M3 Differentieel vervangen ?

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
j0eyv

Re: M3 Differentieel vervangen ?

Bericht door j0eyv » 24 mei 2011, 19:39

Dan zou ik toch maar even naar de dealer gaan voor een inspectie.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 24 mei 2011, 20:52

Dus er is dezelfde olie als de foto boven in gegaan? Dus met FM booster, 3 flesjes?
Zo ja, heb je dan ook al een paar hele scherpe bochten gedraaid met volle stuur uitslag?

Als dat allemaal gedaan is en je hebt nog steeds dat geluid, dan is er mogelijk iets anders versleten/kapot...
Let er wel op, als het dat specifieke diff geluid is, dan zou het geen kwaad moeten kunnen!

Fero

Bericht door Fero » 24 mei 2011, 22:30

ik heb de pakkingen veranderd pirelly ik heb dat olie er nog niet in gedaan wat jij hebt aangeraden maar ik heb wel een ander Type olie gekocht dat is MTF LT2 olie maar het blijft nog steeds schaven bij de korte bochten.. voor de rest geen probleem ik ga morgen die ander olie even proberen

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 25 mei 2011, 06:47

Ehhh, andere olie gekocht?
Je moet echt alleen die olie erin doen die aangeraden wordt, anders gaat het waarschijnlijk niet helpen.
Dus:
Originele BMW olie (SAF-XJ + FM booster, foto op vorige pagina)
nr 83222282583, bij de BMW dealer vanaf zo'n €71,25 incl voor drie flesjes.

Die mtf lt2 olie zegt mij helemaal niets...

willem-57

Bericht door willem-57 » 25 mei 2011, 07:13

Fero schreef:ik heb de pakkingen veranderd pirelly ik heb dat olie er nog niet in gedaan wat jij hebt aangeraden maar ik heb wel een ander Type olie gekocht dat is MTF LT2 olie maar het blijft nog steeds schaven bij de korte bochten.. voor de rest geen probleem ik ga morgen die ander olie even proberen
Denk dat je in de war bent met de versnellingsbak, want daar moet die MTF LT2 in. http://www.bimmerportal.nl/m3-f446/nieu ... 16938.html
Dus dat moet weer uit je differentieel en dan die SAF-XJ + FM booster erin !
Vervolgens rotondes rijden, moet het probleem opgelost zijn. Schaafgeluid kan ook nog je handrem zijn, dat was bij mij zo.
Kabel vervangen en het (blikkerige) schaaf geluid was weg.

BM-DUB

Bericht door BM-DUB » 25 mei 2011, 20:53

@ pirelli,
ik heb onlangs ook diff. olie gekocht bij de dealer en was €130 kwijt voor drie flesjes...denk dat de prijzen aardig zijn gestegen dan. het valt me tevens op dat de kennis met betrekking tot specifieke E46 M3's per dealer heel erg verschilt; de een zegt dat het longlife olie is wat in het diff. zit, en een ander [uiteraard wel juist] geeft aan dat het bij de Inspection II hoort te zitten.
@ Roderik: vraag hier dus ook ff naar als je de auto wegbrengt voor de Inspection II beurt...
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

BMW freak

Bericht door BMW freak » 25 mei 2011, 21:14

http://www.dekruibergolie.nl/kruiberg_n ... 500ml.html" onclick="window.open(this.href);return false;

34.76 per flesje dus 104.28 voor 3 flesjes
Afbeelding

e 46 M3 van 2001
e 92 335i performance
e 30 325i van 1988 Deep purple Verkocht

Linkje naar mijn M3 viewtopic.php?f=29&t=10744

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 25 mei 2011, 22:30

BM-DUB schreef:@ pirelli,
ik heb onlangs ook diff. olie gekocht bij de dealer en was €130 kwijt voor drie flesjes...denk dat de prijzen aardig zijn gestegen dan. het valt me tevens op dat de kennis met betrekking tot specifieke E46 M3's per dealer heel erg verschilt; de een zegt dat het longlife olie is wat in het diff. zit, en een ander [uiteraard wel juist] geeft aan dat het bij de Inspection II hoort te zitten.
@ Roderik: vraag hier dus ook ff naar als je de auto wegbrengt voor de Inspection II beurt...
De jongen die bij mijn M3 de inspection II heeft uitgevoerd is werkzaam bij de dealer en heeft daar de juiste SMG en diff olie meegenomen. Motorolie regel ik zelf ivm prijs. :whistle:

Verder heeft hij alle werkzaamheden uitgevoerd die bij de inspection II horen inclusief de remvloeistof vervangen en natuurlijk de kleppen stellen. Als ik mijn onderdelen en werkplaats tarief bij elkaar optel was ik echt belachelijk weinig geld kwijt. Althans, als ik hier al hoor wat drie liter diff olie kost bij de dealer! :gek: Soms is het wel handig als je een beetje connecties hebt. ;)

