Mijn E46 320i Sedan *Vanos Revisie*
Re: Mijn E46 320i Sedan **
hehe, dat zijn de minder mooie foto's
ps: blijft een heel knappe e46, lekker zilver
Je maakt er een hobby van ;-) wel een geweldig mooie auto heb je!Willian schreef:weer 1 te pakken
autorijden is mijn hobby!! jammer dat je tijdens het uitoefenen van die hobby nog wel eens nietsvermoedend op de foto wordt gezet foto's opvragen is gratis dus waarom niet
en dankjewel!
en dankjewel!
Re: Mijn E46 320i Sedan *winterset*
ik reed vanmiddag door een bocht, toen de lampjes van remblokken/handrem, ASC en ABS gingen branden. ook de snelheidsmeter viel uit.
even uitgelezen en daar kwam het volgende uit.
de ABS sensor even doorgemeten en deze is kapot. meteen een nieuwe besteld, de prijs viel me een beetje tegen. €80
de lambda storingen heb ik gewist, deze storing is er waarschijnlijk ingekomen door een verstopte carterventilatie.
even uitgelezen en daar kwam het volgende uit.
de ABS sensor even doorgemeten en deze is kapot. meteen een nieuwe besteld, de prijs viel me een beetje tegen. €80
de lambda storingen heb ik gewist, deze storing is er waarschijnlijk ingekomen door een verstopte carterventilatie.
Re: Mijn E46 320i Sedan *verlaagd*
Koni STR.T setje gekocht
Het monteren van de veren was best lastig de H&R veren zijn niet mooi recht.
Het setje eronder:
hij is nu 35/20 verlaagd.
als de zomerset er weer onder gaat post ik weer foto's hoe het staat.
nu ziet het er sws niet uit met die winterwielen
Het monteren van de veren was best lastig de H&R veren zijn niet mooi recht.
Het setje eronder:
hij is nu 35/20 verlaagd.
als de zomerset er weer onder gaat post ik weer foto's hoe het staat.
nu ziet het er sws niet uit met die winterwielen
- bob de bouwer
staat nu mooi op zijn wielen alleen de wielen zijn minder altijd in de winter top
Staat dik! Lekker subtiel zo, toppie!
inderdaad, ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat staan met de 18'' zomerset! misschien komen achter nog spoorverbreders zodat de achterwielen mooi ver naar buiten toe komen.
te veel ruimte tussen het scherm en de band staat niet mooi vind ik.
ik heb trouwens nog zitten kijken voor M3 spiegels. heb nu een setje in de zelfde stijl als die van HL-automotive liggen maar dat is het gewoon net niet.
ik kijk of ik een keer originele kan vinden voor niet al te veel geld, ik denk dat dat gewoon het mooiste en het beste is. ik wil geen autostyle achtige toestanden op mn auto plakken
ik heb ook een busje motor flush en nieuwe olie + oliefilter gehaald. als het weer wat warmer wordt wou ik m even gaan flushen omdat ie stationair niet altijd even mooi loopt. (temp. afhankelijk)
te veel ruimte tussen het scherm en de band staat niet mooi vind ik.
ik heb trouwens nog zitten kijken voor M3 spiegels. heb nu een setje in de zelfde stijl als die van HL-automotive liggen maar dat is het gewoon net niet.
ik kijk of ik een keer originele kan vinden voor niet al te veel geld, ik denk dat dat gewoon het mooiste en het beste is. ik wil geen autostyle achtige toestanden op mn auto plakken
ik heb ook een busje motor flush en nieuwe olie + oliefilter gehaald. als het weer wat warmer wordt wou ik m even gaan flushen omdat ie stationair niet altijd even mooi loopt. (temp. afhankelijk)
Zomerset er weer even onder gezet
voordat ie verlaagd was
ik denk dat ie nog wel even uitgelijnd moet worden want bij hogere snelheid op een landweggetje is de auto erg onstabiel. (dweilen van rechts helemaal naar links) ook lijkt ie veel minder zwaar te sturen als eerst.
voordat ie verlaagd was
ik denk dat ie nog wel even uitgelijnd moet worden want bij hogere snelheid op een landweggetje is de auto erg onstabiel. (dweilen van rechts helemaal naar links) ook lijkt ie veel minder zwaar te sturen als eerst.
-
Is zowiezo wel handig als je rondom schokbrekers vervangen hebt
Maar het resultaat is mooi!
Maar het resultaat is mooi!
klopt idd alles is wel los geweest dus de uitlijning staat sws niet meer goed. ik wil m alleen achter nog wat meer omlaag doen, hij is achter nu wel 20mm lager maar ik vind m toch nog iets te hoog staan.
EDIT:
ik ging net even de rijhoogte opmeten.
voor 32,5cm
rechtsachter 33cm
linksachter 35,5cm !!
met een halfvolle tank. dan vind ik een verschil van 25mm nogal veel eigenlijk.
toen ik vanmiddag de wielen ging wisselen viel me gelijk al op dat ie linksachter hoger stond als rechtsachter.
ik dacht dat dat was omdat de ondergrond niet vlak is. nu staat ie op een andere plek maar t is nog steeds zo.
morgen het zooitje maar weer even loshalen en kijken waardoor dat komt ..
EDIT:
ik ging net even de rijhoogte opmeten.
voor 32,5cm
rechtsachter 33cm
linksachter 35,5cm !!
met een halfvolle tank. dan vind ik een verschil van 25mm nogal veel eigenlijk.
toen ik vanmiddag de wielen ging wisselen viel me gelijk al op dat ie linksachter hoger stond als rechtsachter.
ik dacht dat dat was omdat de ondergrond niet vlak is. nu staat ie op een andere plek maar t is nog steeds zo.
morgen het zooitje maar weer even loshalen en kijken waardoor dat komt ..
nog ontdekt waar het hoogte verschil door veroorzaakt werd?
als t niet in de veer of de montage daarvan zit zou je ook even zonder aangekopppelde stabilisatorstang kunnen meten.(krom?)
als t niet in de veer of de montage daarvan zit zou je ook even zonder aangekopppelde stabilisatorstang kunnen meten.(krom?)
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)