How To: Velgen Spuiten...

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 3 Serie zijn hier te vinden
Beens1

Re: How To: Velgen Spuiten...

Bericht door Beens1 » 15 jun 2011, 18:52

Dat iemand het doet voor anderen, klinkt bij mij altijd goed in de oren... :+ En als het dan ook nog tegen een redelijk tarief is, kan het helemaal niet meer stuk.
Ik heb mijn vorige velgen laten stralen en poedercoaten via het werk van mijn broer. Die velgen waren ook weer als nieuw. Vond ze zelf alleen niet echt mooi meer (was styling 24 dacht ik).
Inmiddels wel weer op zoek naar een 17inch setje ivm mogelijke opvolger 330d... :roll:

nassje

Bericht door nassje » 15 jun 2011, 19:34

Ik vraag er amper geld voor.
Voor hiero op de forum vraag ik maar 100 euries voor een complete set.
Buitenom de forum is het minimaal 150 tot 200 euro.

17inch vind ik opzich echt wel een goeie keuze voor een 3 serie.
Vind persoonlijk 18inch te groot ivm het verlies van je comfortabelheid.
Edit:
Ik merk dat veel forumleden dit lezen, maar ik moet jullie helaas mededelen dat dit niet meer de prijzen zijn die ik vraag. Aangezien ik nu werk met een KVK nummer en btw moet overdragen etc. zijn mijn kosten verhoogd.

Voorheen gebruikte ik ook colormatic etc, maar ik gebruik nu zoals Oblivion alleen Spraymax A-kwaliteit.
Forumprijs is 200 euro compleet, normale prijs is tussen de 275 en 350 euro a set.
Laatst gewijzigd door nassje op 23 nov 2011, 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

Beens1

Bericht door Beens1 » 15 jun 2011, 19:48

Daarbij komt dat een 330d alleen al een maat vanaf 17 inch kan hebben...

Da's niet veel voor een set! Ik heb het laten doen voor 140, wat ook opzich niet veel is naar mijn mening!

OblivioN

Bericht door OblivioN » 15 jun 2011, 20:10

Ben toch nog steeds benieuwd naar het "omhoog" komende metaal... Want voor de rest doe ik hetzelfde (Check het gehele topic maar)...
Misschien heb je een iets andere werkwijze maar des al niet te min ziet het er zeker goed uit! ;)
Alleen die hap had ik laten lassen; is te groot om op te vullen... Het gaat wel; maar 1 keer stoepje en alles brokkelt eruit...
(Gezien bij iemand bij het verwisselen van banden (Alu filler)
Maar die 100 euro; is dat inclusief lak? Dan vraag ik me af waarmee je spuit... Of heb je een goedkope leverancier?
De blanke lak die ik gebruik is al bijna 30 euro (2K) en spuit gemiddeld al 1 leeg op een velg (Afhankelijk van het maat wiel)...
Laatst gewijzigd door OblivioN op 26 mei 2014, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

nassje

Bericht door nassje » 16 jun 2011, 08:23

Ik gebruik het merk ColorMatic en ik koop meestal groot in + krijg op factuur 15% korting.
Voor 100 euro is alles bij inbegrepen en ik maak daar misschien 10 euro winst op.
Vind het gewoon leuk om te doen voor de mensen hier op de forum :shine:

En ik heb gezocht naar het omhoog gedrukte metaal, maar geen foto gevonden..
Maar de foto met de hap eruit aan de onderkant het metaal wat daar hoort te zitten zat dus omhoog gedrukt..
Lastig uit te leggen, maar als ik weer zo'n foto/velg tegen kom dan laat ik het je zeker weten..

En ik heb 2 component metaalplamuur gebruikt, maar als dat klopt wat je zegt ga ik vanavond een band om de velg zetten precies op de plek waar de plamuur zit.
FF testen..
Edit:
Beens1 schreef:Daarbij komt dat een 330d alleen al een maat vanaf 17 inch kan hebben...
Klopt, heeft te maken met de grotere remschijven, ik had onder mijn 530D gewoon 15inch winterbanden omdat de vorige eigenaar geen geld had voor grotere schijven :gek:
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 16 jun 2011, 18:38

nassje schreef:Ik vraag er amper geld voor.
Voor hiero op de forum vraag ik maar 100 euries voor een complete set.
Buitenom de forum is het minimaal 150 tot 200 euro.

17inch vind ik opzich echt wel een goeie keuze voor een 3 serie.
Vind persoonlijk 18inch te groot ivm het verlies van je comfortabelheid.

waar kom je vandaan?
Ik heb nog een setje 16 inch 5 spaaks waar de verf nu echt af begint te komen. Minimale stoeprandschade zit er op.
Ik kan ze af leveren zonder banden en ventielen en schoon van lood en plakresten.

