Pagina 5 van 9
Re: Sprintbooster V2
Geplaatst: 05 mar 2011, 15:57
door BMW_Lover
Ik heb het kabeltje met de mode knop weg gewerkt dus dat is wat meer werk om die er weer uit te halen. Maar je kan wel ff stukkie sturen in die van mij met en zonder Sprint Booster, dan merk je het verschil wel. Pakt gewoon veel eerder op met.
Re: Sprintbooster V2
Geplaatst: 05 mar 2011, 16:18
door suyker
Ok ook prima.
Dan kan jij mij diesel auto testen voor verschil.
Zie je morgen
Re: Sprintbooster V2
Geplaatst: 07 mar 2011, 09:08
door Griffendahl
BMW_Lover schreef:Duur mee eens, en toch voelt die niet alleen sneller aan, ik kom ook sneller van mijn plek puur omdat die mijn voet bewegeing versterkt als het ware.
Dus als je domweg je voet sneller beweegt heb je hetzelfde resultaat...
?? Dan is't zeker duur...
Re: Sprintbooster V2
Geplaatst: 07 mar 2011, 11:51
door GenuinePaul
Ben afgelopen week bij BMW_Lover geweest.
Heb daar de sprintbooster mogen ervaren. Zeker bij zijn auto een aanzienlijk merkbaar verschil!
In mijn 545i heeft het totaal geen toegevoegde waarde. Die gas reactie is veel feller.
Dus voor degenen die er last van hebben vind ik dit zeker een goed oplossing!
Re: Sprintbooster V2
Geplaatst: 07 mar 2011, 13:34
door Frank535
Het lijkt erop dat de SprintBooster vooral z'n voordeel bewijst in een automaat, of heb jij ook een automaat in je V8, Paul ?
Morton heeft nog een leuke berg info gevonden over de werking van de Steptronic, en daaruit blijkt wel dat een automaat vooral op comfort is geprogrammeerd (net als de hele auto trouwens) :
http://www.bmwportal.nl/e60-e61-algemee ... ml#p278515
Mijn 535D voelt ook nogal soft/sponzig op het gas vanaf stilstand in Drive, maar in Sport mode (DS) is het al een stuk beter met de gasrespons. Ach, het is ook geen M3 of M5 he !
Re: Sprintbooster V2
Geplaatst: 07 mar 2011, 13:39
door z3mrunner
Ja, dat gevoel krijg ik ook.
De auto denkt dat je het gaspedaal driekwart hebt ingedrukt, terwijl je 'm maar een stukje hebt ingedrukt.
Ik vraag me dan alleen af wat de kick down dan doet? slaat die dan ook niet (onverwacht) snel aan?
Re: Sprintbooster V2
Geplaatst: 07 mar 2011, 17:18
door BMW_Lover
Nee niet onverwacht, wel eerder. Je moet even leren spelen weer met het gaspedaal. Vandaag dus een nieuwe 520D Sedan mee gehad maar die is pas ECHT sponzig! Bij zo'n 60KM/uur zit die al in z'n 6 en het liefst naar z'n 7!
Re: Sprintbooster V2
Geplaatst: 07 mar 2011, 17:38
door GenuinePaul
@Frank535
Ik heb gewoon een automaat6 erin. Ik heb echt die kickdown nodig wil ie hem in zijn toeren begrenzer jagen.
Vandaag nog eens extra opgelet. Maar bijmij is de gas respons echt zeer scherp. Het is juist dat ik eerder wat moet inhouden om niet perongeluk wielspin te hebben. Maargoed zoveel mensen kunnen hier op dit forum volgens mij niet overmee praten. Meeste zijn diesselaars en 6cil mannen.
Re: Sprintbooster V2
Geplaatst: 08 mar 2011, 11:08
door Frank535
Hey Paul - zo zie je maar dat pk's en koppel ook niet alles zeggen over de performance-beleving van een auto.
Met een diesel kies je voor een auto met veel comfort op lange afstanden en dan mag je geen sportief rijgedrag verwachten. Ook als je bepaalde dingen aanpast blijf je tegen de volgende "belemmering" aanlopen op sportief gebied; als ie gechipt is wil je ook een goede gasrespons (dus een Sprintbooster), maar ook sportiever rijgedrag dus andere vering/demping, dan wil je daarna ook betere remmen, enz enz. !! Maar het blijft een grote luxe auto en geen sportwagen.
Ook met een V8 in de motorruimte moet je nog steeds een dikke1700 kilo door een bocht heenslepen, maar ik begrijp dat de rijbeleving bij een 545i wel anders is.
Ik moet nog steeds wennen aan het motorgeluid als ik de deur opendoe met lopende dieselmotor, maar binnenin hoor je er gelukkig niks van ! Later .... als ik groot ben .... wil ik ook een V8 !!
Re: Sprintbooster V2
Geplaatst: 08 mar 2011, 13:31
door GenuinePaul
Hey Frank.
Mooie reactie haha. Ja idd het is ook maar net waarvoor je kiest. Ik koos semi-sportief hehe. Moet echt zeggen op het circuit is ie echt geweldig! Heb nog nooit zon snelle rondjes northsleife en grand prix(nurburgring) gereden als afgelopen zomer! Reed eerst een 328i e46 touring. Heb al met veel soorten autos gereden. Vind mijn 545i echt n super fijn speeltje!
De computer leek te onthouden dat ik aan het racen was....gas respons was echt geweldig. Kwart tank benzine op 1 rondje northsleife oepsie haha. Mijn sedan weegt trouens 1610kg.
Ach Frank een v8 ik vind het persoonlijk je moet het een keer in je leven gehad hebben hehe. Ben nu nog jong dus ach waarom niet
Vrijdag naar wintersport oostenrijk knallen. Hopelijk kan ik me eigen inhouden en niet teveel in de snelheidsbegrenzer hangen
vooral met deze bezine prijzen.
Grtz p.s hoop niet dat ik topic verpest.
Re: Sprintbooster V2
Geplaatst: 09 mar 2011, 22:45
door Frank535
Bedankt Paul - voor je reaktie, bij een 545i hoef je dus geen Sprintbooster te monteren - goed om te weten (ookal ben je geloof ik de enige met een 545i hier). Het leek er even op alsof iedereen meteen aan de Sprintbooster zou gaan, maar met jouw verhaal is dat ook weer gerelativeerd. Ik zal nog eens checken of Beek de gasrespons ook aanpast bij hun chiptuning.
Ik weet inmiddels wel dat diesel automaten gewoon erg op comfort zijn afgesteld en niet vanaf de eerste meter wegknallen, dus daar zou een Sprintbooster de softe gasrespons kunnen aanscherpen.
Maar dat ge-ouwehoer over je wintersport - dat kan echt niet hoor Paul !
Re: Sprintbooster V2
Geplaatst: 11 mar 2011, 15:53
door BMW_Lover
Strak gedaan DV!
Aangezien de auto voor mij toch nieuw was en ik meteen aan de heftige stand wilde wennen heb ik hem vanaf het begin op rood staan, went vanzelf.
Re: Sprintbooster V2
Geplaatst: 11 mar 2011, 18:12
door Sim0n
Kijk dat is nog eens netjes wegwerken
!
Re: Sprintbooster V2
Geplaatst: 11 mar 2011, 18:38
door suyker
Cker netjes gedaan
Re: Sprintbooster V2
Geplaatst: 12 mar 2011, 22:01
door Frank535
Keurig gedaan DV ! Lijkt wel een 007 knopje, zo mooi weggewerkt.
Kun je nog even aangeven of je een automaat of handbak hebt, en benzine of diesel ? Thanks !