Pagina 5 van 7

Re: strut bars

Geplaatst: 22 nov 2008, 14:46
door Chris
joost schreef:hij zit erop, foto's volgen.

je merkt het gelijk, stuur response is directer, stuurt strakker... krijgt meer gevoel met de weg en de auto.
maakt het rijden zeker een stuk sportiever!

zijn de fotos al online? of zie ik ze over het hoofd? :roll:

Re: strut bars

Geplaatst: 23 nov 2008, 02:19
door Dnl
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! 8)

Re: strut bars

Geplaatst: 23 nov 2008, 11:08
door marcovandaar
ben ook benieuwd..
zal dit in de toekomst ook aanpassen :D

Re: strut bars

Geplaatst: 23 nov 2008, 14:17
door Chris
weetje wat het probleem is op realoem staat dat het alleen voor de 4cyl verkrijgbaar is.. en de dealer zegt geen garantie te geven dat het ook past op een 6cyl.. dus met andere woorden ze wilde het toen die tijd bestellen maar mocht het niet passen kan het niet meer terug.. hij kost ook 249,- ex dus vandaar ben ik nog steeds benieuwd of het past..

Re: strut bars

Geplaatst: 23 nov 2008, 14:43
door Dutch Delight
Als er expliciet bij vermeld wordt dat het om 4-cyl modellen gaat, gaat het niet passen op een 6-cyl.

Re: strut bars

Geplaatst: 23 nov 2008, 17:00
door Chris
Dutch Delight schreef:
Chris schreef:weetje wat het probleem is op realoem staat dat het alleen voor de 4cyl verkrijgbaar is.. en de dealer zegt geen garantie te geven dat het ook past op een 6cyl.. dus met andere woorden ze wilde het toen die tijd bestellen maar mocht het niet passen kan het niet meer terug.. hij kost ook 249,- ex dus vandaar ben ik nog steeds benieuwd of het past..
Als er expliciet bij vermeld wordt dat het om 4-cyl modellen gaat, gaat het niet passen op een 6-cyl.
als je bij andere fora's kijkt zie je soms dezelfde beugel in een 325/330... hoe verklaar ik dat? hebben ze die zelf pasmaat gemaakt? of schijnt het toch te passen..? en het frustrerende vind ik nog dat de dealer niet eens weet waarop hun eigen producten op welke model past

Re: strut bars

Geplaatst: 23 nov 2008, 17:22
door Dutch Delight
Het zit m niet in de montage-punten links en rechts maar om de hoogte van je blok. Bij een 4-Clylinder is er een ophoging in het midden, waardoor een 'rechte' strutbar niet gaat passen. Bij een 4-Cylinder loopt de strutbar dan ook in een andere vorm dan 6-Cyl.

Re: strut bars

Geplaatst: 23 nov 2008, 19:13
door Dnl
Welke mooie maar vooral goede oplossing zijn er dan? Welke zijn aan te raden?
Was ook al even aan het kijken, maar kom er nog niet helemaal uit.

Ik zal niet vaak de motorkap los doen bij een meeting oid. Dus mooi (carbonlook oid) hoeft die niet te zijn, maar wel goed!

Re: strut bars

Geplaatst: 23 nov 2008, 23:05
door Dutch Delight
Ik zou je adviseren qua merk voor Sparco of Wiechers Sport te gaan kijken.

Re: strut bars

Geplaatst: 23 nov 2008, 23:19
door WiD
Ik heb er eentje van Wiechers op mijne 320d,en er staat ook 316 en 318 op dus past ze op alle 4 cilinder modellen.

Re: strut bars

Geplaatst: 23 nov 2008, 23:29
door Dnl
Dutch Delight schreef:Ik zou je adviseren qua merk voor Sparco of Wiechers Sport te gaan kijken.
Dan ga ik daar eens na opzoek!

Joost, welke heb jij er op zitten? Al foto´s?

Re: strut bars

Geplaatst: 24 nov 2008, 12:08
door erwin 330cabrio
Ik heb op mijn e36 m3 eentje van AC schnitzer gehad die brak bij de aanzetpunten door de midden.
En ik ben van mening dat een vaste beter is als een verstelbare, want die losse punten filteren de krachten er weer uit en dat is nu net niet de bedoeling.

Re: strut bars

Geplaatst: 30 nov 2008, 23:49
door joost
Dnl schreef:
Dutch Delight schreef:Joost, welke heb jij er op zitten? Al foto´s?
OEM bmw
Afbeelding

Re: strut bars

Geplaatst: 30 nov 2008, 23:55
door Farl
VET! Die heb ik ook nog op mijn wishlist. :)

Re: strut bars

Geplaatst: 01 dec 2008, 13:04
door Mike01
ik heb er een van harge.
Afbeelding

gewoon simpel en effectief.

Bij motage kun je het best de grotere bouten van de stang losmaken en eerst de bevestigingsplaten plaatsen en dan de stang ertussen vastzetten. dan zit je ook niet zo te klooien met monteren van het geheel.