Ik heb er zelf geen tijd voor, maar wil ze eigenlijk voor begin augustus netjes hebben i.v.m. een bruiloft.

Ze zitten nu onder mijn e30 (zie showroom)
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

nassje

Bericht door nassje » 17 jun 2011, 05:41

Ik ben zelf woonachtig in Pijnacker-Nootdorp en Ik kom regelmatig in Zwijndrecht voor als dat beter zou zijn.
Je hebt trouwens een mooie E30, maar ik doe het graag voor je laat maar weten :duim:

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 17 jun 2011, 10:04

Kom uit omgeving amsterdam, maar ik laat binnenkort via pb welwat horen.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

nassje

Bericht door nassje » 21 jun 2011, 19:59

Hierbij een verschil van een motip metallic lak met 1K blanke lak
Hetzelfde velg met originele BMW kleur en 2K blanke lak ColorMatic
(setje gebruikt om te spuiten voor voorbeeld etc.)

Dit is dus Motip lak en 1K blanke lak
Afbeelding

ColorMatic en 2K blanke lak
Afbeelding

Verschil, met 1K heb je geen verharder dus krasgevoelig minder sterke beschermlaag en niet zo glanzend.
2K krasbestendig omdat de blanke lak goed hard wordt, mooi glanzend en je kan er velgenreiniger opspuiten dit is weer niet aan te raden bij 1K

OblivioN

Bericht door OblivioN » 22 jun 2011, 00:29

Kan je beter gewoon zeggen dat Motip k*t is! ;)
Spray maar 1K lak over een ander merk metallic of uni; dan zou je zien dat dat veel beter pakt...
2K is gewoon het beste... Ik gebruik trouwens Spraymax; zowel primer als de blanke lak...

nassje

Bericht door nassje » 22 jun 2011, 08:46

Klopt, maar wou ff een plaatje bijvoegen van het verschil.
Sommige begrijpen het beter met een foto :whistle:

OblivioN

Bericht door OblivioN » 30 jul 2011, 01:39

Tijdje geleden weer, maar het eén en ander kunnen doen... Klant heeft geen haast dus ik doe rustig aan... Komt ook mooi uit; kan dan rustig m'n huisje afmaken...
Wat progressie (Tijd terug)...
Afbijt op de velg:
Afbeelding

Wat ik eraf haalde zonder afbijt :nee: :
Afbeelding

Schuren:
Afbeelding

De andere in de afbijt:
Afbeelding

Compleet kaal geschuurd en afgeplakt:
Afbeelding
Afbeelding

Grondlak:
Afbeelding

En de eerste kleur aangebracht:
Afbeelding

Moet er nog eén compleet kaal schuren; de andere staan al klaar om de tweede kleur aangebracht te krijgen...
Dan is het alleen nog een kwestie van aflakken; custom decals erop en klaar! ;)

Soon more!

Ciao 8)

E36 racer

Bericht door E36 racer » 02 aug 2011, 23:10

nice! ik ga binnenkort auto doen dus zit ook te denken meteen de velgen mee te pakken. nadeel is het feit dat ik het allebij verschillende kleuren wil doen (auto en velg) is het ook makkelijk te doen binnen in huis ofzo? het moet overigens de 28e afzijn voor het Fast-Car Festival op CPZ dan wil ik hem opnieuw onthullen ;)
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

OblivioN

Bericht door OblivioN » 02 aug 2011, 23:55

Hoezo nadeel? Lijkt nu net (uit je verhaal) of je de auto en de velgen tegelijkertijd wil spuiten?! Snap het niet helemaal...
Als je een garage hebt is het goed te doen hoor... Schuurtje maybe, you name it... Jouwe wordt enkel gebruikt voor circuit toch?
Persoonlijk zou ik de auto zelf wrappen... Veel makkelijker en sneller... Ben je binnen twee dagen klaar en heb je genoeg tijd om de velgen af te krijgen! ;)

E36 racer

Bericht door E36 racer » 03 aug 2011, 07:11

tja. het probleem met wrappen is de prijs ;) ik kan het spuiten samen met me oom doen en dan kost het me alleen de verf en huren van de spuitcabine, en om dan later weer met de velgen terug te gaan om te spuiten word me net even allemaal te duur. garage heb ik helaas niet. schuurtje wel maar zou het eventueel ook gewoon in me kamer kunnen doen met de ramen open ;) het dak ga ik wel wrappen zoals jou ;) dus denk velgen ook :P
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) DIY: Do It Yourself”