Bamies

Bericht door Bamies » 26 mei 2011, 10:54

Even een tip: Voordat je allerlei dingen zelf gaat doen aan je M3 danwel zelf spullen aankoopt hiervoor. Zorg er dan voor dat je over juiste/voldoende productkennis beschikt.. Want bijvoorbeeld MTF-LT2 (= versnellingsbakolie voor de e46 M3) in je diff gooien is niet heel erg handig! :gek:

M3Martijn

Bericht door M3Martijn » 11 feb 2012, 12:30

Vraagje: Wanneer de auto 'zingt' wanneer deze in versnelling staat/ je vermogen geeft (en het motorgeluid niet alles overstemd) moet dan het diff vervangen worden? Bij de dealer zijden ze dat er een paar nieuwe stoppen in zaten.

p.s. de een noemt het geluid 'zingen' de ander 'joelen' etc

John_M3

Bericht door John_M3 » 25 feb 2012, 17:05

:///m: :///m: Hoi, ik ben nieuw hier op het forum, na paar wijze tips dacht ik laat me eigen ook maar lid maken :)

Zal even mij verhaal vertellen want ik kramp nog met een probleem.

vorige maand een bmw :///m: 3 gekocht zwarte met 63000 km, helemaal netjes uit van binne alles mooi.
Proefrit gemaakt reed soepel alles voelde goed een vertrouwd aan.

Week later opgehaald 2/3 dagen gereden en toen hoorde ik een vreemd aanloop geluid vooral bij rontondes, ik denk wat is dat allemaal dan infomatie vragen
terug gegaan naar de handelaar bleek geluid uit Differentieel te komen, hij naar garage gebacht bij hem op de hoek die heeft een Differentieel geregeld zat 20,000 km ongeveer op nieuwe lagers erin, bij mij erin gezet.
Probleem leek verholpen reed weer goed en zelfde probleem na 2/3 dagen weer dat vreemde aanloop geluid denk wat is dit allemaal dan ken toch niet weer kapot zijn.
Dus ik op internet zoeken kwam ik hier tegen en bleken meer mensen met hetzelfde probleem te zitten, olie veranderen ik die olie gehaald voor cardan wat op eerste pagina aan staat gegeven.
Daarmee naar de garage gegaan en de monteur zei ook al deze olie ruikt anders als de olie die erin moet.
Dus cardan olie vervangen. Ik rijden richting huis, rontonde aan en hoorde niks :), paar andere scherpe bochten gepakt en geluid was helemaal weg.
Denk mooi opgelost :)

En volgende dag ga ik naar me werk toe en ga de rontonde over en ik hoorde het geluid weer :s , denk ja hoor niet weer, bijna bij me werk aangekomen alles natuurlijk lekker warm, weer rontonde en ik hoorde het niet meer.
En zo gaat het eigenlijk de heletijd, als alles nog koud is hoor ik hem duidelijk ff aanlopen, ff gereden alles warm is dan is geluid compleet weg.
Toen las ik hier ook dat je paar volledige stuurslag bocht moet maken ook gedaan hoor je hem ff ( als die koud is ) en daarna ook niet meer.
Is dat normaal? of is eigenlijk die Differentieel niet goed? ik heb er nog garantie op, maarja zo'n gedoe weer want ik moet een uur rijden naar die tent.

Zo een heel verhaal maar is wel duidelijk wat mij probleem is, ik hoop dat mensen mij kennen helpen hiermee, ben beginner m3 rijder maar ben al hoop wijs geworden zoals eventueel andere demper erop :) :///m:

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 25 feb 2012, 17:22

Als het hetzelfde geluid is wat hier meerdere malen vermeld is, dan zou het geen kwaad moeten kunnen.
Echter sinds ik nieuwe olie erin heb, komt dat geluid niet meer voor. Ook niet als hij nog koud is. Dus in principe moet het diff geen geluid meer maken als de goede olie erin zit.

John_M3

Bericht door John_M3 » 25 feb 2012, 17:36

goede olie zit erin
Is het zelfde geluid als wat ze hier vermelden, ( aanloop geluid vooral bij rotondes )
met oude olie erin zat constand dat geluid in bochten, bij koud of na een stukje gereden te hebben alles lekker warm is.

Olie nu erin zit
origneel van bmw, saf-xj + fm booster
met nummer 83222282583.

Maar nogmaals ik heb het nu alleen als die koud is zeg maar, nadat ik stukje heb gereden is geluid weg.
En zo gaat het elke keer als ik met me :///m: 3 ga rijden.

Martijn M3

Bericht door Martijn M3 » 25 feb 2012, 19:28

Dat is in ieder geval zeker niet normaal. Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn.

edwinvanhouten

Bericht door edwinvanhouten » 26 feb 2012, 15:32

Ik heb ook af en toe dat schavende geluid. Naar mijn idee is het met koud weer erger als s'zomers.Vorig jaar ook de olie vervangen door dat spul met die booster maar kan niet echt een verandering horen. Ik weet ook niet wat nu wijsheid is, ermee doorrijden of het diff. een keer vervangen
Laatst gewijzigd door edwinvanhouten op 26 feb 2012, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”