus legde mij dit allemaal uit. Ik snapte er niets van een geïmporteerde auto die bij Keram Nederland is geleverd. Maar nu is alles dus helder. Voelt toch goed aan dat je de hele historie weet.
Zal zo de fotos van spa plaatsen.
's Morgen vroeg om 5uur de hardtop er op gezet, was een vereiste om met de safetycar (beginnerssessie)mee het circuit op te gaan. Op een lekker tempo richting Belgie, net over de grens kon ik het niet laten en moest ik hem intrappen haalde op de teller 260..( denk 230 240 echte km's).
Gelukkig daarna pas aangehouden door De politie omdat we iets te hard reden (140) gelukkig ben ik er goed van af gekomen. Daardoor wel wat vertraging opgelopen, maar dat hebben weer ingehaald en was ik net op tijd om mee te doen met de safetycar sessie.
Reed als eerste samen met mijn zwager (rogier)2 rondjes achter de safetycar en toen begon het....
Zo glad als met je zomerbanden op het ijs.. Het was letterlijk alles er aan doen om
1. op de baan te blijven
2. de safetycar bij te houden
3. de achter mij liggende wagens niet te irriteren met het constant uit breken.
Overal greep het DSC in. Met bij remmen, sturen, gas etc. Het was vooral de druk die ik had wat het nog lastiger maakte, omdat je gelijk achter de safetycar rijd en daar achter de rest zodat je weinig tot geen ruimte hebt om er de tijd voor te nemen.
De 3e en 4e ronde reed ik helemaal achteraan, nam ik een rustigere tempo en was het daardoor wat leuker en veiliger voor mijn gevoel. Daarna ben ik er niet meer op gegaan i.v.m. de te grote risico's voor eventuele schade.
Later in de middag met highperformance meegereden..(325 e30 tracktool) Wereld van verschil!!! We gingen gewoon 100km/h harder dan ik in de ochtend. Er was een droge lijn ontstaan, waar we heerlijk hard doorgingen! Had een ronde tijd gemeten van 3.32 ( met de gele vlag aan het begin).
Het voetenwerk van hihgperformance was mooi om te zien, met het tussengas bij het terugschakelen.
Kortom weer een ervaring rijker!
Heb twee onboard filmpjes van de rondes met Highperformance. Die zet ik er zo op.
Kwam B46 ook nog tegen daar. Gezellig bij gebabbeld de hele dag. Bertus heeft me auto nog grondig nagekeken en was er gelukkig goed over te spreken!
We kwamen er ook achter dat de 330CI ///M een Originele Nederlander is die door Keram BMW dealer geleverd is. Echter omdat de 1e eigenaresse ( ja echt waar een vrouw) in Nederland werkte, maar in het buitenland woont, krijgen zij een aparte kenteken met BN-..-.. er in. Weer wat geleerd. Als de auto dan wordt verkocht aan iemand anders, krijgt de auto een andere ''normale'' kenteken, dat is dus de reden waarom die in 2008 uit me hoofd, de kenteken 14-hvx6 heeft gekregen. Stond allemaal in de boekjes aan de hand van pasjes documentatie e.d. Bertus legde mij dit allemaal uit. Ik snapte er niets van een geïmporteerde auto die bij Keram Nederland is geleverd. Maar nu is alles dus helder. Voelt toch goed aan dat je de hele historie weet.
Zal zo de fotos van spa plaatsen.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Danish 330CI ///Spa blauw? Nee Spa francorchamps
klinkt als een geslaagd dagje! ik ben benieuwd naar de foto's! 

>>>>Showroom E36's<<<<
Re: Danish 330CI ///Spa blauw? Nee Spa francorchamps
Klink inderdaad als een geslaagde dag! Top man, leuke ervaring dus 

Re: Danish 330CI ///Nog een week te koop!Daarna stallen?
We wachtenDanishbmw schreef:Zal zo de fotos van spa plaatsen.

- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Danish 330CI ///Spa blauw? Nee Spa francorchamps

Pics or it didn't happen

1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire