Schokken automaat..
Re: Schokken automaat..
Afgelopen week gebruikte ik de kickdown/klik onderaan me gaspedaal.plotseling voel ik de klik niet meer sinds vandaag onder aan mn gaspedaal. Weet een van jullie hoe dit kan komen? De bak schakelt voor de rest wel oke
BMW e60 530D 231 PK 2006
| Op zoek naar Privacy Shades |
-
Niet TE hard drukken eh man!!
Nee nee sorry, hoor dit echt voor de eerste keer.
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Laatst gewijzigd door Bart70 op 30 jun 2015, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Beweeg de pedaal eens met de hand tot beneden. Of ga eens voelen naar de schakelaar.arnhem026 schreef:Afgelopen week gebruikte ik de kickdown/klik onderaan me gaspedaal.plotseling voel ik de klik niet meer sinds vandaag onder aan mn gaspedaal. Weet een van jullie hoe dit kan komen? De bak schakelt voor de rest wel oke
525d E61 2007 pre-LCI
Jongens dit probleem is opgelost ( de mat stond achter de gaspedaal ) haha
BMW e60 530D 231 PK 2006
-
arnhem026 schreef:Jongens dit probleem is opgelost ( de mat stond achter de gaspedaal ) haha
![:gek: :gek:](./images/smilies/gek.gif)
![:whistle: :whistle:](./images/smilies/smiley_whistle.gif)
![:leip: :leip:](./images/smilies/leip.gif)
Re: Schake van automaat..
Ik heb een vraag over het schaken van mijn automaat. Ben een trotse bezitter van een e39 540i uit 1996.
Als mijn auto op temperatuur is een met het optrekken lanceert hij niet hoe hij zou moeten. Ik ben er achtergekomen dat hij steeds op zijn 2de versnelling optrekt. Ik ben er achtergekomen door: op stilstand van D naar eerst manual te schakelen, dus en tik naar links (dan komt ie eerst in D S) en vervolgens een versnelling up+ en toen zag ik dat ie van zijn 2 naar 3 spring, dus dat betekend dat hij op zijn 2de versn. stond om op te trekken. Dus als ik sport wil rijden stond ie ook op 2de versn.
Als ik een aantal km's zeg..5 km sportief heb gereden dan staat ie wel steeds op de 1.versn. en lanceert hij zoals het moet.
Betekend dit als je rustiger rijdt hij op een soort economische stand rijdt en daarom op zijn 2de optrekt?
Ik heb sinds kort breedset velgen (v: 245/35/18 9j en a: 265/40/18 10j) en denk ook omdat ze misschien zwaar zijn en misschien dacht ik aan het resetten van de automaat nadat ik de boven geschreven heb gelezen om zo de automaat op die velgen te inrijden.
Dit zijn mijn ideeën en sorry voor het lange bericht, hoop dat jullie mij hierover kunnen advieseren.
Alvast bedankt!
Ps: is dat resetten dat bovenin is gemeld, stand 1, gaspedaal 30sec...enz ook toe te passen op de e39?
Thanx..![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)
Als mijn auto op temperatuur is een met het optrekken lanceert hij niet hoe hij zou moeten. Ik ben er achtergekomen dat hij steeds op zijn 2de versnelling optrekt. Ik ben er achtergekomen door: op stilstand van D naar eerst manual te schakelen, dus en tik naar links (dan komt ie eerst in D S) en vervolgens een versnelling up+ en toen zag ik dat ie van zijn 2 naar 3 spring, dus dat betekend dat hij op zijn 2de versn. stond om op te trekken. Dus als ik sport wil rijden stond ie ook op 2de versn.
Als ik een aantal km's zeg..5 km sportief heb gereden dan staat ie wel steeds op de 1.versn. en lanceert hij zoals het moet.
Betekend dit als je rustiger rijdt hij op een soort economische stand rijdt en daarom op zijn 2de optrekt?
Ik heb sinds kort breedset velgen (v: 245/35/18 9j en a: 265/40/18 10j) en denk ook omdat ze misschien zwaar zijn en misschien dacht ik aan het resetten van de automaat nadat ik de boven geschreven heb gelezen om zo de automaat op die velgen te inrijden.
Dit zijn mijn ideeën en sorry voor het lange bericht, hoop dat jullie mij hierover kunnen advieseren.
Alvast bedankt!
Ps: is dat resetten dat bovenin is gemeld, stand 1, gaspedaal 30sec...enz ook toe te passen op de e39?
Thanx..
![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)
Op Amerikaanse fora heb ik tegengekomen dat bij benzines de automaat in tweede staat bij het vertrekken. Ik vermoed bij de grotere motoren maar ben niet zeker. Bij diesels ben ik dit nog niet tegengekomen.
