Pagina 39 van 64

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 01 apr 2013, 22:45
door Lowkey
BMW Tools 2.12 voor 64 bit!

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 10 apr 2013, 08:33
door Timmo6
ok, 2.12 klonk wel goed maar ben helaas niet veel verder gekomen na een aantal pogingen om dit te installeren
de installatie verliep vlot en het leek dat het wel werkte maar kreeg eerst de VIN niet uitgelezen , daarna de v41 datenfiles voor de E60 geupdate waarna hij wel de VIN kon uitlezen maar bij de volgende stap gaf hij weer een foutmelding dat de FA-lijst niet kon gelezen worden wegens een of andere foutcode
INPA werkt ook niet meer (krijg geen model selecties meer te zien) dit is niet zo erg want DISv57 werkte voorheen wel. Ik vraag mij af of ik met DISv57 ook niet kan achterhalen welke batterij er van fabriek af in mijn wagen geregistreerd stond?

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 14 apr 2013, 16:24
door stefsel
Ik wil mbv ncs de opties per module in een lijst (database misschien) zetten. Nu moet ik voordat ik de modules kan selecteren CAS kiezen en niet LMA. Ik weet niet of het al in een van de 34 pagina's staat maar wat is het verschil tussen deze twee?

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 14 apr 2013, 16:28
door tom_il
LMA is de licht module.
CAS is de Car Access module.

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 14 apr 2013, 16:45
door stefsel
Ok, moet duidelijk nog even in de literatuur duiken. Mis de relatie tussen het selecteren van CAS en het uitlezen van de andere modules.

Blijft een leuk onderwerp.

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 14 apr 2013, 16:51
door tom_il
CAS en LMA bevat de het vin nummer samen met de opties op de wagen.

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 24 apr 2013, 20:12
door Knakkel
Is er iemand die ervaring heeft met de BMW ICOM ?
Of is dit overkill voor thuis? Ik weet nl. niet zo goed wat ik zal aanschaffen ...

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 30 apr 2013, 22:47
door Ralph
Wat wil je bereiken met de ICOM?
Als je af en toe wilt coderen dan is de simpele kabel genoeg.
Wil je echt gaan programmeren dan is de icom handig, maar ook een snelle i5 laptop en vergeet je de stabiele power supply te kopen van een honderdje of 3 minimaal. Dus ben je gemiddels 1500 kwijt aan complete setup.
Ken mensen die echt veilig willen werken aan de nieuwere autos dan heb je een flinke stabiele power supply nodig (Deutronics 1200 euro).

Denk eerst na wat je allemaal wilt gaan doen en dan kun je kijken of je dat er voor over hebt.

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 10 mei 2013, 20:08
door Spasta
balblas schreef:
Lowkey schreef:Welcome lights kan ook met LM1 maar dan moet je het via de kofferbak knopje methode doen.

LMA heimleuchten_funkschl aktiv
DWAS sondertaste_panikalarm panikalarm

dus dit coderen en dan kan je via het kofferbak knopje je lichten aanzetten. Als je langer drukt gaat de kofferbak ook open.
Gelukt, alleen zit de SONDERTASTE_PANIKALARM setting bij mij in de CAS, niet in DWAS.

Verder heb ik de onderstaande LMA settings ook gewijzigd:
HEIMLEUCHTEN_VERLAENG (die Heimleuchte leuchten länger als im iDrive eingestellt ist)
nicht_aktiv => aktiv
HEIMLEUCHTEN_ABBRUCH (schaltet Heimleuchte wieder aus)
nicht_aktiv => aktiv

Heb 't nu iig voor elkaar, kan met de knop van de achterklep op de sleutel Welcome lights aan en uit zetten. Lekker makkelijk bij 't zoeken in parkeergarage of op donkere oprit.

Iets anders wat ik nog tegenkwam en wat bij mij ook werkt:
LMA:

COMFORT_ACCESS_LICHT
aktiv

COMFORT_ACCESS_SL_ABSCH
wert_01 >>> Licht aus beim Verriegeln
wert_04 >>> Licht aus beim Öffnen der Türen

Getestet in einem e60 04/2004 mit LM1 AHL. Ohne Garantie!

wert_01:
Nach dem Fahren mit Lichtschalter auf "Auto" bleibt das Standlicht (Ringe) und die Eybrow (wenn codiert) sowei RL an bis man mit dem Funkschlüssel zuschließt.

wert_04:
gleich wie oben nur geht das Licht schon aus wenn man die Türen öffnet.

Bij mij stond de waarde op wert_04, dus alle lichten uit zodra deur open ging. Nu waarde wert_01, AEs en Eyebrows blijven nu aan totdat ik de auto op slot doe.

Precies zoals ik 't allemaal wil. De rest is overigens ook allemaal gelukt, bedankt BMW_Lover voor de tutorial!
Om de een of andere reden werkt dit bij mij niet...
Heeft iemand dit al geprobeerd op een E60/61 LCI?

Ik vermoed dat ik iets over het hoofd zie maar weet niet wat :s .

Gr. Hans

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 10 mei 2013, 20:21
door gk5
Je heb lci,dus lm2.Kan gewoon Welcome Light codeeren met alle lichten wat je wil.

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 10 mei 2013, 20:37
door E61_Stuiver
Help, ben weer aan het coderen geslagen en kan ineens niet meer dan 1 stuurwieltoets programmeren, voorheen kon ik ze alle twee (het ruitje en het sterretje) programmeren. Iemand enig idee? zou het ook komen door de volgende foutmelding in de LMA? Afbeelding ?
Iemand enig idee waar dit nu vandaan komt> Ik heb het alleen met de LMA, de andere modules gaan wel goed.

Alvast bedankt,
Klaas

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 10 mei 2013, 22:24
door gk5
Hoi Klaas
Gebruikt je noch mijn ncs expert?
Probeerd maar:
MAN bestand leeg halen.
Ncs open
F1-->F3-->e60-->CAS-->f6 back-->f4choose ecu-->LMA-->>F3 s_g codieren-->f2 execute job.
Darna op nieuw probeerd coderen.
:duimen:

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 11 mei 2013, 06:21
door E61_Stuiver
hoi gk5,

ja gebruik jou ncs, never change the winning team.

zal het vanavond eens proberen wanneer ik weer thuis ben, wordt vervolgd.

bedankt

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 11 mei 2013, 10:46
door Lowkey
Dan codeer je toch aan de hand van je FA. Ben je wel al je modificaties kwijt. Wel handig als je de kluts bent kwijtgeraakt :)

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 11 mei 2013, 19:43
door Spasta
gk5 schreef:Je heb lci,dus lm2.Kan gewoon Welcome Light codeeren met alle lichten wat je wil.
Vandaag de coming home lights (Ae blijft aan tot sluiten met sleutel) en padverlichting op een andere e93 geprobeerd maar ook daar lukt het niet bij...