UPDATE: het was een tijdelijke storing die met LMM, lambda sonde, en/of gasklep te maken zou hebben.beamertje schreef:OK, als de storing tot de LMM te herleiden is, dan moet die vervangen worden. Je weet dat al een tijd de motor voor het stoplicht onregelmatig draait?
Elke 4 sec loopt toerental 700 --> 1500 --> 700 --> 1500 --> 700 etc...Dit is soms weg maar niet altijd.De remvloeistof moet elke 2 jaar (dus puur op basis van tijd) en dat heb ik gedaan.Oxellaar schreef:Advies van BMW s sowieso elke 2 jaar alle vloeistoffen vervangen.
Dus rem en koelvloeistof plus olie, ongeacht kilometerstand.
Met minder dan 10 000km per jaar zou ik elk jaar de olie vervangen, de rest om de 2 jaar.
En LLM reinigen is uitstel van executie, meestal is hij er aan.
Maar de boordcomputer rekent de inspectie en oliewissel toch allemaal uit, met tijd EN kms?
Storing is weggedrukt, hopen dat het niet terugkomt. Gasklephuis is wel schoongemaakt.
Ben eigenlijk vergeten te vragen of het erg vuil was...
Het gas geven voor stoplicht (d.w.z. het onvrijwillig gas geven!

Is de berekening van het aantal kms voor onderhoud alleen op kms gebaseerd, toch ook op ritlengte? Ook op tijd?
Laatste beurt was Insp.II in febr 2010 das 14.000 km terug. Boordcomp geeft nu nog 10.000 km aan voor Insp.I.