In sportstand of bij snel indrukken van de gaspedaal verwacht ik wel dat hij in eerste vertrekt.
In sportstand of bij snel indrukken van de gaspedaal verwacht ik wel dat hij in eerste vertrekt.
525d E61 2007 pre-LCI
Dat is ook het probleem, bij het optrekken lanceert hij niet (omdat hij op zijn 2 staat) maar trekt normaal op net of die kracht verliest wat niet het geval is.
Bij mij bonkt de automaat ook lichtjes als ik van D naar R ga, verder heb ik ook het geval dat hij na uitrollen/afremmen eerst de spanning weer op de draad moet draaien voordat de wielen weer worden aangedreven ga toch eens dat trucje proberen om de automaat te resetten eens zien of het helpt ![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Keep you updated![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Keep you updated
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Gaat niet helpen, ik heb precies hetzelfde gedrag van de automaat en een reset heeft niet geholpen.
Ik leer er gewoon mee omgaan. Heel voorzichtig je gas weer oppakken na het afremmen helpt. Is wel vervelend als je als een kogel er vandoor wilt op dat moment...
Bonkje bij R wordt bij mij wel heel veel minder voelbaar als de bak warm is.
Ik leer er gewoon mee omgaan. Heel voorzichtig je gas weer oppakken na het afremmen helpt. Is wel vervelend als je als een kogel er vandoor wilt op dat moment...
![-_- -_-](./images/smilies/-_-.gif)
Bonkje bij R wordt bij mij wel heel veel minder voelbaar als de bak warm is.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Hi De Gids, bij mij heeft het toch wel geholpen, heb het nu al een paar weken en ik kan gewoon weer naar zijn R schakelen zonder dat ik een bonk hoor..
kortom een tevreden doe het zelver zonder BMW dealer factuur ![:D :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![:D :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![:D :D](./images/smilies/biggrin.gif)
-
Je bedoelt met die 30sec. op kickdown enzo?? Ik heb dat paar x gedaan maar die schokken bij het uitbollen tot aan het stilstaan die blijven.. . Als ik bijna moet stoppen aan rode lichten ofzo dan krijg ik schokken die je goed voelt. Dat bij die R heb ik wel niet.Dennis BMW 530D E60 schreef:Bij mij bonkt de automaat ook lichtjes als ik van D naar R ga, verder heb ik ook het geval dat hij na uitrollen/afremmen eerst de spanning weer op de draad moet draaien voordat de wielen weer worden aangedreven ga toch eens dat trucje proberen om de automaat te resetten eens zien of het helpt
Keep you updated
Al bij al leer je ermee leven dat wel want heb de wagen nu 4 jaar maar toch blijft het je ergens wel irriteren want het zou toch niet mogen hé??
Ik doelde eigenlijk meer op dit probleem wat je had:Dennis BMW 530D E60 schreef:Hi De Gids, bij mij heeft het toch wel geholpen, heb het nu al een paar weken en ik kan gewoon weer naar zijn R schakelen zonder dat ik een bonk hoor..kortom een tevreden doe het zelver zonder BMW dealer factuur
Dat heb ik dus ook en dat is na meerdere keren resetten nog steeds onverminderd aanwezig. Maar dat valt dus op te vangen met geduld en een fluwelen voetje aan het gas.Dennis BMW 530D E60 schreef:... verder heb ik ook het geval dat hij na uitrollen/afremmen eerst de spanning weer op de draad moet draaien voordat de wielen weer worden aangedreven
Showroom:
Ik moet zeggen de mijne rijd/schakelt echt weer als een zonnetje.. dat uitrollen was vermoedelijk een gevoel mogelijk door de verhoogde koppeling van de overstap van benzine naar diesel.. en het schakelen gaat soepeler als ooit..
- didrickydo
beste leden.. ik heb weliswaar geen schokkende automaat maar wel iets anders met de bak. of niet.
de bak schakelt zijdezacht echt zoals nieuw. MAAR soms na even stilstaan, of soms dagen niet, draai ik het contact op en gaat die in getriebenotprogamm . dan draai ik een paar keer heen en weer met contact en dan is het weg. de ene keer moet ik meer moeite doen dan de andere keer maar na rommelen met sleutel en contact gaat die altijd weer goed. Je zou dus zeggen dat het hier ergens moet zitten.... iemand een idee ?
e39 525I 2002
de bak schakelt zijdezacht echt zoals nieuw. MAAR soms na even stilstaan, of soms dagen niet, draai ik het contact op en gaat die in getriebenotprogamm . dan draai ik een paar keer heen en weer met contact en dan is het weg. de ene keer moet ik meer moeite doen dan de andere keer maar na rommelen met sleutel en contact gaat die altijd weer goed. Je zou dus zeggen dat het hier ergens moet zitten.... iemand een idee ?
e39 525I 2002