FDD1975 zijn E39 M5 * schorsing*
Re: FDD1975 zijn E39 M5 InspectieII beurt
Dat snap ik.
Bij mijn specialist betaal ik echter 50 euro per uur, is 400 euro per dag, reken maar uit. Ik weet niet wat de onderdelen kosten, die moet je natuurlijk ook mee rekenen, maar dan nog.
Bij mijn specialist betaal ik echter 50 euro per uur, is 400 euro per dag, reken maar uit. Ik weet niet wat de onderdelen kosten, die moet je natuurlijk ook mee rekenen, maar dan nog.
Re: FDD1975 zijn E39 M5 InspectieII beurt
Kwa materiaal kan je best bij Offenga shoppen wordt snel geleverd en ze hebben (volgens mij) veel op voorraad en het meeste is niet veel duurder als in andere webshops, maar kwa info/technische ondersteuning kreeg ik geen medewerking.
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
Re: FDD1975 zijn E39 M5 InspectieII beurt
Ik haal mijn oem onderdelen altijd bij de dealer. Meestal krijg ik t daar goedkoper dan bij menig webshop... En volgende dag altijd ophalen.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: FDD1975 zijn E39 M5 InspectieII beurt
offenga is zeker niet goedkoper dan de dealer hoor. voor een bmw e39 m5 thermostaat reken ze gewoon zelfde prijs, dus ik weet niet of ze goedkoper zijn.
gr
kotje
gr
kotje
Re: FDD1975 zijn E39 M5 InspectieII beurt
Het meeste is niet veel duurder als in andere webshops
Laatst gewijzigd door Bart70 op 20 okt 2015, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, tevens vet gedrukt verwijderd, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, tevens vet gedrukt verwijderd, dank voor de medewerking
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
Re: FDD1975 zijn E39 M5 InspectieII beurt
Nou,
Zoals al in een ander topic gezegd inmiddels ben ik bij ze langsgeweest en heb een hele goede indruk gekregen van Procar Autoservice.
Hij heeft overall lopen zoeken met een stehtoscoop (of hoe je dat ook schrijft) en na een half uur luisteren, onder verschillende toerentallen vertelde me hij dat ik me nog geen zorgen hoefde te maken en er MINIMAAL een jaar mee kon doorrijden. Natuurlijk mocht ik alles aan laten pakken maar dat vond hij momenteel nog niet aan de orde.
Kosten van een half uur intensief alles nakijken was 0,00 euro, dit doet echter niks af aan de indruk die ik kreeg van het bedrijf, moest ik wel betalen (had de portemonnee al open) dan was ik nog steeds tevreden.
Zoals al in een ander topic gezegd inmiddels ben ik bij ze langsgeweest en heb een hele goede indruk gekregen van Procar Autoservice.
Hij heeft overall lopen zoeken met een stehtoscoop (of hoe je dat ook schrijft) en na een half uur luisteren, onder verschillende toerentallen vertelde me hij dat ik me nog geen zorgen hoefde te maken en er MINIMAAL een jaar mee kon doorrijden. Natuurlijk mocht ik alles aan laten pakken maar dat vond hij momenteel nog niet aan de orde.
Kosten van een half uur intensief alles nakijken was 0,00 euro, dit doet echter niks af aan de indruk die ik kreeg van het bedrijf, moest ik wel betalen (had de portemonnee al open) dan was ik nog steeds tevreden.
Re: FDD1975 zijn E39 M5 vreemd probleem
En toen was er een vaag probleem....
Sinds wat langere tijd heb ik een raar probleem, Misschien weet iemand hier de oplossing, aangezien steevast als ik bij een garage ben het probleem niet opduikt. Het word een lang verhaaltje maar leg alles even uit.
Als ik naar mijn werk rijd en langere tijd met 200+ rijd is er vrij weinig aan de hand. ECHTER zodra ik weer na deze rit NL inrijd en daarna in de bebouwde kom over een rotonde of een bocht neem komen er geluiden rechtsachter weg die je gewoon niet horen wil. Het klinkt als metaal op metaal of dat elk moment het achterwiel aan de passegierszijde vastloopt.
Uiteraard gelijk naar de garage gereden (al een paar keer zowel in Duitsland als in NL) maar telkens als ik moet wachten voordat mijn wagen aan de beurt is, is het geluid weg. In Lingen (D) heb ik een monteur zelfs meegenomen nadat hij de wagen op de brug geinspecteerd had en niks kon vinden. Rotonde na rotonde gepakt en meerdere rondjes gereden maar dan laat het geluid zich weer eens niet horen.
Wat door all bedrijven wel is geconstateerd is dat mijn gereviseerde differentieel zweet. Volgens een paar bedrijven is dit niet zo erg andere zeggen dat ik ermee terug moet gaan aangezien ik wel geld betaald heb. Als het weer eens mogelijk wil ik met de wagen naar Zeeland rijden waar mijn differentieel is gereviseerd. Overigens het niveau van de olie in het differentieel is gewoon goed, toch vermoed ik dat dit er wel iets mee te maken heeft.
Rijd ik normale snelheden in NL is er niks aan de hand en blijft de achterkant gewoon helemaal stil. Het gebeurd alleen na wat hogere snelheden. Ik houd er momenteel wel rekening mee en rijd al wat langzamer in Duitsland, echter dit frustreert mij enorm. Uiteraard moet dit aangepakt worden aangezien mij dit verre van een veilig gevoel geeft en ik wil straks gewoon weer vrijuit over de autobahn kunnen rijden.
Aangezien meerdere garage's (BMW dealers) het probleem niet kunnen vinden is er iemand wie dit bekend in de oren klinkt? Ik word er een beetje radeloos van.
Groeten,
Eric
Sinds wat langere tijd heb ik een raar probleem, Misschien weet iemand hier de oplossing, aangezien steevast als ik bij een garage ben het probleem niet opduikt. Het word een lang verhaaltje maar leg alles even uit.
Als ik naar mijn werk rijd en langere tijd met 200+ rijd is er vrij weinig aan de hand. ECHTER zodra ik weer na deze rit NL inrijd en daarna in de bebouwde kom over een rotonde of een bocht neem komen er geluiden rechtsachter weg die je gewoon niet horen wil. Het klinkt als metaal op metaal of dat elk moment het achterwiel aan de passegierszijde vastloopt.
Uiteraard gelijk naar de garage gereden (al een paar keer zowel in Duitsland als in NL) maar telkens als ik moet wachten voordat mijn wagen aan de beurt is, is het geluid weg. In Lingen (D) heb ik een monteur zelfs meegenomen nadat hij de wagen op de brug geinspecteerd had en niks kon vinden. Rotonde na rotonde gepakt en meerdere rondjes gereden maar dan laat het geluid zich weer eens niet horen.
Wat door all bedrijven wel is geconstateerd is dat mijn gereviseerde differentieel zweet. Volgens een paar bedrijven is dit niet zo erg andere zeggen dat ik ermee terug moet gaan aangezien ik wel geld betaald heb. Als het weer eens mogelijk wil ik met de wagen naar Zeeland rijden waar mijn differentieel is gereviseerd. Overigens het niveau van de olie in het differentieel is gewoon goed, toch vermoed ik dat dit er wel iets mee te maken heeft.
Rijd ik normale snelheden in NL is er niks aan de hand en blijft de achterkant gewoon helemaal stil. Het gebeurd alleen na wat hogere snelheden. Ik houd er momenteel wel rekening mee en rijd al wat langzamer in Duitsland, echter dit frustreert mij enorm. Uiteraard moet dit aangepakt worden aangezien mij dit verre van een veilig gevoel geeft en ik wil straks gewoon weer vrijuit over de autobahn kunnen rijden.
Aangezien meerdere garage's (BMW dealers) het probleem niet kunnen vinden is er iemand wie dit bekend in de oren klinkt? Ik word er een beetje radeloos van.
Groeten,
Eric
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 02 jan 2016, 20:36
Re: FDD1975 zijn E39 M5 vreemd probleem
Hoe is het met je wiellagers en aandrijfas? En is het een geluid van iets wat ronddraaid of kunnen het ook 2 stukken metaal zijn die langs elkaar lopen?
Re: FDD1975 zijn E39 M5 vreemd probleem
Das apart. Ik had toevallig laatst eenzelfde iets met de 530d. Alleen bij mij was het 160+ en geen 200+. Bij het rijden in de bebouwde kom in een keer een roterend metaalachtig geluid. Alsof een metalen "draad" door je velg heen gaat. Bij mij ging het weg na een paar keer stevig remmen.
Draagarmen, remschijven, remklauwen, lageren, stabi's en wiellagers rondom laten controleren. Niets te vinden. Nergens speling op. Heel apart. Na de volledige check heb ik het ook niet meer gehoord.....
Draagarmen, remschijven, remklauwen, lageren, stabi's en wiellagers rondom laten controleren. Niets te vinden. Nergens speling op. Heel apart. Na de volledige check heb ik het ook niet meer gehoord.....
