2 dingen:
- De radiocode kun je niet wijzigen
- Dat "Wait" gaat alleen weg als je de auto op contact stand 2 set en dan een uur wacht. Je kunt niet ondertussen even lekker gaan rijden, want dan start de tijd weer gewoon opnieuw. Je moet hem dus een uur stil zetten met sleutel op stand 2. Dan kun je de code invoeren.
Ik heb overigens zelf een CD43 met Gateway voor ipod en usb apparaten.
Het is waar dat een originele radio nooit kan tippen aan wat nu op de markt te krijgen is. En dat voor aanzienlijk minder geld ook.
Wat betreft de originele radios zit er echter wel een enorm verschil in alle oude modellen (behalve de hele goede Bavaria C Professional) en de CD43.
Er staat genoeg over op Google, waarin zelfs de destijd verantwoordelijke man bij BMW voor de audio het woord doet. Hij laat weten dat BMW's er gevoelig zijn voor een ground loop, oftwel, dat je zo'n hinderlijke fluittoon door je boxen hoort, die mee gaat met het toerental van de motor. Daardoor zijn de oude radio's afgeknepen.
Ten tijde van de CD43 wisten ze het wel op te lossen. De CD43 heeft daarom een aanmerkelijk beter geluid dan alle andere modellen.
Ik kan het alleen maar bevestigen.
Ik had eerst deze
Daarna dezelfde als G-style
en nu dus een (nieuwe)CD43
Na het plaatsen van de CD43 ging er een wereld open. Een veel ruimer geluid, breder bereik, helderder. In combinatie met het H/K top hifi soundsystem heb ik weinig te klagen. En kwa looks niet te overtreffen.
Hier trouwens het stuk van die BMW kerel, wat eind 1999 op een forum is gepost:
Yes, I do know quite a bit about the E36 audio system, as I helped to design it while working as the Product Development Manager for BMW until recently. With regards to upgrading your audio system, the weakest link is currently (and unfortunately) the radio. In your 1995 E36, you have what is called the C33 platform, identifiable by having weather band feature.
Since then, the unit has been upgraded 2 more times; the C43 and more recently the CD43. Although the C43 (still a cassette unit) is somewhat better than your C33, the CD43 is substantially better. The CD43, however, is an in-dash CD player. The major difference being the output voltage, which better drives the existing amplifier. All of these units will work in your vehicle with no modifications whatsoever; the power harness, everything, are direct p[lug-ins.
What you currently experience is a low voltage output from the C33, which does not adequately drive (take advantage) of the on-board, external amplifier. Your unit also has a limiter on the upper frequency range in the FM mode, meaning that when you play FM, you never hear anything above 9 or 10K. This was because there was inherent noise from the engine that could not be attenuated, so the radio had to be attenuated. This hurt sound quality in the upper frequency range (sounds muffled).
I eliminated the limiter altogether on both C43/CD43 platforms for US cars. Now the Radio drives the amp better and you can enjoy higher frequency output. These units will work w/o any noise problems in your car.
So basically, what I am suggesting, since you want to retain cosmetic-integration and don't care for cassette, is to get your hands on the CD43. This will also control your CD Changer, if you have one.
Now, of coarse, if you are planning a full blown system with amps, etc, then we need to reconsider my suggestion, since this unit still does not have RCA (line-level) audio outputs, necessary in driving aftermarket amps (properly).