Re: FDD1975 zijn E39 M5 vreemd probleem
Raar probleem inderdaad. Wel iets vergelijkbaars gehad afgelopen wintersport; auto begon (het werd steeds harder) metaalachtige piepgeluiden te maken linksvoor, over een periode van 15 minuten (niet hard gereden; file). Op een gegeven moment was het zo erg dat het leek alsof alles linksvoor metaal op metaal was, ookal voelde ik geen duidelijke weerstand bij het uitrollen. Auto direct bij de eerstvolgende mogelijkheid langs de kant gezet, krik eronder gegooid en wiel verwijderd. Geluid kwam duidelijk van de beschermkap die tussen remschijf en de rest zit (die ervoor zorgt dat er geen remstof bij je lagers komt), maar ik zag niets zitten. Vervolgens even een bout in de remschijf gedraaid, en daarmee alles heen en weer gedraaid. Geluid werd even heel schel (au), en daarna was het weg. Ik kon helaas niets zien of horen vallen, maar ik vermoed dat er een steentje/stukje roest tussen remschijf en de kap zat. Geen last meer van gehad sinds die actie...
Bij jou klinkt het alsof er iets warm wordt, uitzet en aan gaat lopen. Vraag is even: wat wordt er warm van enkel rijden? Ik vermoed gewoon je aandrijfas die ofwel via je diff, of gewoon vanwege wrijvingswarmte warm wordt. Heet hoeft niet natuurlijk, al een klein beetje warmte kan voor uitzetting zorgen. Dan kan het dus ook het stofschild zijn (zoals bij mij). Dat ding staat vrij strak op je remschijf, dus het kleinste deukje kan na uitzetting al gaan aanlopen. Zou het eens checken.
En sowieso: zodra het gebeurt, gelijk parkeren, krik eronder, wiel eraf en proberen het geluid te reproduceren en vervolgens lokaliseren!
Succes!
Bij jou klinkt het alsof er iets warm wordt, uitzet en aan gaat lopen. Vraag is even: wat wordt er warm van enkel rijden? Ik vermoed gewoon je aandrijfas die ofwel via je diff, of gewoon vanwege wrijvingswarmte warm wordt. Heet hoeft niet natuurlijk, al een klein beetje warmte kan voor uitzetting zorgen. Dan kan het dus ook het stofschild zijn (zoals bij mij). Dat ding staat vrij strak op je remschijf, dus het kleinste deukje kan na uitzetting al gaan aanlopen. Zou het eens checken.
En sowieso: zodra het gebeurt, gelijk parkeren, krik eronder, wiel eraf en proberen het geluid te reproduceren en vervolgens lokaliseren!
Succes!
Jedemals lückenlos Scheckheft gepflegt.
Re: FDD1975 zijn E39 M5 vreemd probleem
Ook al gedacht aan je remschoen van de handrem die in de trommel in de achterste schijf zit. Misschien controleren of dat allemaal nog voldoende gangbaar is. Wellicht heeft het daar iets mee te maken.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
Re: FDD1975 zijn E39 M5 vreemd probleem
Hoi mensen,
Ik schrijf alles op en wil een uitgebreide check maken dus dan kunnen ze dit meenemen.
Staat van wiellager weet ik niet (werd als eerste aangehaald).....Hetzelfde geld voor de aandrijfas, wel is het differentieel een jaar geleden compleet gereviseerd door Hardemann Motorsport
Ik schrijf alles op en wil een uitgebreide check maken dus dan kunnen ze dit meenemen.
Staat van wiellager weet ik niet (werd als eerste aangehaald).....Hetzelfde geld voor de aandrijfas, wel is het differentieel een jaar geleden compleet gereviseerd door Hardemann Motorsport
- niels 323i
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 14:39
Re: FDD1975 zijn E39 M5 vreemd probleem
ik zou ook even de remmen controleren. die handrem kan versleten zijn en dan word het ijzer op ijzer.
succes ermee
succes ermee
Re: FDD1975 zijn E39 M5 vreemd probleem
Zit nog steeds voor mijn werk in Italie dus het is er helaas nog niet van gekomen.
Aangaande de handrem kan het checken, echter die gebruik ik vrijwel nooit. Mijn wagen staat soms lange tijden stil daarom zet ik hem altijd in de 1e versnelling op mijn werk, maar eigenlijk overal. Tikt iemand er dan per ongeluk tegen
dan veert de auto mee ipv een deuk.....
Als we het vinden meld ik uiteraard wat het was.
Aangaande de handrem kan het checken, echter die gebruik ik vrijwel nooit. Mijn wagen staat soms lange tijden stil daarom zet ik hem altijd in de 1e versnelling op mijn werk, maar eigenlijk overal. Tikt iemand er dan per ongeluk tegen

Als we het vinden meld ik uiteraard wat het was.
Re: FDD1975 zijn E39 M5 vreemd probleem
Mij ervaring is dat je een handrem beter juist wel regelmatig moet gebruiken, ook de "automaat" rijders. Blijft alles tenminste goed gangbaar. Ben benieuwd, Succes.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002